2019-12-05 10:21:45
Škoda Octavia Euro NCAP
Škoda Octavia Euro NCAP 2019
Zdroj: Euro NCAP

Nová Škoda Octavia má tiež 5 hviezd Euro NCAP

Škoda Octavia pokračuje v tradícii špičkových výsledkov hodnotenia bezpečnosti Euro NCAP.

Od nezávislého združenia European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) získala štvrtá generácia bestselleru značky Škoda maximálne možné hodnotenie v podobe piatich hviezd. Tým sa Octavia zaradila medzi najbezpečnejšie kompaktné modely.

Medzi najlepšie zo všetkých testovaných modelov patrí aj 88% hodnotenie ochrany detskej posádky. Päť hviezd od Euro NCAP získali v nedávnej minulosti okrem iných SUV modely Kodiaq, Karoq, kompaktný model Scala a mestské SUV Kamiq.

Skúšaná Škoda Octavia bola iba v štandardnej výbave. Plný počet hviezd tak získala aj bez príplatkového bezpečnostného balíčka. EuroNCAP pri nárazových testoch zničilo niekoľko áut, všetky boli Škoda Octavia Combi 1.5 TSI vo výbave Ambition. Dosiahnuté výsledky bezpečnostných skúšok platia pre všetky súčasné i budúce motorizácie Octavie okrem verzie PHEV, teda plug-in hybrid. Päťhviezdičkové, teda najlepšie možné, hodnotenie bezpečnosti novej generácie modelu Škoda Octavia Combi od združenia European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) platí aj pre model Octavia s karosériou liftback.

Mimoriadne dobre si počínala štvrtá generácia bestselleru značky Škoda v oblasti ochrany detských pasažierov. S 88 percentami maximálne možných bodov sa Octavia umiestnila v špičkovej skupine všetkých testovaných vozidiel, rovnako ako v hodnotení asistenčných systémov: tu vozidlo získalo 79 percent maximálneho možného počtu bodov. Za ochranu dospelých členov posádky získala Octavia 92 percent možného počtu bodov.

Zdroj: Euro NCAP

Z mnohých asistenčných systémov, ktoré sú k dispozícii v novej generácii modelu Škoda Octavia, sa vo vozidle Škoda objavuje vôbec po prvýkrát asistent vyhýbania, asistent pre odbočovanie alebo varovanie pri vystupovaní z vozidla. V meste varuje Front Assist s prediktívnou ochranou chodcov a cyklistov opticky, akusticky a ľahkým pribrzdením pred možnou kolíziou. 

Zdroj: Euro NCAP

V  prípade nutnosti začne aj automaticky brzdiť. Side Assist až do vzdialenosti 70 m ukáže, že sa zozadu blíži alebo sa v mŕtvom uhle nachádza iné vozidlo. Na diaľniciach a rýchlostných cestách tak účinne pomáha zabrániť nehodám. Pokiaľ sa to napriek všetkým asistenčným systémom nepodarí, pripraví proaktívna ochrana posádku a vozidlo na stret, aby sa zmiernili následky kolízie. Posádku pri náraze chráni až deväť airbagov, okrem iných aj kolenný airbag vodiča. Po náraze vozidlo zastaví multikolízna brzda a zabráni tak nekontrolovanému pokračovaniu v jazde.

Zdroj: Euro NCAP
Zdroj: Euro NCAP

European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) je združenie ministerstiev dopravy, automobilových klubov, zväzov poisťovní a výskumných ústavov z ôsmich európskych krajín, založené v roku 1997. Konzorcium má sídlo v belgickom meste Leuven. Realizuje bezpečnostné testy aktuálnych modelov automobilov a hodnotí ich aktívnu a pasívnu bezpečnosť. V uplynulých rokoch sa testy postupne sprísňovali a teraz zahŕňajú niekoľko scenárov kolízií. Kým v minulosti sa hodnotili výhradne výsledky nárazových testov, teraz sa do výsledku stále výraznejšie premieta aj hodnotenie aktívnych bezpečnostných a asistenčných systémov.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: Škoda auto, Euro NCAP

Komentáre k článku


Stream naživo