11.06.2014

Alfa Romeo vylepšuje vrcholné verzie Giulietty a MiTa!

Ako už Alfa naznačila na autosalóne v Ženeve, pre rok 2014 nachystala vylepšené top verzie Quadrifoglio Verde

Už je to viac než 90 rokov odkedy sa na športovom aute Alfa Romeo prvý krát objavil štvorlístok.

Bolo to v roku 1923, keď sa Ugo Sivocci so svojou Alfou RL chystal na štrnásty ročník veľmi populárnych, no smrteľne nebezpečných pretekov Targa Florio. Ugo Sivocci bol veľmi dobrý priateľ s Enzom Ferrarim. V roku 1920 prišiel do Alfa Romeo ako tretí pretekár v poradí. Prvý bol Enzo Ferrari, druhý Antonio Ascari... Úspešne sa zúčastnil na viacerých podujatiach a jeho hviezda rýchlo stúpala. V roku 1923 prišli na radu slávne, zato extrémne nebezpečné preteky Targa Florio. Ugo počas pretekov niesol na svojej Alfe znak štvorlístku. Mal mu priniesť v pretekoch šťastie. A priniesol. Ugo Sivocci štrnásty ročník pretekov Targa Florio vyhral. Svoje šťastie si však vyčerpal a o niekoľko mesiacov pri pretekoch tragicky zahynul.

Od toho roku sa datujú dve veci. Už nikdy sa na pretekárskej Alfe Romeo neobjavilo jeho číslo 17 a zároveň sa jeho štvorlístok stal symbolom úspechu značky Alfa Romeo. Štvorlístok tak v sebe nesie hlboký pretekársky odkaz a symboliku vrtkavého šťastia, spolu so spomienkou na výnimočného jazdca Uga Sivocciho.

Štvorlístok niesli na karosérii mnohé ďalšie úspešné pretekárske Alfy a tento znak sa stal neoddeliteľnou súčasťou slávnej športovej histórie značky. Postupom času sa okrem pretekárskych áut začal objavovať aj na sériových automobiloch. Niesť ho vždy mohli jedine autá, ktoré naplno zastupovali odkaz Alfy Romeo. Štvorlístok alebo Quadrifoglio Verde hrdo nesú najšportovejšie a najvyššie verzie sériových automobilov, ktoré tak ako každá sériová Alfa sú viac než len užitočné dopravné prostriedky. Quadrifoglio Verde znamená šťastie pri jazde, športový zážitok, jednoducho DNA značky Alfa Romeo.

Pre rok 2014 priniesla Alfa Romeo update, alebo facelift pre vrcholné verzie vozidiel MiTo a Giulietta. Zmeny sa však vôbec nedotkli zovňajšku. Ak ide o Quadrifoglio Verde zmeny treba hľadať predovšetkým Podkapotou.

Najväčšou zmenou je launch control pre Giuliettu Quadrifoglio Verde a nové dvojspojkové automatické prevodovky TCT z modelu 4C ako pre Giuliettu tak pre MiTa.

Vďaka tomu dokáže Giulietta s pôvodným motorom 1,8 MultiAir s výkonom 177 kW (240 k) zrýchliť z nuly na 100 za rovných 6 sekúnd, čo je o 8 desatín sekundy rýchlejšie než predošlá verzia. MiTo s motorom 1,4 MultiAir s výkonom 125 kW (170 k) dokáže to isté za 7,3 sekundy, čím sa vo svojej kategórii šplhá na absolútnu špičku. Vďaka novej TCT prevodovke sa zlepšili aj hodnoty spotreby a emisií.

Zmeny sa dotkli tiež volantu a palubnej dosky. Štvorlístkové Alfy si vychutnajte v priloženej galérii.

Ján Hargaš
ZDROJ: Alfa Romeo, carscoops.com

Komentáre k článku