21.02.2018

FOTO: Peugeot Partner sa mení na RIFTER. Prinesie prémiový pocit a i-Cockpit

Kým Berlingo a Combo si v novej generácii zachovali svoje mená. Peugeot predstavil nový model zvaný RIFTER.

Peugeot Partner sa mení na Peugeot Rifter, minimálne jeho osobná verzia. Zmena mena má naznačovať, že táto osobná dodávka chce do segmentu priniesť prémiový pocit podobne ako nové štandardné modely značky.

„Peugeot inovuje, Peugeot prekvapuje. Chceme sa stať najlepšou high-end masovou značkou na svete. S modelom Rifter Peugeot znovuobjavila svoju ponuku a dosiahla perfektnú kombináciu viacúčelovosti a radosti z jazdy. Rifter nadobudol silnú osobnosť a vzhľad „šik tuláka“. Auto vyjadruje slobodu konania“ vraví šéf značky Peugeot Jean-Philippe Imparato.

Rifter má vyzerať štýlovo, prémiovo, no pritom ponúkne rovnakú ak nie väčšiu mieru úžitkovosti ako jeho predchodca. Dizajn si berie príklad z nových SUV modelov značky. Mohutná predná maska s typickým LED podpisom značky Peugeot a výrazný gril s pohľadom „leva.“

Spomedzi trojice súrodencov Citroen Berlingo, Opel Combo, je práve Rifter ten postavený na piedestál. Z ponúknutých technológii platformy EMP2 ťaží najviac. Najväčším rozdielom medzi ním a súrodencami je okrem high-end poňatia dizajnu najmä i-Cockpit a lákavejšie použité materiály. i-Cockpit znamená, že auto bude mať menší volant, budíky postavené vyššie, tak aby boli bližšie k úrovni pohľadu vodiča. Auto bude dostupné aj vo verzii GT Line, ktorá podčiarkne využívanie kvalitnejších a lesklejších materiálov.

Rifter bude ponúkaný v dvoch rázvoroch, v päť a sedemmiestnom usporiadaní. Ponúkne množstvo úložných priestorov, ponúkne strechu Modutop, osempalcový dotykový centrálny displej a celú škálu bezpečnostných asistenčných systémov vrátane adaptívneho tempomatu, aktívneho asistenta pre jazdu v pruhoch a mnohé ďalšie. V spolupráci s dlhoročným partnerom Dangel bude k dispozícii aj verzia s pohonom všetkých kolies.

Rifter ponúkne dvojicu benzínových a trojicu naftových motorov. Základným benzínovým motorom je PureTech 110 spriahnutý s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Turbo trojvalec s vyšším výkonom – PureTech 130 môže byť spojený so 6-stupňovým manuálom alebo 8-stupňovým automatom (rok 2019).

Naftovú ponuku zahŕňa inovovaný štvorvalec 1,5 BlueHDi. Základná verzia BlueHDi bude mať tradične 75 koní a dostupná bude v kombinácii s päťstupňovým manuálom. Silnejšia verzia BlueHDi 100 bude taktiež iba s päťstupňovým manuálom. Až verzia BlueHDi 130 ponúkne na výber medzi šesťstupňovým manuálom a osemstupňovým automatom.

Zaujímavý je údaj o maximálnej kapacite batožinového priestoru. Dlhšia verzia s kompletne vybranými sedadlami má objem nákladného priestoru až po strechu na úrovni 4000 litrov.

 

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Peugeot

Komentáre k článku