15.11.2017

VW Tiguan Allspace a nové Polo - poznáme slovenské ceny

Slovenskú výstavnú premiéru mali na nitrianskom autosalóne, už prichádzajú na trh.

Sú k dispozícii u predajcov, importér oznámil ceny noviniek. Nová, atraktívna verzia modelu Tiguan Allspace sa ako predĺžená verzia bestsellera predstavila celosvetovo v januári na autosalóne North American International Auto Show v Detroite a v Európe na jar v Ženeve. Od začiatku leta sa dlhý Tiguan, postupne uvádza na trhy v Severnej Amerike, Číne a v Európe.

Nový Tiguan Allspace má oproti základnej verzii predĺžený rázvor o 109 milimetrov  2787 mm a okrem toho aj predĺžený zadný previs kvôli zväčšeniu vnútorného priestoru. Pre nový Tiguan Allspace je k dispozícii atraktívna ponuka prvkov vybavenia. Novinka má celkovú dĺžku karosérie väčšiu o 215 mm, narástla na celkových  4701 mm. To robí z modelu Tiguan Allspace priestorového obra medzi SUV svojej triedy.

Umožnilo to vytvoriť flexibilnejší interiér s piatimi sedadlami a zvlášť veľkým batožinovým priestorom, resp. až siedmimi sedadlami s usporiadaním 5+2. Z predĺženého rázvoru a dlhšej zadnej časti profituje rovnako batožinový priestor ako aj kabína posádky. Vďaka dlhšiemu rázvoru majú cestujúci na sedadlách v druhom rade o 54 mm väčší priestor na nohy. Zadná časť kabíny je preto v tejto oblasti rovnako komfortná ako vo veľkej cestovnej limuzíne.

Sedadlo pre tri osoby v druhom rade je pozdĺžne posuvné o 18 cm a dve sedadlá v treťom rade dajú sklopiť do podlahy. Päťsedadlová verzia má batožinový priestor s obrovským základným objemom 760 dm3 (7 miestna 700), pri sklopení zadných sedadiel je pri naložení po strechu k dispozícii maximálny objem až 1920 dm³ (7 miestna má 1775). Ponuka siedmich motorov sa začína benzínovým štvorvalcom 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a siaha až po turbodiesel 2.0 TDI Biturbo s výkonom 176 kW (240 k). Od 132 kW (180 k) majú všetky verzie Tiguan Allspace sériovo prevodovku DSG a pohon všetkých kolies 4MOTION.

Pohon všetkých kolies 4MOTION využíva multilamelovú spojku na variabilné rozdeľovanie krútiaceho momentu motora medzi prednou a zadnou nápravou. V normálnom stave je aj pri pohone 4MOTION poháňaná predovšetkým predná náprava, čo šetrí energiu a prispieva k zníženiu spotreby paliva. Keď hrozí strata trakcie, zadná náprava sa pripojí do záberu v zlomkoch sekundy. Preto je systém 4MOTION permanentným systémom pohonu všetkých kolies. Rozdeľovanie krútiaceho momentu na všetky štyri kolesá je aktívne už predtým ako dôjde k prešmykovaniu kolies. Tým je prakticky vylúčená strata trakcie.

Nový Tiguan Allspace poskytuje nielen veľký priestor ale aj jeho najmodernejšie využitie. Na želanie môže mať digitálny združený prístroj Active Info Display a projekčný Head-up displej. Okrem toho sú k dispozícii štyri rozličné systémy infotainmentu. Sériovo má Tiguan Allspace rádio „Composition Colour“. Za príplatok výrobca montuje rádio „Composition Media“, ktoré sa dá ďalej rozšíriť o navigačnú funkciu „Discover Media“. Okrem toho Volkswagen ponúka navigačný systém „Discover Pro“. Podľa systému infotainmentu sú k dispozícii online služby Car-Net „Security & Service“ a  „Security & Service Plus“, ako aj Car-Net „Guide & Inform“. Na želanie môže byť systém infotainmentu doplnený  funkciou „App-Connect“, ktorá umožňuje prakticky všetky existujúce smartfóny pripojiť cez „MirrorLink™“ (Android), „CarPlay™“ (Apple) a „Android Auto™“ (Google).

Digitálny združený prístroj „Active Info Display“ (uhlopriečka 31,2 cm) zobrazuje prístroje virtuálne pomocou softvéru. Na výber je 5 rozličných informačných profilov, ktoré sa líšia grafikou a zobrazenými informáciami. Vodič si môže zvoliť profily „Classic“, „Spotreba & dojazd“, „Efektivita“, „Výkon & asistenčné systémy“ a „Navigácia“.

So svojimi inovatívnymi asistenčnými systémami Tiguan Allspace už dnes poskytuje čiastočne automatizované jazdné funkcie. Všeobecne majú všetky verzie sériovo:  „Front Assist“ s funkciou núdzového brzdenia „City-Brake“ a rozpoznávaním chodcov, asistent pre udržiavanie jazdného pruhu „Lane Assist“, multikolíznu brzdu a „Light Assist“. Od  „Comfortline“ k tomu sériovo pristupuje rozpoznávanie únavy vodiča . Niektoré príplatkové asistenčné systémy sú združené do kompletov (balíkov). Dôležitým systémom z hľadiska komfortu je adaptívny podvozok. Cena sa začína pri verzii Trendline od 27 290 eur, ostatné ceny nájdete v galérii.

 

Volkswagen predstavil aj nové Polo

Nová generácia bestsellera prichádza s energickým dizajnom, výrazne väčším priestorom, účinnými motormi a asistenčnými systémami. Polo má tak pokračovať v histórii úspechu svojich predchodcov. S doteraz vyše 14 miliónmi predaných exemplárov – vrátane všetkých derivátov sa z Pola predalo takmer 16,5 milióna kusov – je Polo jedným z celosvetovo najúspešnejších malých automobilov.

Šiesta generácia má úplne nový dizajn karosérie, ktorý teraz výlučne päťdverovému modelu dodáva športovejší a dospelejší vzhľad. Oproti svojmu predchodcovi nové Polo narástlo. Využitie priestoru sa podarilo vďaka platforme MQB: zvonka je Polo dlhšie a nižšie ako jeho predchodca, súčasne znútra väčšie. Dĺžka 4053 mm (+81 mm), rázvor  2548 mm (+92 mm). Vďaka tomu poskytuje viac miesta vodičovi a spolujazdcom. Výrazne narástol aj objem batožinového priestoru, má 351 litrov (+71 litrov).

Nové Polo patrí celosvetovo k najmodernejším malým automobilom. Má množstvo asistenčných a komfortných systémov, napríklad Front Assist, Blind Spot Detection, ACC, multikolízna brzda a svetlomety z LED. Doteraz boli bežné iba vo vyšších triedach vozidiel Golf a Passat.

Už základná verzia Polo „Trendline“ má sériovo denné svetlá z LED s funkciou Coming/Leaving-Home, obmedzovač rýchlosti a systém monitorovania premávky pred vozidlom „Front Assist“ s funkciou City Emergency Brake a rozoznávaním chodcov.

K trom klasickým verziám vybavenia Trendline, Comfortline a Highline pribudne aj špičkový športový model Polo GTI, poháňaný motorom 2.0 TSI s výkonom 147 kW (200 k), ktorý mu zabezpečuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy.

Za príplatok je k dispozícii adaptívny radarový tempomat „ACC“ (teraz pracujúci do rýchlosti 210 km/h). Novinkou v modelovom rade Polo je asistenčný systém pre bezpečnú zmenu jazdného pruhu „Blind Spot Detection“ s asistentom pre vyparkovanie, parkovací automat „Park Assist“ a funkcia automatického brzdenia pri manévrovaní, ktorá zabraňuje poškodeniu vozidla pri parkovaní. Novým prvkom vybavenia na želanie je systém na odomykanie a štartovanie bez kľúča „Keyless Access“.

Okrem toho je v Pole k dispozícii digitálny združený prístroj Active Info Display druhej generácie. Funkčnosť a ovládateľnosť digitálnych prístrojov predstavuje nóvum v tomto segmente. Súčasne Polo dostal najnovšiu generáciu systémov infotainmentu s formátom displeja od 16,5 cm (6,5 palca) do 20,3 cm (8 palcov) so zaskleným dotykovým displejom, ktorý vzhľadom smartfónu high-end dodáva interiéru ušľachtilý technický charakter.

Pestrejšie a individuálnejšie bude Polo vďaka veľkému spektru nových farieb karosérie (14 odtieňov) a 12 diskom kolies na výber (s priemerom 14 až 18 palcov, sčasti lakované v kontrastnej farbe), obkladom prístrojového panelu a 11 rozličným poťahom sedadiel. Ďalšie možnosti individualizácie poskytujú reflektory z LED, zadné skupinové svetlá z LED, dvojzónová automatická klimatizácia „Air Care Climatronic“ so senzorom vlhkosti, senzorom slnečného žiarenia a filtrom proti alergénom, priehradka na bezdrôtové nabíjanie smartfónov (na želanie s induktívnym pripojením na vonkajšiu anténu), športový podvozok „Sport Select“ s nastaviteľnou charakteristikou tlmičov pruženia a jedno z najväčších panoramatických strešných okien v triede.

Ponuka motorov, spĺňajúcich emisnú normu Euro 6, sa bude postupne rozširovať. Na začiatku predaja sú k dispozícii benzínové trojvalce 1,0 litra s výkonmi od 55 kW (75 k) do 85 kW (115 k), z ktorých výkonnejšie verzie budú agregáty TSI s prepĺňaním a priamym vstrekovaním paliva, ako aj štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k).

Po prvý raz bude pre Polo k dispozícii aj motor na stlačený zemný plyn CNG – nový prepĺňaný trojvalec 1.0 TGI s výkonom 66 kW (90 k). Okrem toho budú v ponuke dva štvorvalcové turbodiesle 1.6 TDI s výkonmi 59 a 70 kW (80 a 95 k), vybavené katalyzátorom SCR. Všetky motory sú sériovo vybavené systémom štart-stop a rekuperáciou energie pri brzdení. Motory od výkonu 70 kW (95 k) sa na želanie môžu kombinovať so 7-stupňovou prevodovkou DSG s dvoma spojkami.

Polo novej generácie štartuje sériovo s piatimi dvermi a systémom Front Assist za cenu od 10 990 EUR. Celý cenník si môžete pozrieť ako prílohu v galérii.

Jozef Vydra
ZDROJ: Porsche Slovakia

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.