2013-11-15 09:35:00
Ocenený model súťaže Zlatý
Laureáti súťaže Zlatý volant 2013 v Nemecku sú už známi.

Toto sú víťazi prestížneho ocenenia Zlatý volant v Nemecku

Najlepšie automobilové novinky ocenené vysoko uznávanou cenou „Zlatý volant 2013“ sú už známe.

Svojich obľúbencov na rok 2013 si spomedzi 49 kandidátov volil viac ako jeden milión čitateľov z 25 európskych krajín v šiestich kategóriách. Víťazov najznámejšej európskej automobilovej ceny, ktorú organizujú magazíny Bild am Sonntag a Auto Bild oznámili na galavečere v utorok.

Na ankete spolupracujú aj ostatné európske časopisy, ktoré patria do skupiny „Auto Bild“. O titul nakoniec súťažilo vo finále 25 modelov v šiestich kategóriách. 40 testovacích jazdcov si ich zobrali doslova pod mikroskop, aby vybrali to najlepšie, čo bolo k dispozícii.

Popri čitateľoch hodnotila autá aj porota zložená z piatich skupín redaktorov, konštruktérov, technikov, pretekárov a celebrít rôzne kritériá zodpovedajúce ich príslušnému automobilovému know - how. Tie sa bodovali v siedmich rôznych oblastiach pre každé vozidlo. Päť vozidiel z každej skupiny porovnávali medzi sebou a pre každé z kritérií porotcovia udeľovali od jedného bodu (zlé hodnotenie) až po osem bodov (veľmi dobré hodnotenie).

Ocenili špičkové riešenia nových modelov

V triede malých a kompaktných vozidiel získal víťazstvo VW Golf s výrazným náskokom voči svojim konkurentom, v strednej triede najlepšie zabodoval sedan Audi A3 a v luxusnej triede si palmu víťazstva odnáša Mercedes S. V špeciálnej triede SUV sa na čelo vyšplhal model BMW X5. Medzi kabrioletmi/kupé získal najviac bodov Jaguar F - Type a najlepšie oceneným vanom sa stal Citroën C4 Picasso v obidvoch veľkostiach, teda aj predĺžený variant (5-miestna aj 7-miestna verzia).

Ocenenie Zelený volant za najlepšiu novinku s ohľadom na životné prostredie získalo BMW i3. Zlatý volant za reklamu získal tretíkrát Volkswagen za kampaň k uvedeniu nového modelu na nový Golf 7. generácie: „Golf. Das Auto.“ Výber najlepšej reklamnej kampane z automobilovej branže sa uskutočnil v rámci niekoľkostupňového procesu verejným hlasovaním cez internet na stránke denníka Bild.de a motoristického týždenníka Autobild.de, ako aj hodnotením 11-člennej poroty zloženej zo zástupcov reklamných a mediálnych agentúr a inštitútov pre výskum trhu.

Anketa má aj svoje národné súťaže, aj na Slovensku budú známi víťazi po prelome rokov.

Jozef Vydra
ZDROJ: AutoBild.de

Komentáre k článku


Stream naživo