15.02.2018

Opel Insignia Country Tourer prišla na Slovensko – poznáme ceny

Outdoorová verzia modelu Opel Insignia mala svoju svetovú premiéru na frankfurtskom autosalóne v septembri 2017.

Včera sme mali možnosť zoznámiť sa s ňou aj za volantom počas prvých kilometrov na slovenských cestách. Auto, ktoré pochádza priamo z materského závodu Opel v nemeckom  Rüsselsheime patrí do strednej triedy a v Európe práve prichádza do predaja.

Od klasického kombíka s označením Sports Tourer sa odlišuje výrazne už na prvý pohľad. Má čierne ochranné plastové obklady na spodnej časti karosérie, okolo podbehov kolies a strieborné nájazdové štíty v nárazníkoch. To dodáva autu robustný off-road vzhľad. Napriek tomu sa javí ako výhodná alternatíva k modelom prémiovej triedy.

Je to dobrodružné univerzálne vozidlo pre ľudí, ktorí potrebujú agilné jazdné vlastnosti a najazdia väčšiu porciu kilometrov. Pritom potrebujú priestor, pohon na všetky kolesá – a čo je dôležité, aj vyššiu svetlú výšku. To všetko nový Country Tourer má. Prináša pohon všetkých kolies s funkciou torque vectoring a o 25 milimetrov zväčšenú svetlú výšku. Objem batožinového priestoru je 560 až 1 665 litrov (je to o 130 litrov viac oproti predchádzajúcej generácii).

Predĺžená karoséria s kratšími prevismi a dlhším rázvorom poskytuje väčší vnútorný priestor oproti predchodcovi.  Vyskúšal som si to tentoraz nielen na predných sedadlách, ale tiež na „riaditeľskom“ mieste vpravo vzadu. Je tam miesta ako v aute o triedu vyššie. Až 74% zákazníkov si objednáva ergonomické predné sedadlá premium s certifikátom AGR, elektrickým nastavovaním, pamäťou nastavenia, ventiláciou a masážnou funkciou. Potvrdilo sa aj počas krátkej prvej prezentácie, že človek vystúpi spoza volantu bez únavy a bolestí chrbta.

Zaujali príjemné riešenia, medzi ne rátam Head up display, ktorý premieta nastaviteľné údaje priamo na predné okno, kde je vyhrievané čelné sklo. Podľa stupňa výbavy si môžete dopriať tiež elektrické otváranie a zatváranie dverí batožinového priestoru ovládané pohybom nohy. Môžete si zabezpečiť aj vynikajúci výhľad s príplatkovým panoramatickým strešným oknom s rozmermi 1400 x 860 milimetrov, ktoré siaha až nad hlavy zadných pasažierov. Poteší aj sklopné operadlo zadných sedadiel delené v pomere 40:20:40 percent.

Auto je plné asistenčných systémov s technológiami konektivity Premium. Žiadne iné auto v tomto segmente neposkytuje takú širokú škálu inteligentných technológií. Telematický systém Opel OnStar prichádza s rozšírenými funkciami osobného asistenta ako napríklad rezervácia hotelovej izby a vyhľadanie parkovacieho miesta, ale aj ďalšími možnými informáciami. Systém infotainmentu IntelliLink najnovšej generácie je kompatibilný s Apple CarPlay and Android Auto.

Auto má kamerový systém so záberom 360° a virtuálnym pohľadom zhora, adaptívny tempomat ACC s funkciou automatického núdzového brzdenia, Lane Keep Assist s automatickou korekciou riadením, ale tiež Rear Cross Traffic Alert, ktorý pri cúvaní monitoruje oblasť do vzdialenosti 20 metrov v uhle 90 stupňov vľavo a vpravo od vozidla.

V priebehu dňa sme to síce nemali možnosť vyskúšať, ale verím, že rovnako ako pri základnej verzii sú účinné reflektory IntelliLux LED® novej generácie s 32 segmentmi LED v každom reflektore. Diaľkové svetlá sú s dosahom do 400 metrov. Rovnako našťastie zostala nepoužitá aj aktívna hliníková kapota na zvýšenie ochrany chodcov. Pri náraze vyskočí, čím zmierňuje následky zranení.

Celkom bolo radosťou zistiť, že inteligentný systém pohonu všetkých kolies s funkciou torque vectoring funguje tak, ako opisuje výrobca. Teda pomáha autu zatáčať do zákruty prenosom výkonu na vonkajšie zadné koleso – nie pribrzďovaním vnútorného. Spolupracuje so zlepšeným adaptívnym podvozkom FlexRide. Auto je vďaka tomu na ceste pokojné a veľmi dobre filtruje nerovnosti povrchu.

Vyskúšali sme pod kapotou turbodieselový motor s objemom 2,0 litra s výkonom 125 kW (170 k). Výrobca udáva spotrebu nafty podľa NEDC: mesto 7,1-8,4 l/100 km, mimo mesta 4,6-5,4 l/100 km, kombinovanú 5,5-6,5 l/100 km a 145-172 g/km CO2. Spolupracoval s novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou s mäkkým radením a optimalizovanou účinnosťou. Nerobil jej problém mokrý, ani snehový podklad pri radení.

K dispozícii je ešte slabší dvojlitrový turbodiesel s výkonom125 kW (170 k) a nový špičkový 2.0 BiTurbo Diesel s výkonom 154 kW (210 k) s vysokým krútiacim momentom 480 Nm pri 4000 otáčkach za minútu (spotreba nafty podľa NEDC: mesto 8,9 l/100 km, mimo mesta 6,0 l/100 km, kombinovaná 7,2 l/100 km, 191 g/km CO2).

Samozrejme nechýbajú benzínové motory – v ponuke sú dva: 1.5 Turbo s výkonom 103 kW (140 k) a 121 kW (163 k), 2.0 Turbo s výkonom 191 kW (260 k) a oba s maximálnym krútiacim momentom 400 Nm (Country Tourer spotreba benzínu podľa NEDC: mesto 7,9-11,5 l/100 km, mimo mesta 5,6-7,3 l/100 km, kombinovaná 6,4-8,9 l/100 km, 147-203 g/km CO2). Ďalšie parametre si môžete pozrieť v tabuľke:


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra

Komentáre k článku