08.06.2017

FOTO: Nový Jeep Compass prichádza do Európy. Poznáme detaily

Ak ste sa zamýšľali nad tým, čo je medzi Odpadlíkom a Indiánom z kmeňa Cherokee, je to dobrý Kompas.

Nová generácia modelu Jeep Compass prichádza už aj do Európy. Na trhoch sa začne predávať podľa dôležitosti. Najprv tie veľké – Nemecko, Francúzsko, Poľsko, Švajčiarsko, či Taliansko, až potom tie menšie. U nás budete môcť prvé kusy vidieť začiatkom budúceho roka. Poďme ale k sľúbeným detailom.

Compass ponúkne dvojicu benzínových a až trojicu naftových motorizácií. Základ tvorí benzínový prepĺňaný motor MultiAir2 s výkonom 140 koní a 230 Nm. Ten je dostupný výhradne s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a pohonom predných kolies. Výkonnejšia verzia toho istého motora disponuje maximálnym výkonom 170 koní a krútiacim momentom 250 Nm. Tá je kombinovateľná s automatickou 9-stupňovou prevodovkou a s pohonom všetkých kolies.

Naftové verzie začínajú pri štvorvalci 1,6 MultiJet s výkonom 120 koní a 320 Nm. Aj naftový základ je iba s pohonom predných kolies a s manuálnou prevodovkou. Dvojliter s maximálnym výkonom 140 koní a krútiacim momentom 350 Nm je dostupný s manuálom i 9-stupňovým automatom a pohonom všetkých kolies. Neskôr pribudne i vrcholná verzia 2,0 MultiJet s výkonom 170 koní a krútiacim momentom 400 Nm – výhradne s automatom a pohonom všetkých kolies.

2,4 litrový benzínový atmosférický štvorvalec, ktorý Jeep ponúka na trhoch mimo Európy sa do EÚ nedostane, zato si ho budú môcť objednať zákazníci z Ruska a priľahlých kútov sveta.

Systém pohonu všetkých štyroch kolies Jeep Active Drive poteší aj tých s chuťou po teréne, pretože vyššia verzia ponúkne aj redukciu. Obe verzie budú mať 5 jazdných režimov podobne ako to poznáme u väčších Jeepov – Auto, Snow (sneh), Sand (piesok) a Mud (blato). Vrcholná terénna verzia Trailhawk bude mať ešte aj režim Rock (skala). Trailhawk bude mať okrem niekoľkých dizajnových detailov a spomínaného režimu aj o 2,5 cm vyššiu svetlosť. Trailhawk sa vďaka odlišným nárazníkom bude môcť pochváliť lepšími nájazdovými uhlami – vpredu 30°, vzadu 33,6° a prejazdový 24,4°. K tomu treba prirátať ochranné prvky podvozku a ďalšie doplnky.

Model postavený na platforme zdieľanej s modelom Renegade, či Fiat 500X disponuje nezávislým zavesením kolies a tiež vysokou tuhosťou konštrukcie, vďaka využitiu až 65% vysokopevnostnej ocele. To pomôže zlepšiť nielen životnosť, ale tiež bezpečnosť a jazdné vlastnosti.

Aktívne bezpečnostné prvky zahŕňajú okrem štandardných šiestich airbagov a stabilizačného systému tiež asistent varovania pred čelnou zrážkou Forward Collision Warning-Plus, asistent jazdy v jazdných pruhoch (oba prvky v štandarde), asistent mŕtveho uhla, asistent kontroly premávky vzadu pri cúvaní, parkovaciu kameru, pozdĺžne i priečne automatické parkovanie, adaptívny tempomat.

Vo vnútri prvky výbavy zahŕňajú systém Uconnect s 5, 7 alebo až 8,4 palcovým stredovým displejom infotainmentu. Prístrojový panel zasa môže mať 3,5 alebo až 7 palcový LED displej v závislosti od výbavy. Pre výbavy Limited a Trailhawk je väčší v základe. Automobil ponúkne zákazníkom zážitok z konektivity vďaka Android Auto, či Apple Car Play.

V Poľsku začína Compass na úrovni 19-tisíc eur bez DPH za 1,4 MultiAir s predným náhonom a manuálnou prevodovkou v najnižšej výbave. Naše ceny zatiaľ zrejmé nie sú, vieme však, že bohatšie vybavená Opening Edition s výkonnejšími motormi, automatmi a pohonom všetkých kolies štartuje tesne nad 30-tisíc eur. 

jh
ZDROJ: Jeep

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.