2016-04-13 09:35:00
Audi A8 L extended
Audi A8 L extended
Zdroj: Audi AG

Audi A8 L extended je reprezentatívny „jazvečík“

Náš zákazník, náš kráľ... u Audi to platí doslova – aj keď má zákazník nezvyčajné požiadavky.

Príkladom je aktuálne Audi A8, keď na V Ingolstadte vyrobila prémiová značka na objednávku európskeho zákazníka špeciálnu limuzínu vo formáte King Size. S dĺžkou 6,36 metra  a rázvorom 4,22 metra poskytuje teraz Audi A8 L extended prvotriedny komfort pasažierom na šiestich samostatných sedadlách. Táto koncepcia vzbudila záujem zákazníkov: Audi už má ďalšie objednávky na špeciálnu výrobu.

Vyrobiť takéto auto nebolo celkom jednoduché, „natiahnuť“ Audi A8 až do takýchto rozmerov chcelo viac kumštu, ako iba klasické predĺženie podlahovej platformy a zodpovedajúcich dielcov. Veď takmer rok investovali odborníci Audi do vývoja a výroby nezvyčajne dlhej luxusnej limuzíny. Výsledkom je impozantný unikát, ktorý vo všetkých kritériách spĺňa vysoké štandardy sériového modelu. Najväčšiu výzvu pri tom predstavovala bezpečnosť a pevnosť XXL karosérie a tiež vytvorenie správnej siluety.

Audi A8 L extended profituje z ľahkej karosérie sériového modelu, vyrobenej technológiou Audi Space Frame takmer kompletne z hliníka. Pri zvláštnej verzii konštruktéri predĺžili prahy karosérie a stredový tunel hliníkovými pretláčanými profilmi. V stredovom tuneli tieto profily slúžia aj na vedenie vzduchu. Kabínu posádky od batožinového priestoru oddeľuje dvojitá priečna stena. V streche kabíny sú integrované prídavné profily z hliníkových rúrok a priečne výstuhy. Vďaka týmto konštrukčným opatreniam sa torzná a ohybová pevnosť karosérie dostala takmer na úroveň sériového modelu A8 L.

Zdroj: Audi AG

Reprezentatívna limuzína XXL, nalakovaná decentným modrým farebným odtieňom Mondscheinblau metallic, prekonáva dlhú verziu Audi A8 v rázvore a dĺžke karosérie o 1,09 metra. Aby sa dosiahol harmonický tvar strechy, celú karosériu od predných stĺpikov dozadu prepracovali. Navyše do strechy vsadili sklenené okno s dĺžkou 2,40 metra, ktoré ďalej zlepšuje priestorový dojem v kabíne. Rolety proti slnku – vždy jedna pre jeden rad sedadiel – zabraňujú nadmernému prehrievaniu kabíny pri silnom slnečnom žiarení. Predné reflektory a zadné skupinové svetlá obsahujú malé bočné obrysové svetlá, ktoré sú predpísané zákonom pre vozidlá tejto dĺžky.

Zdroj: Audi AG
Zdroj: Audi AG

V Audi A8 L extended sedia všetci pasažieri v smere jazdy. Šesť sedadiel je potiahnutých zvlášť mäkkou kožou Valcona vo farebnom odtieni Samtbeige. V druhom a treťom rade sú elektricky nastavovateľné samostatné sedadlá. V treťom rade je priebežná stredová konzola, monitor multimediálneho systému pre zadnú časť kabíny a chladiaci box.

Zdroj: Audi AG
Zdroj: Audi AG

Na pohon unikátu A8 slúži benzínový motor V6 3.0 TFSI s výkonom 228 kW (310 k), ktorý dosahuje maximálny krútiaci moment do 440 Nm. Limuzína s ním zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy a dosahuje elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť  250 km/h. Krútiaci moment motora prenáša 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic na systém permanentného pohonu všetkých kolies quattro. Za 19-palcovými diskami kolies s 15-lúčovým dizajnom vidno brzdovú sústavu z Audi S8, ktorá zabezpečuje bezpečné spomalenie limuzíny s dĺžkou vyše 6 metrov a pohotovostnou hmotnosťou 2418 kilogramov.

Jozef Vydra
ZDROJ: Porsche Slovakia

Komentáre k článku


Stream naživo