2021-03-26 18:30:00
Mini Clubman JCW
Mini Clubman JCW
Zdroj: Ján Hargaš

TEST: Mini Clubman JCW – Mini. Midi. Mega

Mini Clubman je Midi kombi. Jeho jediným konkurentom je Škoda Fabia kombi.

 

Vtip? V skutočnosti určite áno. Ak ale zakryjeme jedno oko aj ucho a pozrieme sa iba na vnútornú priestorovú ponuku a koncepciu, je to presne tak. A pre všetko ostatné je tu vyšší úverový strop.

Mini Clubman je moje druhé najobľúbenejšie Mini. Trojdverovú klasiku neprevýši. Ale jeho dvojkrídlové dvere, bacuľatý štýl a dlhý rázvor sú vhodnou kombináciou. Môžete ním maskovať svoju urgentnú potrebu výnimočného automobilu. Maskovať za priestrannejšiu kabínu. Sadá sa doň ako do kombi, vzadu je dosť miesta pre dvojicu priemerných pasažierov a dvojitá podlaha v kufri je šikovná. Do kufra sa zmestí detský kočík a/alebo nákup. Sedenie vzadu je nízke, ale vďaka malým okienkam sa cítite vo veľkom bezpečí. Vzadu si to pýta komfortné naladenie podvozku. Alebo aspoň režim comfort adaptívnych tlmičov a v zime obutie s väčším podielom pneumatiky v pomere k disku.

Zdroj: Ján Hargaš

Pri Mini Clubman mám už niekoľko rokov jednu konkrétnu obľúbenú motorizáciu. A úplnou zhodou náhod je to tá istá ako pri trojdveráku. Volá sa Cooper S. Ide o auto s dvojlitrovým štvorvalcom s twinscroll turbodúchadlom s manuálnou prevodovkou a pohonom iba prednej nápravy. Kúpite ho so skromnou výbavou za niečo tesne nad 30-tisíc eur. Myslím Clubman. Trojdverák je o niečo lacnejší.

Začiatkom roka som mal tú česť okoštovať, či by som nezmenil názor a nechcel Clubmana radšej s pohonom All4. Ten istý motor, vyšší výkon a jazdné vlastnosti vysokozdvižného vozíka. Je to super ale All4 treba jedine s automatom a to zdvíha cenu tak o desať tisíc vyššie. Skvelá verzia. Ale mne by stačila...

Zdroj: Ján Hargaš

No a koncom roka som dostal ešte jednu šancu rozmyslieť si svoje preferencie. Dvojliter, twinscroll, automat,All4. Akurát namiesto 190 koní ich bolo 306. Mne by síce stačilo menej... ale toto je fantastické hot-midi-kombi.

Jazdí ako motokára (viem, je to klišé, ale...). Akurát dlhší rázvor auto pocitovo stabilizuje pri vyšších rýchlostiach. Podvozok tlačí kolesá do vozovky, akoby v nich auto malo vyryť dieru.

Nádherne drží v zákrutách a dá sa ho dostať aj do pretáčavého šmyku. Brutálny výkon auto vystrelí z pokoja na 100 km/h za 4,9 sekundy a napätie z prudkého zrýchlenia nekončí ani pri dvojnásobku. Potom to už síce ide redšie, ale stále za doprovodu pekného hrdelného tónu dvojlitra a s prudkosťou, ktorá je návyková. Diaľničný hltač kilometrov i nádrží. Pružnosť je enormná.

Zdroj: Ján Hargaš

Zo 60 na 100 zrýchli Clubman bez prípravy za 4,08 sekundy. Z 80 na 120 km/h za 4,66 sekundy. Bodaj by to najvýkonnejší štvorvalec automobilky BMW nezvládol. V prípade, že si manuálne podradíte, zrýchlenie z niečoho na niečo prebehne ešte rýchlejšie. 

Pri poctivom využívaní dynamiky vozidla s dôrazom na radosť z jazdy v zákrutách bola priemerná spotreba počas testu 10,6 litra benzínu na 100 km. Ak sa pred vami nevyskytuje dlhšie dobrá čerpacia stanica, alebo ak sa pred vami dlhšie nebude vyskytovať dostatok finančných prostriedkov, dá sa jazdiť za 8. To všetko pri nájazde 50% diaľnic, 40% okresiek a 10% mestských koronapresunov. 

Zdroj: Ján Hargaš

V Mini Clubman sa výborne sedí. Sedadlá sú tvrdšie, no netlačia, naopak dobre držia telo na mieste. Auto pôsobí tuho, robustne a platí to aj v interiéri. I keď sú to všetko už staršie recepty a také displeje už vedia byť i v lacnejších autách väčšie a prehľadnejšie, všetko dobre slúži a možno to označiť za nadčasové. Mini-čká jednoducho starnú pomaly ak vôbec a aj desaťročné auto vyzerá zvonka i zvnútra stále dobre. Uvidíme, či sa to o autách s gigantickými displejmi bude dať tiež povedať. 

Tradičné je ovládanie infotainmentu cez zmenšeninu systému i-Drive. V Mini je to na mini-rúčku a ľudia obdarený dlhšími predlaktiami budú mať z ovládania časom karpálny tunel. Ale stále môžu použiť dotykový displej. 

Zdroj: Ján Hargaš

V Clubmanovi sa pohodlne odvezie štvorica dospelcov, batožinový priestor im poskytne dostatok objemu na krátke výlety, či pracovné cesty. Predstavte si tú služobku s Clubman JCW. Okienka zadných dverí a dverí spolujazdca pootvárané, kolegovia šťastne grcajú a vy by ste sa na ten horský priesmyk najradšej vrátili ešte raz. 

Mini Clubman JCW je chuťovka. Rozhodne to nie je auto pre každého, ale každý deň dokáže okoreniť. Nepatrí na každú cestu, no krátky úsek na nespevnenej zvládne. Je pravdepodobné, že čelné sklo budete meniť častejšie ako v tej Fabii a je takmer isté, že do JCW budete aj častejšie tankovať. A aj keď by ste si za cenu JCW mohli kúpiť päť Fábií, ani s jednou nebudete mať toľko zábavy. 8 z 10 bodov. 

Zdroj: Ján Hargaš

 

Technické údaje

Model: MINI Cooper JCW Clubman ALL4
Počet valcov: 4
Zdvihový objem motora (cm3): 1995
Prevodovka: 8. stupňová automatická
Poháňaná náprava predná+zadná
Výkon (kW/ot.):  225/5000-6250
Krútiaci moment (Nm/ot.): 450/1700-4500
Maximálna rýchlosť (km/h): 248
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s): 4,9
Spotreba kombinovaná (l/100 km): 7,5
Dĺžka/šírka/výška (mm): 4253/1800/1441
Rázvor náprav (mm): 2670
Objem batožinového priestoru (l): 360/1250
Objem palivovej nádrže (l): 48
Rozmer základných pneumatík: 225/45 R 17
   
Základná cenníková cena modelu: 21 300 €
Základná cena verzie: 40 700 €

AUTOR: © Zoznam/Ján Hargaš

Komentáre k článku