15.04.2016

Mini reálne zvažuje sedan. Mohol by sa volať Mini Riley

Britský Autocar sa pozrel na zúbok zatiaľ neznámemu piatemu modelu značky Mini.

Mini už pred dvoma rokmi vyšlo na svetlo sveta s myšlienkou piatich kľúčových modelov značky, ktoré v budúcnosti vytvoria celkovú ponuku automobilky.

Prvým modelom je 3 a 5 dverové Mini. Druhým modelom je Mini Cabrio. Tretím je „kombi“ Mini Clubman. Štvrtým je Mini Countryman, avšak o piatom sa zatiaľ veľa nevedelo.

Pôvodne sa hovorilo o „skutočnom Mini“, teda o trojdverovom aute ešte menšom ako je súčasné trojdverové Mini. Automobil by sa postavil krpcom ako je Smart ForTwo, i keď by ponúkol viac športovosti a menej praktickosti. Zdá sa však, že automobilka sa týmto smerom nevydá a pustí sa do niečoho väčšieho – do sedanu.

Mini sedan znie čudne? Poznáte Wolseley Hornet a Riley Elf?  

Pretože práve Mini Wolseley Hornet a Mini Riley Elf sú pomerne málo známe a raritné verzie pôvodného Mini sedan. Hornet a Riley boli trojdverové sedany, resp. tudory. Oba modely poskytovali viac miesta pre pasažierov vzadu a väčší batožinový priestor. Práve na tieto dva modely zo šesťdesiatych rokov sa podľa zistení Autocaru bude Mini odvolávať pri uvedení „piateho hrdinu.“

Päť hrdinov je myšlienka, ktorá poletuje vzduchom už spomínané dva roky. Stojí člen predstavenstva BMW zodpovedný za Mini Peter Schwarzenbauer. Tretia generácia modelov Mini pod krídlami bavorskej automobilky BMW sa totiž má zamerať práve na tri odlišné modelové rady, namiesto jedného až dvoch modelov a ich množstva mutácií. Takéto mutácie ako vyradené modely Paceman, či Roadster nedokázali prilákať veľa zákazníkov, a tak sa Mini zameriava na populárnejšie modely.

Troj a päťdverové Mini už poznáme, Cabrio je taktiež na svete, kombi Clubman tiež a nový Countryman sa predstaví koncom tohto roka.

Úvahy o dlhšom automobile vzbudila štúdia roadsteru Superlegerra. Tá sa však oficiálne výroby nedočká, naznačuje ale potenciál automobilky vyrobiť aj niečo menej „škatulózne“.

Viceprezident Mini zodpovedný za produktový manažment Ralph Mahler pre Autocar síce priamo nepotvrdil, že sa chystá sedan, avšak povedal, že: „Napríklad v Ázii a v USA je segment sedanov skutočne veľký. Toto je pre nás celkom pochopiteľne veľmi zaujímavé.“

Presne na USA a Čínu by sa daný model mal zameriavať, avšak dostupný by mal byť globálne. Práve športový malý sedan by pre Mini mohol znamenať finálny nárast predajov. Už súčasne známe modely zdvihli predajnosť značky Mini na historické rekordy – 368-tisíc predaných modelov za rok. Príchod Countrymana ako ozaj mainstreamového crossoveru by mohol predaj posunúť výrazne nad 400-tisíc. Sedan by zasa mohol posunúť predaje k cielenému pol miliónu predaných automobilov ročne.

Pritom aj sedan by sa mal držať moderných zásad Mini – rozmerovo by mal byť najmenší v ponuke. Celkovú dĺžku odhadujú zdroje magazínu Autocar na 4300 mm. Išlo by tak o športový sedan, akúsi reinkarnáciu pôvodného BMW radu 2000 (1600) a z neho vzniknutého radu 3. Samozrejme s predným alebo pohonom všetkých kolies. Meno Riley je odvodené od pôvodného Riley Elf, na ktoré má BMW práva.

Mini si pritom uvedomuje, že odporcovia súčasného smerovania značky budú opäť hovoriť, že Mini už nie je Mini, no podľa ich zistení sa takéto reči objavujú prvých 12 až 15 mesiacov, následne si zákazníci na nový model zvyknúť a reči nepočúvajú.

Bližšie informácie k sedanu ako dátum uvedenia, presné rozmery a ďalšie nepoznáme. Vieme však, že aj piaty model (nech už vyzerá akokoľvek) bude stáť na zdieľanej platforme Mini a BMW s predným náhonom (resp. xDrive). Ak by išlo o sedan, podvozok by mohol zdieľať s novým Countrymanom.

 

 

 

 

jh

Komentáre k článku