2021-03-03 12:30:00
Harley Davidson Pan America
Harley Davidson Pan America Jason Mamoa
Zdroj: Harley Davidson

Nový a celkom iný Harley-Davidson Pan America 2021 je tu

Harley-Davidson upustil zo svojej striktnej orientácie na veľko-objemové cruisere a tourery a prichádza so svojím modelom Pan America do kategórie Adventure.

 

Pre rok 2021 nám výrobcovia motocyklov nachystali veľké množstvo noviniek. Jedným z najviac očakávaných modelov je Pan America od Harley-Davidson. Tradičný výrobca sa tak dostáva po prvýkrát do kategórie motocyklov Adventure touring a to hneď vo veľkom štýle.

Začneme motorom Revolution Max, ktorý je u tohto výrobcu novinkou. Hovoríme o V-čkovom dvojvalci s 60° uhlom valcov s objemom 1250 cm3. Maximálnym krútiacim momentom 127 Nm a výkonom 112 kW (152 koní). Motor funguje do maxima 9500 ot./min. Motor slúži ako nosný prvok rámu motocykla a sú oň upevnené: predný rám, stredový rám a podsedadlový rám. Výrobca touto konštrukciou sľubuje vysokú pevnosť a tuhosť rámu a zároveň ušetril pár kíl z celkovej hmotnosti motocykla. Pohotovostná hmotnosť motocykla sa tak zastavila na 245 kg pre základný model Pan America a 258 kg pre model Pan America Special. Ako je pri Adventure motocykloch zvykom, aj Harley dostal hliníkové vypletané kolesá. Vpredu sa nachádza koleso o rozmere 19” a vzadu o rozmere 17”. Pan America je obutá do pneumatík Scorcher Adventure od Michelin-u. 

Zdroj: Harley Davidson


O správne fungovanie podvozku ako na spevnenej ceste, tak aj v teréne sa stará plne elektronicky nastaviteľné odpruženie SHOWA so zdvihmi 190 mm vpredu aj vzadu. Vpredu je USD vidlica s prívlastkom BFF (Balance Free Forks) s priemerom 47 mm, vzadu tlmič BFRC (Balanced Free Rear Cushion-lite) s expanznou nádobou. Zaujímavosťou pri motocykli je spolupráca Harley so spoločnosťou Brembo, z ktorej vzišli špeciálne vyvinuté brzdy pre Pan Americu. O brzdný účinok sa tak starajú na prednom kolese radiálne umiestnené štvorpiestikové monobloky od Bremba, na dvoch 320 mm kotúčoch. Na zadnom kolese nájdeme jednopiestik na kotúči s priemerom 280 mm. Výrobca vybavil motocykel 21 litrovou nádržou. Harley myslí aj na postavy nižšieho vzrastu a ponúka tak jazdcovi nastavenie sedadla v dvoch polohách bez použitia nástrojov. Prvá poloha nezaťaženého sedadla tak dosahuje výšku 868 mm a druhá poloha výšku 894 mm. Pohodlné došliapnutie celou nohou na zem pri zastavení by mal zabezpečiť aj elektronický systém Adaptive Ride Height, ktorý automaticky upravuje výšku motocykla medzi nízkou polohou pri zastavení/státí a optimálnou jazdnou výškou, keď je motocykel v pohybe (dostupný pre model Pan America Special). 

Motocykel je taktiež vybavený 6-osovou IMU, na ktorú sú napojené elektronické systémy ako náklonové ABS, systém prepojených bŕzd, náklonová trakčná kontrola, asistent rozjazdu do kopca, snímač tlaku v pneumatikách a prisvecovanie zákrut. Motocykel má 4 predprogramované jazdné režimy a jeden režim pre individualne nastavenie (2 režimy vlastného nastavenia pre model Special). Všetky informácie sú zobrazované jazdcovi na veľkom 6,8” TFT displeji s Bluetooth konektivitou pomocou aplikácie Harley-Davidson. Displej je vybavený antireflexnou úpravou čo zabezpečuje jeho dobrú čitateľnosť aj na priamom slnku. Displej je dotykový, no táto funkcia je aktívna iba keď motocykel stojí. Počas jazdy má jazdec možnosť ovládať funkcie cez fyzické ovládače. Predný plexi štít je nastaviteľný jednou rukou v štyroch polohách v rozmedzí 46 mm.

Cena základného modelu Pan america vo farebnom prevedení Vivid black začína na 15 684 € a cena modelu Special v totožnom farebnom prevedení na 18 018 €. Harley tak so svojím modelom Pan America mieri medzi prémiovú konkurenciu už osvedčených modelov kategorie Adventure touring akými sú Multistrada, veľké “GSo” a Africa twin.

Viac o motore Revolution Max vám prinesieme v nasledujúcom článku.

Pozrite si novú Pan Americu na fotografiách v galérii. Harley stavil svoje karty na netradičný dizajn svojho motocykla v kategórií adventure…..Veď posúďte sami.


AUTOR: © Zoznam/Martin Smutný
ZDROJ: Harley-Davidson

Komentáre k článku


Stream naživo