19.02.2021

Nová Suzuki GSXR 1300 Hayabusa 2022

Legenda, z pred 22 rokov, ktorá vedela dosiahnuť 300km/h znova ožíva a pridá sa k nám do života práve v roku 2022.

Písal sa rok 1999 keď Suzuki predstavila svoju prvú generáciu modelu Hayabusa označenej GSX 1300R. Suzuki modernizovala prvý model svojho motocykla v roku 2008. Z väčšieho motora 1340cm3 dostala až 137kW (184 koní). Ďalšia modernizácia prišla v roku 2013, keď Suzuki pridala do svojho modelu ABS a Brembo strmene. 

Takto vyzerala Hayabusa až do tejto chvíle. Suzuki predstavila nový model motocykla pre rok 2022. Po technologickej stránke ide o úplne novú motorku. Motor prešiel zmenami len z vnútra. Hovoríme teda stále o radovom štvorvalci s objemom  1340cm3. Výkonovo si však Hayabusa polepšila aj napriek norme EURO 5. Z pôvodných 137 kw (184 koní) si získala necelé 4kW. Nový výkon je teda 140kW (190 koní) pri 9 700 otáčkach. Krútiaci moment je 150Nm pri 7000 ot/min. Spomínané údaje by mali naznačovať rovnomernejší priebeh výkonu aj v strednom rozsahu otáčok, čo jazdec určite využije najmä pri jazde po verejných komunikáciách. Červené pole otáčkomer začína na 11 000 ot/min. a končí pri 13 500 otáčkach. Motocykel dostane 20 litrovú nádrž. O bezpečnosť jazdca sa postará 6-osová IMU (Inerciálna meracia jednotka) BOSCH, náklové ABS a trakčná kontrola, senzor zdvihnutia zadného kolesa, Anti-Wheelie (senzor zdvihnutia predného kolesa), Spriahnuté brzdy (keď brzdí iba predná pripája sa automaticky aj zadná a vice versa) a novinkou je taktiež technológia Ride by Wire, čo by malo Hayabuse zabezpečiť plynulé reakcie pri zrýchľovaní/spomalovaní. Prítomný je asistent rozjazdu do kopca, vzhľadom na vysokú hmotnosť (256kg s náplňami) motocykla, aj pri tejto generácií. Túto hmotnosť a výkon by mali zastaviť dva 320mm kotúče vpredu s radiálne uchytenými monoblokovými strmeňmi Brembo Stylema a jeden 310mm kotúč vzadu, taktiež so strmeňom od Bremba. Suzuki, aj napriek skutočnosti, že si Hayabusa zachovala pôvodný rám, sľubuje rozloženie hmotnosti 50:50.

Vzhľadovo sa nová Hayabusu tiež zmenila. Suzuki zachovalo hlavné črty pôvodného motocykla. Zachoval sa pre “Busu” typický nafúknutý chvost, ktorý pri plne pokrčenom jazdcovi plynule zachováva líniu a výrazne napomáha aerodynamike motocykla. Hlavné línie ostali zachované. Motorka tak stále pôsobí nízka a dlhá, no napriek tomu nafúknutá (260kg pod sukňou neschováš). Predná maska so svetlami je inšpirovaná súčasnými super-športmi výrobcu. Maska tak nápadné pripomína motocykle z rady GSXR. Motocykel dostal, ako je už zvykom, plne LED-kové svietenie a denné svietenie. Zaujímavosťou však je, že svetlá pre denné svietenie slúžia zároveň aj ako smerové svetlá, teda zmizli škaredé oranžové plasty v prednej maske. Ďalšou dobrou správou sú analógové ukazovatele rýchlosti, otáčok, teploty oleja, a stavu palivovej nádrže. Pripomienku jazdcovi, že ide o motocykel z 21. storočia, zaručí LCD TFT displej umiestnený v strede, medzi ukazovateľmi otáčok a rýchlosti. 

Presvedčte sa sami na obrázkoch v galérií, či ide o vítanú zmenu.


AUTOR: © Zoznam/Martin Smutný
ZDROJ: globalsuzuki.com

Komentáre k článku