2023-08-03 10:23:00
BMW 6 Gran Turismo
BMW 6 Gran Turismo 2020
Zdroj: BMW

Nikto ho nechce, pritom je to jeden z najlepších modelov BMW súčasnosti. Končí

BMW radu 6 už čoskoro nekúpite. Produkcia modelu oficiálne skončila a nový model je v nedohľadne.

BMW radu 6 sa v aktuálnej podobe porúča a odchádza do večných lovíšť - teda na trh jazdených vozidiel. Koniec produkcie oficiálne potvrdila pre Motor1 hovorkyňa značky pre rady 5 a 6. Hovorkyňa už písala o konci produkcie.  Model je stále v konfigurátoroch, no to sa pravdepodobne rýchlo zmení. 6 GT má skončiť s modelovým rokom 2024 (teda koniec tento rok)...

Model zvaný BMW 6 GT bol vo svojej druhej generácii odvodený od končiaceho radu 5. Ako som už naznačil na záver predchádzajúcej vety, keďže súčasný rad 5 končí, s ním končí aj súčasný rad 6 zdieľajúci podvozkovú platformu, motory i veľkú časť dielcov a samozrejme výrobnú linku. Kým však rad 5 dostal novú generáciu vrátane čisto elektrického modelu, takáto budúcnosť rad 6 GT nečaká. 

Je to paradox, pretože toto veľké BMW v sebe spája viacero modelov naraz. Je to veľké, extrémne komfortne auto so silnými motormi vrátane šesťvalcov. Pred dvomi rokmi pritom prešlo aktualizáciou vrátane elektrifikácie motorov, no ani to nepomohlo vozidlo udržať na svete. História modelu je rozpačitá rovnako ako predaje. Za minulý rok v celom Nemecku Bavori predali len 509 kusov, pričom radu 5 to boli len mesačne tisíce. Zákazníci skrátka väčšmi veria štandardnému sedanu, či kombi modelu, GT-čko ako luxusný hybrid medzi dvomi karosárskymi variantmi nenašlo pochopenie. 

Prvá generácia modelu pritom na trh prišla ako rad 5 GT, pritom s radom 5 mala spoločný len názov. Auto totiž stálo na väčšom podvozku radu 7. V redakcii sme ho volali bizón, bol tak trochu bizarný svojim zjavom, no bol to tiež model, ktorý bol mimoriadne veľký, pohodlný a pritom silný a toto mohutné zviera tak trochu pripomínal... Nuž ale, neskôr prešiel na platformu radu 5 a stal sa ešte lepším, navyše uhladenejším modelom. Luxusný liftback však neuspel a to ani v prípade radu 3 (3 GT sme zas volali Octavia pre bohatých). Teraz teda odchádza posledný liftback od BMW. Ak pravda, nerátame SUV Coupe modely, no tie tak nejako nerád zarátavam vo všeobecnosti... A ani do tohto výpočtu nepatria, no nepochybne taká X6-tka i X4 boli klincami do rakvy aj tohto modelu. 

Rad 6 GT bol veľkou limuzínou s praktickou stránkou. Bol pojítkom medzi príliš luxusným radom 7 bez praktickej stránky a príliš praktickým radom 5 bez dizajnovej stránky. Krásne auto s pozvoľne sa zvažujúcou strechou, veľkým kufrom, veľkým priestorom pre posádku a jazdnými vlastnosťami, ktoré sú k jadru BMW bližšie ako pri SUV modeloch. Nuž ale čo už. Pozrite si tohto fešáka v galérii, alebo si ho objednajte, ešte sa stále dá. Alebo si kúpte a obdivujte to, čo si kupujú a obdivujú všetci, ono je to aj tak jedno... 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: BMW, Motor1

Komentáre k článku


Stream naživo