2013-10-15 12:14:03
Range Rover Hybrid Silk
Range Rover Hybrid Silk Trail 2013 Expedition
Zdroj: Land Rover

Prejsť Hodvábnu cestu v hodvábe? Prototypy Range Rover Hybrid to dokázali

Land Rover otestoval svoje nové luxusné hybridy na ceste cez celý svetadiel. 16 000 kilometrov z Anglicka do Bombaja prekonali za 53 dní

Marco Polo ani nesníval o tom v akom pohodlí a ako rýchlo sa dá prejsť Hodvábna cesta. Pravda, cesta ktorú absolvovali tri prototypy áut Range Rover Hybrid len vzdialene pripomínala tú, ktorú absolvoval Marco Polo. Zo 16 000 kilometrov bolo iba 4000 po reálnej ceste spájajúcej Európu s Áziou. Tak či onak, je to úctyhodný výkon.

Land Rover dlho odolával hybridným tlakom. Keď už odolávať nemohol, rozhodol sa, že to aspoň bude stáť za to. Predtým než začne hybridy predávať poslal ich na cestu-necestu cez dva kontinenty z výrobného závodu v meste Sulihull v Anglicku až do sídla materskej automobilky TATA v indickom Bombaji.

Trasa zahŕňala prechod z Veľkej Británie cez Francúzsko, Belgicko, Nemecko, Poľsko, Ukrajinu, Rusko, Uzbekistan, Kirgizsko, Čínu, Nepál až do Indie. Na výpravu zvanú Silk Trail 2013, teda Hodvábna cesta 2013 vyrazili 22. Augusta tohto roku. Dorazili až teraz. Autá vystriedali kvalitné západoeurópske cesty za tie východoeurópske. Pokračovali cez ruské stepi, lesné a poľné cesty. Brodili sa riekami, šplhali sa na kopce cez tie najnebezpečnejšie horské priesmyky, prešli krížom cez Himaláje až sa ocitli v pralese a dorazili do mesta presláveného filmovou tvorbou. Trip, ktorý ako filmový príbeh pôsobí ani nemohli ukončiť na lepšom mieste. Veď vyšplhať sa až do výšky viac než 5000 metrov nad morom bez špeciálnych úprav o niečom svedčí.

Táto cesta nebola len predražené PR, bolo to skutočné testovanie. Technici nazbierali viac než 320 GB dát, ktoré po návrate do Anglicka vyhodnotia a použijú ich pri finálnych úpravách Range Roverov a neskôr aj ďalších áut, ktoré čaká hybridný pohon (napr. Land Rover Discovery).

Pri vývoji hybridného vozidla sa automobilka Jaguar Land Rover snažila o to, aby „hybridnosť“ auta nijako neobmedzovala budúcich majiteľov luxusných SUV. Nemienili uberať ani z priestoru, ani zo spoľahlivosti, či schopností v teréne.

Zdroj: Land Rover
Zdroj: Land Rover

Range Rover Hybrid, ktorý bol predstavený na autosalóne vo Frankfurte spája silný šesťvalec 3,0 SDV6 s elektromotorom. Spolu dodávajú autu výkon 250 kW (340 k) pri 4000 otáčkach. Motory prenášajú na všetky štyri kolesá krútiaci moment 700 Nm. Zrýchlenie z nuly na sto je pri Range Rover Hybrid za 6,9 s. a pri Range Rover Hybrid Sport, ktorý má rovnaké pohonné ústrojenstvo dokonca 6,7. Maximálna rýchlosť je pri oboch modeloch viac než 218 km/h, pričom do ovzdušia vypľujú 169 gramov (bordelu) oxidu uhličitého na kilometer. Hodnota na také veľké a silné auto slušná, aj keď všetci dobre vieme ako realistický je tento „európsko-byrokratický“ údaj...

Krátke, zato očarujúce video z cesty troch „Rendžov“ si môžete pozrieť nižšie. Možno ešte čarovnejšie sú fotografie z cesty, ktoré sme pre vás pripravili v galérii.

Ján Hargaš
ZDROJ: Land Rover

Komentáre k článku


Stream naživo