Seat Toledo štartuje na Slovensku s nižšou cenovkou ako jeho dvojča
Cenníková cena sa začína od 11 390 eur, no hneď na začiatku predaja si môžete odrátať bonus 1400 až 2000 eur.
Toledo cenovo podlieza Rapida. Každý model má pre svoju značku iný význam. Škoda uviedla Rapid ako výplň medzi Fabiou a Octaviou. No pre Seat má jeho model celkom iný význam. Toledo totiž opäť prichádza ako klasická limuzína a prináša do ponuky značky opäť klasický sedan. Dúfa, že po neúspešnej a veľmi čudnej tretej generácii sa trh začne zaujímať o kombináciu klasického mena značky a štvordverovej karosérie. Modely prvej a druhej generácie totiž boli úspešné práve z tohto dôvodu.
Seat pochopil hneď nazačiatku, čo vyžaduje náš trh, a štartuje s bonusmi hneď od prvého dňa predaja. Dynamickejšie strihnuté dvojča sa tak dostáva pod hranicu 10 000 eur. Za to ponúkne vstupnú výbavu Entry s trojvalcovým motorom s objemom 1,2 litra a s výkonom 55 kW/75 k. V základnej výbave nájdete 6 airbagov, svetlá pre denné svietenie či plnohodnotnú rezervu.
Auto má na svojom konte 5 hviezdičiek z crashtestov Euro NCAP. Základná výbava nemá klimatizáciu. Buď si ju doobjednáte, alebo sa presuniete do stredného stupňa výbavy Reference, kde je už na výber viac pohonných jednotiek. Takže dva prepĺňané benzínové štvorvalce 1,2 TSI s výkonmi 63 a 77 kW a vznetový 77 kW turbodiesel TDI. Má ho aj najvyššia výbava Style, okrem toho silnejší 1,2 TSI a benzínovú špičku 1,4 TSI s 90 kW. Neskôr pribudnú aj úspornejšie verzie Ecomotive. Okrem základného modelu sú všetky verzie Toleda vybavené kotúčovými brzdami aj vzadu.
Stredná výbava Reference má okrem klimatizácie aj rádio s CD a MP3, štyri reproduktory, multifunkčný volant, palubný počítač, delené sklopné zadné sedadlo a tiež výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča. Elektrické zadné okná sú len v najvyššej výbave Style, ktorá pridáva sériovo aj automatickú klimatizáciu a tempomat, 16-palcové zliatinové kolesá, ale tiež páku prevodovky a volant v koži. Ak si priplatíte 220 eur, dostanete USB vstup, ďalšie 2 reproduktory, Bluetooth a multifunkčný displej.
Trocha zvláštna je ponuka prevodoviek: pre naftový motor je iba 5-stupňová, pre benzínový najvýkonnejší 1,4 TSI zasa iba automatická, vlastne robotizovaná. Nemusí to však ostať iba takto, ako Toledo vstupuje na trh. Ak sa totiž ukáže, že je záujem o silnejší naftový dvojliter, mohol by byť od budúceho roka vo výrobe aj so šesťstupňovou prevodovkou. Riadenie je hrebeňové s elektrohydraulickým posilňovačom.
Nové Toledo sa vyrába v Českej republike, na linke, kde vzniká aj Škoda Rapid. Preto neprekvapí, že má na dĺžku 4,48 metra a jeho rázvor je 2,6 metra. Objem batožinového priestoru je 550 litrov. Po sklopení zadných sedadiel sa zväčší až na 1490 litrov.
|
Komentáre k článku