11.08.2015

Za 24 hodín prekonal Hyundai ix35 Fuel Cell 2383 kilometrov

Dvaja vodíkoví priekopníci posunuli jazdu bez emisií v reálnej premávke na novú úroveň.

Športový vedec Arnt-Gøran Hartvig a fyzik Marius Bornstein jazdili nepretržite 24 hodín po verejných cestách v Nemecku. Ich revolučný automobil poháňaný palivovým článkom na vodík vypúšťal do ovzdušia iba vodnú paru.

Obaja Nóri absolvovali na dosiahnutie tejto vzdialenosti vyše 300 kilometrov dlhú trasu medzi vodíkovou čerpacou stanicou Vatenfall v HafenCity, v Hamburgu a vodíkovou stanicou Shell na Sachsendamm, v Berlíne. Tankovanie vozidla trvalo vždy iba 3 minúty, čo umožnilo vodičom maximálne predĺžiť prejdenú vzdialenosť. 

Úspech, ktorý dosiahli Hartvig a Bornstein, kompletne zachytili kamery GoPro. Zvolená trasa zahŕňala jazdu v meste, ako aj rýchlu jazdu po diaľnici. To demonštrovalo použiteľnosť modelu Hyundai ix35 Fuel Cell na každodenné používanie vo všetkých situáciách. „,,Chceli sme vidieť, čo dokáže kombinácia najmodernejšieho automobilu poháňaného palivovým článkom a vodíkovej čerpacej stanice. Výsledok je ohromujúci,“ uviedol tím po skončení jazdy.

Táto jazda dvoch eko pionierov predstavuje najnovšie zo série pôsobivých podujatí, ktoré ukazujú potenciál technológie pohonu automobilu palivovým článkom. Už v júni minulého roka títo dvaja vodiči vytvorili s automobilom Hyundai ix35 Fuel Cell rekord v dojazde – 700 kilometrov na jednu nádrž vodíka. Pritom absolvovali trasu z Osla do Monaka, kde tankovali výlučne na súčasných vodíkových staniciach pozdĺž trasy dlhej 2 260 kilometrov. 

Spoločnosť Hyundai Motor je prvým automobilovým výrobcom na svete, ktorý spustil sériovú výrobu automobilu poháňaného palivovým článkom. Hyundai ix35 Fuel Cell je najdostupnejším automobilom s palivovým článkom v Európe a už teraz ho predávajú a jazdia ním v 11 európskych štátoch. Hyundai ix35 Fuel Cell poháňa elektromotor s výkonom 100 kW (v prepočte 136 k), ktorý mu umožňuje dosahovať maximálnu rýchlosť 160 km/h. Zdrojom elektrickej energie je palivový článok s výkonom 100 kW, ktorý rekombináciou vyrába z vodíka elektrickú energiu, pričom z výfuku ako odpadový produkt uniká do ovzdušia iba vodná para. Prebytočná elektrická energia, nespotrebovaná na pohon elektromotora, sa akumuluje v lítiovo-iónovej polymérovej batérii s kapacitou 24 kWh. Na jednu náplň vodíka (5,64 kg) v tlakových nádržiach má automobil normovaný dojazd takmer 600 kilometrov. Viac informácií o inovatívnej technológii pohonu palivovým článkom Hyundai nájdete na: www.fuelcell.eu

Jozef Vydra
ZDROJ: Hyundai

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.