03.12.2017

FOTO: Nový JEEP Wrangler je tu. Základ zostáva rovnaký, noviniek nie je málo

Bez predchodcu tohto automobilu by Spojenci nevyhrali vojnu. Tak znie najznámejší výrok o zakladateľovi rodu.

Volal sa Jeep Willys, teda skôr Willys MB a po druhej svetovej sa z neho stal Jeep CJ ale tiež mnoho ďalších licenčných derivátov. Malý Willys časom vyrástol a dnes sa k jeho génom hrdo hlási model Jeep Wrangler. Prvý Wrangler, ako nepriamy potomok legendárneho vojenského automobilu Willys prišiel na svet v roku 1986. Dnes prichádza na svet dlho očakávaná štvrtá generácia. Aj keď je v súčasnosti moderné meniť offroady na zženštilé SUV-čka, Wrangler zostáva verný svojim koreňom. Spomenúť stačí rebrinový rám a dvojicu tuhých náprav.

Jeep pristúpil k novej generácii modelu až prekvapivo zodpovedne. Nešlo mu o to vylacňovať a urážať fanúšikovskú základňu nedostatočne robustnými riešeniami, skôr automobil dôkladne modernizoval. Vidieť to nielen na evolučných tvaroch, ale aj na revolučnom interiéri.

Ak sa ale pri automobile chcete držať riešení starých ako terénny automobil sám, veľa toho nepomeníte, najmä však veľa neschudnete. Jeepu sa vďaka prepracovanej konštrukcii s využitím modernejších materiálov a komponentov spolu s hliníkovými dielcami karosérie podarilo stiahnuť hmotnosť základného Wranglera o pekných 90 kilogramov. V galérii si môžete novinku pozrieť na celkovo 80 fotografiách. 

Podkapotou štvrtej generácie je jedna veľká novinka: moderný benzínový dvojliter s prepĺňaním turbodúchadlom a maximálnym výkonom 270 koní a s maximálnym krútiacim momentom 400 Nm. Motor je tzv. mild hybrid s elektromotorom-štartérom-generátorom na 48 V.

Druhou voľbou je overený a jednoduchý 3,6 litrový motor V6 Pentastar s maximálnym výkonom 286 koní a maximom krútiaceho momentu 352 Nm. Možno ho kombinovať s manuálnou 6-stupňovou alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Neskôr sa k dvojici benzínových motorov pridá 3,0 litrový naftový agregát.

Silu motorov bude možné prenášať na dve alebo štyri kolesá v závislosti od hĺbky vrecka záujemcu. K dispozícii bude viacero karosárskych verzií. Wrangler budete môcť kúpiť v dvoj alebo štvordverovom prevedení. Budete mať tiež na výber vozidlo s pevnou strechou, so strechou otvárateľnou s manuálne odpojiteľnými pevnými strešnými panelmi a verziu s plátenou elektricky sklápateľnou strechou. Dvojdverák dostanete vo výbavových stupňoch Sport, Sport S a Rubicon. Štvordverách má ešte verziu s názvom Sahara.

Zmeny na automobile najviac vidieť v kabíne. Úplne nová palubná doska, už v základe vybavená infotainmentom UConnect s množstvom moderných fičúr vrátane offroad informácií a prepojiteľnosti s mobilnými telefónmi. Infotainment môže mať 5, 7 a 8,7 palcové displeje s wifi, USB vstupmi, Apple Car Play, Android Auto a ďalšími apkami.

Tradične je najterénnejšou verziou tá s názvom Rubicon. Už od základú má veľké 33 palcové terénne pneumatiky, množstvo terénnych prvkov a špeciálnu „oldschoolovú“ terénnu zadnú nápravu Dana 44. Predaj v USA začne v Januári, o cene toho veľa nevieme, nejaké zlacňovanie však nečakajte, toto je živá legenda a za legendy sa platí. 

jh

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.