10.11.2016

VW Golf 2017 je odhalený: 1,5 TSI, 7DSG, nové GTi a úplne nové technológie!

Volkswagen dnes odhalil facelift svojho najpredávanejšieho modelu. Golf prichádza s technikou o akej iní ani nechyrujú.

Facelift modelu známeho pod skratkou MK7, celkovo teda siedmej generácie modelu Golf prichádza s množstvom noviniek. Medzi nimi ako prvá udrie do očí nová vizáž svetlometov s modernejšou grafikou, ale tiež full LED technológiou s integrovaným LED denným svietením.

To podstatné sa ale deje pod vynovenou vonkajšou škrupinkou, i keď nemožno zaprieť nové farebné prevedenie, či nové varianty diskov.

Podkapotou faceliftovaného modelu totiž môžeme nájsť úplne nový motor s označením 1,5 TSI. Ten zo začiatku prichádza v dvoch verziách. Prvá má maximálny výkon 110 kW (150 k). Motor disponuje systémom vypínania dvojice valcov a množstvom nových technických riešení, o ktorých zistíte viac tu.

Motor neskôr príde i s verziou BlueMotion, ktorá bude mať maximálny výkon 96 kW (130 k). Jej výhodou bude okrem nižšej normovanej spotreby aj nižšia hodnota emisií a to na úrovni 104 g CO₂ na kilometer.

Zvýšenia výkonu sa dočkali aj verzie GTI a GTI Performance. Základný výkon GTI-čka je po novom 169 kW (230 k). Vo vyššom stupni Performance sa maximum výkonu dostane na 180 kW (245 k).

K tomu treba prirátať nový 7-stupňový automat DSG, ktorý postupne nahradí všetky aplikácie súčasného 6. stupňového automatu DSG (nejde teda o staršiu automatickú prevodovku 7DSG so suchými spojkami).

O novom motore 1,0 TSI zatiaľ nepadla zmienka, no očakávame, že postupne nahradí odchádzajúce motory 1,2 TSI v plnej miere (aj v nižšej výkonnostnej verzii). 

Kľúčového novinky však zahŕňa nasledujúci odsek. Golf získal aktualizované asistenčné a zábavné systémy, niektoré dokonca ako prvý Volkswagen vôbec.

Golf dostal do príplatkovej výbavy polo-automatický asistent pre jazdu v kolónach, rozoznávanie chodcov pre Front Assist s mestským Emergency Braking. Novinkou je tiež asistent jazdy s prívesom, nový Adaptívny tempomat ACC, parkovací asistent, asistent sledovania únavy, asistent sledovania značiek, automatické brzdenie po kolízii a asistent stabilizácie prívesu.

Analógový prístrojový panel nahradí digitálny displej s uhlopriečkou 12,3 palca. Na palubu Golfa sa dostal tiež úplne nový infotainment, ktorý vôbec prvýkrát v automobile značky VW ponúka ovládanie gestami. Zákazník si môže vybrať medzi dotykovými displejmi v rozmere od 6,5 do 9,2 palca, pričom tradičné „gombíky“ okolo displeja vystriedali elegantné zapustené dotykové tlačidlá (pevné) na sklenom povrchu.

Nový systém umožní užívateľom personalizáciu domovskej stránky menu. Ovládanie je možné ako gestami (pri najväčšom displeji), tak aj dotykom a hlasom. Systém bude možné prepojiť s ďalšími zariadeniami, predpokladáme wi-fi hotspot, možnosť zrkadlenia obsahu a mnohé ďalšie. 

„Zamerali sme sa na úplne novú generáciu infotaimentu a konektivity. V segmente neexistuje auto, ktoré by bolo inteligentnejšie, bezpečnejšie a konektívnejšie,“ povedal Dr. Herbert Dies, riaditeľ značky Volkswagen. Dodal, že Volkswagen príchodom nového Golfa naberá rýchlosť. V roku 2017 značka predstaví 10 nový modelov a v roku 2020 bude mať kompletne nové modelové portfólio.

Nový Golf pôjde do predaja začiatkom budúceho roka. Viac detailov sa teda dozvieme v nasledujúcich týždňoch, platí to aj o novej verzii Golf GTE, ktorej facelift si môžete pozrieť v galérii spolu s ďalšími verziami. 

jh
ZDROJ: VW

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.