2024-02-09 23:51:00
Ford Puma facelift 2024
Ford Puma facelift 2024
Zdroj: Ford

Ford doprial facelift aj Pume. Chváli sa nielen hranatým volantom

Ford Puma je pre európsku odnož Fordu veľmi dôležitým modelom.

Sú totiž trhy, ktoré ho majú ako najpredávanejšie vozidlo. Áno, pozerám sa na Veľkú Britániu. Po odchode Fiesty je najmenším automobilom v ponuke a preberá štafetu v úspechoch malých áut s modrým oválom v logu. Postup je úplne logicky, bol totiž avizovaný už pri niektorých legislatívnych zmenách. Malé autá v segmente B sa čím ďalej, tým menej oplatí vyrábať.

Ford Puma ale na trhu už nejaký čas funguje a to znamená, že si zaslúži modernizáciu. Tá sa nesie vo veľmi decentných zmenách exteriéru, ale veľmi extrémnych zmenách interiéru. Pozrime sa teda spolu na to, čo sa zmenilo zvonka. Prvou a najzákladnejšou zmenou bude zjavne použitie novej farby Cactus Grey, ale aj nových diskov s priemerom 17 až 19 palcov. Lenže pohľad na prednú časť hovorí ešte inú teóriu, aj tu je niečo nové.

Áno, nové sú predné svetlá s tromi pásikmi ako pazúrmi zvieraťa z názvu vozidla. Ale ešte niečo sa zmenilo. Ak ste videli Pumu predtým, tak vám bude niečo hovoriť, že sa máte zamerať na ďalšiu časť, ale neviete na ktorú. Ak si stále nie ste istí, tak sa pozrite na umiestnenie znaku. Kým pred modernizáciou bol na vrchu nárazníku a maska bola iba sito, teraz je nárazník hladký a logo sa presunulo do masky chladiča. To by z vizuálu stačilo, ešte treba vedieť, že predné svetlá môžu byť osadené maticovým LED systémom. Puma vďaka nemu bude svietiť najlepšie v celej histórii modelu.

A ak zvonka boli zmeny veľmi decentné, vnútri je skok až extrémny. Prístrojová doska je kompletne nová a využíva výrazne hranaté tvary spolu s takmer hranatým volantom. Zatáčať štvorcom je naozaj zaujímavý štýl. Automobilka jednoznačne siahla po avantgardnom riešení a rovnako avantgardný je aj zvyšok horizontálne koncipovanej prístrojovej dosky. Stredový displej, ktorý doposiaľ okupoval vrch prístrojovej dosky je teraz nižšie, až pod výduchmi klimatizácie. A je väčší, má uhlopriečku až 12 palcov zobrazujúcu nový systém Sync 4. Druhý displej si našiel miesto pred vodičom a má uhlopriečku 12,8 palca. Ten už nie je zakomponovaný v prístrojovej doske, ale posunul sa do tabletového režimu a zjavne nemá prekrytie proti slnku.

Zdroj: Ford

Ponuka motorov pre inovovaný Ford Puma bude pozostávať z tradičného litrového trojvalca, ktorý ale bude mať niekoľko stupňov výkonu. Absolútnym základom bude 92 kW (125 k) a 210 Nm schopných rozbehnúť auto na stovku za 9,8 sekundy s manuálnou šesťstupňovou prevodovku. Ten istý motor s automatickou sedemstupňovou prevodovkou s dvomi spojkami zvládne rovnakú métu za 9,6 sekundy. No a výkonnejšia verzia dosahujúca 114 kW (155 k), ktorá nedávno prešla aj našim testom, dosiahne stovku za 8,7 sekundy. Ford síce hovorí, že v tento rok predstaví aj elektrickú verziu Pumy, Gen-E, ale niečo iné je trošku dôležitejšie.

Automobilka už minulý rok zmenila ponuku agregátu pre vrcholnú verziu ST. Kým spočiatku bolo na vrchu pyramídy 1,5-litrové trojvalcové srdce, od minulého roka má Puma ST iba litrový trojvalec, ale s mild hybridnou pomocou. Motor je kombinovaný výlučne s automatickou sedemstupňovou prevodovkou. Výkon mild hybridnej verzie je až 125 kW (170 k) a krútiaci moment dosahuje 250 Nm. Ale je to stále menej ako mal pôvodný väčší agregát. Ten z 1,5 litra ponúkal 147 kW (200 k) a 320 Nm. V reči reálnych dynamických čísel to znamená šprint novej verzie na stovku za 7,4 sekundy, kým predchádzajúca väčšia motorizácia potrebovala o 0,7 sekundy menej. Výhodou mild hybridu má byť ale spotreba. Má sa pohybovať na úrovni 6,3 litra benzínu na 100 km a so zníženou spotrebou klesli aj emisie.

Čo si teda treba zapamätať? Novú Pumu, ak sa nepozriete na dvojramenný volant, spoznáte podľa presunutého znaku v maske chladiča. Alebo podľa svetiel, ale to už je trošku ťažšie.


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Ford

Komentáre k článku


Stream naživo