2013-12-25 06:30:00
Nissan IDx Freeflow
Nissan IDx Freeflow je koncept, ktorý pripomína Datsun 510.
Zdroj: Nissan

Nissan vyvinul retro auto v štýle GT-R pre „digitálnu generáciu“

Koncept malého kupé so zadným náhonom vzdáva hold pôvodnému Skyline GT-R z prelomu šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov.

Automobilka odhalila na Tokijskom autosalóne dva koncepty - Nissan IDx Freeflow a IDx Nismo. Na vývoji lifestylového konceptu IDx Freeflow sa podieľali priamo mladí ľudia. Nissan zistil, že im imponujú jednoduché, jasne čitateľné tvary, typické pre automobilový dizajn sedemdesiatych rokov, preto ich má aj nový koncept.

Športová verzia Nismo je podľa Nissanu ukážkou toho, ako rozdielne dokážu byť takéto modely v porovnaní s „obyčajným“ modelom Nissan. Predlohou novej štúdie bol legendárny Nissan Skyline GT-R, presnejšie jeho dvojdverová verzia. Treba však povedať, že znalým už prvý pohľad na koncept veľmi pripomína model Datsun 510, ktorý bol úspešný aj v americkej sérii Trans-Am.

Od nej, ale aj od modelu Skyline odkukal klasické proporcie a výrazne vodorovné línie. K tomu je celkom nová „plávajúca“ strecha a trocha viac – až do stĺpika vytiahnutý zadný blatník. To mu dodáva športový vzhľad.

Zdroj: Nissan
Zdroj: Nissan

IDx Freeflow je pomerne malé, má dĺžku iba 4,1 metra, šírku 1,7 metra a výšku 1,3 metra. V konceptoch zatiaľ nie sú motory. Nissan zostil, že mladí ľudia chcú úsporné auto. Preto sa pri vývoji rátalo s tým, že pod kapotou konceptu IDx Freeflow by mali byť 1,2 až 1,5 litrové motory kombinované s prevodovkou CVT.

Zdroj: Nissan
Zdroj: Nissan

Nismo verzia je širšia, má 1,8 metra a inžinieri z Nissanu na jeho pohon navrhujú preplňovaný štvorvalec 1,6 turbo s priamym vstrekovaním známy aj z modelov Juke Nismo a Clio RS. Kombinovaný by mal byť s CVT prevodovkou s možnosťou manuálneho radenia so šiestimi prednastavenými stupňami. Paráda! Ak už teda prevodovka v športovom aute, tak manuálna. A keď nie úplne, tak aspoň takto.

Zdroj: Nissan
Zdroj: Nissan

Tvar kabíny verzie Nismo je zhodný s varintom Freeflow, riešenie je však oveľa športovejšie, Túto verziu totiž navrhovali mladí ľudia, ktorí hrávajú počítačové hry. Preto odkaz na športové sfarbenie a v prípade Nismo verzie červeno-biela karoséria. V interiéri nájdeme alcantaru, športové sedadlá s s výrazným bočným vedením, ale tiež dva okrúhle „budíky“ pred vodičom.

Zdroj: Nissan
Zdroj: Nissan

Toto všetko môže, ale nemusí byť, napriek tomu, že je to vízia konkurencie pre duo Toyota GT-86 a Subaru BRZ. Britskému magazínu Topgear sa podarilo na autosalóne vytiahnuť z Carlosa Ghosna, šéfa aliancie Renault-Nissan, že ak bude mať verejnosť záujem, tak sa auto dostane do výroby. A to by bola skutočná sila, pretože inšpirácia klasikou s modernými prvkami nemôže priniesť iné, ako úspešný model.

 

Jozef Vydra
ZDROJ: autoblog.com, cardesign.ru, Nissan

Komentáre k článku


Stream naživo