2024-01-26 10:30:00
Volkswagen ID. 7
Volkswagen ID. 7
Zdroj: Jozef Murárik

VW ID. 7: všetko pre efektivitu, pre dojazd a pre pohodlie posádky

Volkswagen ID. 7 je vlajková loď. Klišé označenie však sedí presne. Poďme si ho rozobrať do detailov.

Volkswagen ID 7 prichádza, láka výhodnou uvádzacou ponukou

Myšlienka, že nízke elektromobily sú lepšie elektromobily, lebo viac vydrží baterka padla už niekoľkokrát. A Volkswagen mal jeden taký vo vývoji, teraz je realitou. Nazvali ho ID.7. Radí sa medzi tie nízke vozidlá a dokáže na rovnakú kapacitu batérie prejsť výrazne viac kilometrov ako štandardne vyrábané vysoké elektrické autá.

Nízke auto prináša hneď niekoľko noviniek, ale začnime tou výraznou. Bude stáť, v sérii Limited, veľmi zaujímavých 53 490 €, ale ešte dôležitejšie fakt, že v základnej výbave bude mať prvky za viac ako 9 000 € bez nutnosti priplácania. A táto cena zohľadňuje aj uvádzací bonus. Ten je 3 000 €. Bude to verzia Pro disponujúca novým motorom, ale pôvodnou kapacitou batérie. Pozrite si video z prezentácie nového modelu. Článok pokračuje nižšie.

Prístup k tvarom ID.7 bol veľmi logický, Volkswagen sa snažil o čo najlepšie aerodynamické vlastnosti, z čoho vyplynul finálny koeficient odporu vzduchu iba 0,23. Je to naozaj výborná hodnota, vzhľadom na to, že pôvodné modely majú určite o niečo viac. ID.3, ID.4, a ID.5 sú predsa vyššie. Výhodný koeficient odporu vzduchu je aj za samotným tvarom karosérie, ktorá dostala prevedenie liftback s otváraním kufra aj s oknom. Je to teda podobný princíp ako využíva Mercedes EQS.

Dĺžkou sa ID.7 určite radi na vrchol segmentu, lebo má bezmála 5 metrov, konkrétne 4 961 mm. Dĺžka, na ktorej sa podaril spraviť batožinový priestor s objemom 532 litrov s možnosťou sklápania sedadiel v pomere 60: 40, ale aj dostatočný priestor na nohy pasažierov. Vlastne priestorové pomery sú až prekvapivo dobré, vzhľadom na nízke auto, v zadnej časti nebude mať problém na hlavu ani vyšší človek. Vpredu to je asi bez akýchkoľvek diskusií.

Zdroj: Jozef Murárik

Predná časť predvádza inovované interiéry automobilky zahrňujúce nový veľký displej s uhlopriečkou 15 palcov a prepracovaný malý displej, ktorý je v úrovni aktívnych výduchov. Aktívne výduchy fungujú kmitaním a lepšie distribuujú vzduch v kabíne, či už teplý v zimných mesiacoch, alebo studený v letných. Vráťme sa ale ku stredovému displeju. Využíva systém s označením 4.0, ktorý prináša niekoľko zásadných noviniek. Napríklad má štandardne klimatizačnú lištu v spodnej časti a tiež väčšiu plochu na widgety. Systém spolupracuje s malým displejom, ale aj so štandardným head-up displejom. Ten môže byť najviac doplnený o rozšírenú realitu pri navigácii. Logicky funguje iba so vstavanou navigáciu, rozšírenú realitu do Wazu cez zrkadlenie telefónu určite nedostanete. Ale aj zrkadlenie telefónu je v štandardnej výbave. A hneď bezdrôtovo.

Aj keď to nevyzerá ako výrazne vylepšenie, inováciou prešla aj stredová konzola, oproti svojím bratom z elektrického poľa automobilky. Celá sa dá zavrieť a pod zatvárateľnými roletami je miesto na odloženie čohokoľvek. Dokonca aj pod samotnou stredovou konzolou zostalo trochu miesta na čokoľvek.

Zvonka ale auto stále pôsobí ako súčasť modelovej rodiny ID. Môžu za to predné svetlá, ale aj tvar prednej masky. Ak priplatíte za IQ.Light, tak získate aj maticové prevedenie svetlometov s dynamickým tienením. LEDky sú síce štandardne, s prepínaním diaľkových, ale vyrezávanie je až devízou týchto svetelných systémov. Rovnako s prednými svetlami sa menia aj zadné svetla a kým štandardne vzadu svietia len kraje, s IQ.Light je presvetlená celá lišta až ku znaku automobilky. Na výber máte dokonca aj rôzne svetelné show pri odomknutí, či naštartovaní.

Zdroj: Jozef Murárik

Pri novom modeli ID.7 si viete dokonca nastaviť, v aplikácii cez Volkswagen Connect, že keď otvárate dvere, tak sa informačno-zábavný systém čiastočne naštartuje a už po nasadnutí prinesie hudobný zážitok. Znova štandardne, pre toto vozidlo, je 9 reproduktorov, z toho jeden stredový určený na telefonovanie. Príplatok predstavuje 12+1+ subwoofer, ktoré nesú logo Harman Kardon a majú celkový výkon 700 W.

Zaujímavosťou modelu môže byť prvýkrát použitá presklená strecha s tienením tekutými kryštálmi. Zmenou napätia sa tak dá docieliť zatemnenie vhodné vraj aj na leto. Či to tak je určite treba vyskúšať. Zásadná vec však hovorí o tom, že vďaka použitiu tohoto systému sa podarilo odstrániť 4 kilogramy, ktoré by vozidlo malo naviac pri elektrickej rolete.

A teraz sa pozrime na pohonu sústavu. Kapacita batérie je vo verzii Pro štandardne 82 kWh brutto, čo sa dá pretransformovať do 77 kWh netto. V papieroch je oficiálna spotreba medzi 14,6 a 16 kWh na 100 km, čo znamená dojazd až 621 kilometrov na nabitie. Bude to samozrejme v ideálnych podmienkach a s menšími 19-palcovými zliatinovými diskami. Dôležité ale je, že maximálna rýchlosť a posunula na 180 km/h a nabíjanie je možné buď 11 kW AC, alebo 175 kW DC. Nový motor dosahuje výkon 210 kW (286 k) a krútiaci moment 545 Nm. Pre ID.7 to predstavuje zrýchlenie na stovku za 6,5 sekundy. Tento motor sa dostane aj do modelov ID.4 a ID.5.

V rámci života modelu bude ešte jeden zásadný míľnik v začiatkoch leta. Vtedy príde verzia GTX s vyšším výkonom, ale aj športovo orientované, či skôr tvarované kombi. Rovnaký dátum má stanovený aj príchod verzie Pro S, ktorá prinesie väčšiu batériu s ešte lepším dojazdom. Aj tá sa dostane aj do iných modelov.


AUTOR: © Zoznam/jm

Komentáre k článku


Stream naživo