Nový Nissan Leaf dorazil na Slovensko: krajší, rýchlejší a s väčšou baterkou
Nissan predstavil odbornej verejnosti svoj najnovší model. Druhú generáciu elektromobilu Leaf s dojazdom cez 300 km
Elektromobil Nissan Leaf prichádza s vylepšeným dojazdom na jedno nabitie a množstvom prvkov pre inteligentnú mobilitu ako autonómne riadenie ProPilot, parkovací asistent ProPilot Park a zaujímavý e-Pedal.
Spoločnosť Nissan v Bratislave predstavila nový Nissan LEAF, ďalšie evolučné štádium svetovo najpredávanejšieho elektromobilu s nulovými emisiami.
Nový Nissan LEAF ponúka dlhší dojazd 378 km (NEDC) na jedno nabitie a umožňuje vodičom užívať si dlhšie cestovanie. Reálny dojazd sa odhaduje na úrovni 300 kilometrov v závislosti od jazdného štýlu, vonkajšej teploty, využitia vnútorných elektrických zariadení a podobne. Typovo rovnaký, avšak výkonnejší elektromotor poskytuje výkon 110 kW a krútiaci moment 320 Nm. Vďaka silnejšiemu motoru zvládne Leaf zrýchlenie z 0 na 100 km za približne osem sekúnd.
Nový Nissan LEAF disponuje systémom podpory vodiča ProPILOT pre bezpečnejšiu a pohodlnejšiu jazdu. To zahŕňa adaptívny tempomat a systém upozornenia na vybočenie z jazdného pruhu aj s korekciou smeru jazdy. Tento systém vodičovi len pomáha a neupiera mu právo na riadenie. Systém ProPILOT je navyše vybavený funkciou autonómnej jazdy v dopravnej zápche (Traffic Jam Pilot), ktorá umožňuje novému vozidlu LEAF automaticky spomaliť, ak pri jazde v jednom pruhu dôjde k dopravnej zápche, a zastaviť, keď sa premávka úplne zastaví. Keď sa premávka obnoví, vozidlo nasleduje vozidlo pred ním. K dispozícii je aj systém ProPILOT Park umožňujúci úplne autonómne parkovanie jediným dotykom tlačidla.
Jeden pedál na skoro všetko
Technológia e-Pedal, použitá v novom Nissane LEAF, mení spôsob ovládania vozidla a umožňuje vodičovi štartovať, zrýchľovať, spomaľovať a zastaviť jednoduchým zvyšovaním alebo znižovaním tlaku vyvíjaného na akceleračný pedál. Keď je akceleračný pedál úplne uvoľnený, automaticky sa aktivuje hydraulika a mechanické brzdy, ktoré postupne uvedú vozidlo až do úplného pokoja a využijú energiu brzdenia na dobitie batérie. Vozidlo potom stojí na mieste i na príkrom svahu, kým vodič opäť nezošliapne akceleračný pedál. Vozidlo naďalej disponuje aj brzdovým pedálom, ten však možno využívať menej často, najmä pri prudkom spomaľovaní pri hroziacej kolízii a podobne.
Nový Nissan LEAF nie je len elektromobil, ale aj úložisko energie
Nový Nissan LEAF je tiež oveľa viac ako len 100 % elektromobil. Ide o mobilnú napájaciu jednotku s unikátnym obojsmerným napájaním. To znamená, že pri pripojení doma či v kancelárii dokáže vracať energiu späť. Vďaka inovatívnej technológii Nissanu Vehicle to Grid dokáže dokonca vracať nadbytočnú energiu na doplnenie a stabilizáciu miestnej energetickej siete.
Už dnes je možné objednať si európsku verziu vozidla s označením Nissan Leaf 2.Zero,. Prvé exempláre sa dostanú na naše územie na jar budúceho roka. Cena tejto uvádzacej edície štartuje na úrovni 36 tisíc eur.
ZDROJ: Nissan
Komentáre k článku