2022-03-09 14:10:00
Renault Austral
Renault Austral
Zdroj: Renault

FOTO: Nový Renault Austral je tu

Nástupca modelu Kadjar sa včera ukázal svetu. Toto je on.

Renault Austral je prvý automobil značky Renault postavený na najnovšej verzii platformy CMF-CD od Aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi. Vozidlo dizajnovo vychádza z doteraz predstavených modelov značky a pridáva kus offroadovej vizáže, no tiež veľké kolesá s rozmermi až dvadsať palcov, kopu farieb, úplne nový informačno-zábavný systém, a tiež paletu nových motorizácií.

Nový Austral má svetlú výšku 170 mm. Dĺžka je 4,51 metra. Rázvor 2,67, výška 1,62, šírka 1,83 metra. Predný previs má 925 mm, zadný 917. Masívne kolesá s rozmerom 20 palcov a priemerom 720 mm jasne hovoria, že Renault verí starému známemu „dizajn auta tvoria kolesá.“

Zdroj: Renault

Dizajn SUV okrem kolies a výraznej, no typickej Renault masky tvoria i silné LED svetlá a samozrejme offroadové doplnky, ktoré sú tu skôr pre dizajn, než účel. Menovite kontrastné bočné a spodné ochranné lišty, predný a zadný kvázi kryt podvozku, vysoká hrana bočných okien. S tým súvisí vyšší posed a pocit väčšieho bezpečia a prehľadu než v nižšom vozidle.

LED-ky sú už v základe, no tie sa voľajú Pure Vision, potom vyššie je LED Adaptive Vision a vrcholom sú svetlá LED Matrix Vision s dynamickými smerovými svetlami.

Narozdiel od minulosti, teraz nemusíte mať iba mega veľké kolesá, môžete sa spoľahnúť na rozmery s rozsahom od 17 do 20 palcov. Vrcholná výbava Esprit Alpine dostala exkluzívnu farbu Schiste Satin – v preklade šedá. Zaujímavé sú nepochybne odtiene Glacier, Nacré, červená Flamme, modrá Iron, či čierna Etoilé. Ak ide o personalizáciu, tej prispieva aj nová palubná doska s masívnou stredovou konzolou, e-shifterom a najmä s ambientným osvetlením s množstvom farieb.

Zdroj: Renault

Nový „androiďácky“ informačno-zábavný systém má meno OpenR a prvýkrát bol použitý pri elektrickom Megane E-Tech Electric. Centrálny displej je jedným z najväčších na trhu a iné to nebude ani v modeli Austral. Systém disponuje digitálnym prístrojovým štítom, pridať si môžete nový head-up displej, ktorý má zobrazovaciu plochu až 9,3 palca a dokáže zobrazovať info od systémov ADAS, či navigácie. Nový je aj systém sledovania okolia vozidla s rozsahom videnia 360°. Inovačným procesom prešli všetky asistenčné systémy vrátane nového systému na stráženie jazdy v jazdných pruhoch, ktorý na základe dát zo senzorov a kamery dokáže zabrániť bočnej, či čelnej kolízii. Podobné to je pri núdzovom brzdení, či sledovania priestoru za vozidlom pri cúvaní smerom k vozovke. Inovovaný je aj systém pomoci pri parkovaní a mnoho ďalších. Dostupný je aj vylepšený systém MultiSense.

Čo však motoristu azda zaujíma najviac je motor priestor v kufri. Ten sa pri posuvnej zadnej lavici zastaví na úrovni 573 dm3, respektíve 1525 dm3 v prípade sklopenia zadných operadiel. Ak by to bolo pre vás šokujúco veľa decimetrov kubických, môžete sa uspokojiť s ich menším počtom a objem kufra si dobrovoľne znížiť na 555 dm3 v prípade hybridnej verzie E-Tech, respektíve 500 dm3 pri zakúpení vozidla bez posuvnej lavice, alebo až na 430 dm3 v prípade verzie bez posuvnej zadnej lavice, ale s hybridným pohonom. Mimochodom, tá zadná lavica sa okrem posunu môže polohovať v troch úrovniach pre zvýšenie pohodlia posádky na dlhých cestách. No a ten posun je v rozmedzí 16 cm, takže vzadu skutočne môžete voziť od takmer digitálnych cestujúcich až po regulérne vysoké postavy. Priestor na kolená by aj napriek relatívne kompaktným vonkajším rozmerom vzadu mal byť zaujímavý, obzvlášť jedného dňa pri predĺženej verzii vozidla.

Zdroj: Renault

No a poďme teda k tomu sľúbenému motoru podvozku. Ten totiž obsahuje prvok, ktorý sa mnohým fanúšikom Renaultu vybaví ako jeden z prvých pri spomienke na autá ako Laguna Coupé, či nedávno vyčiarknutý Talisman, respektíve Megane RS. A síce, nový Austral bude mať 4Control. 11,5 a 10,1. To je rozdiel v polomere zatáčania medzi verziou s riadenými prednými a riadenými prednými i zadnými kolesami. 4Control má prívlastok Advanced a môže za to aj zmenený prevod riadenia, ktorý ešte väčšmi podčiarkuje rýchle reakcie vozidla a športový pocit z riadenia.

Renault Austral prichádza na Európsky trh s už vyskúšanými mild-hybridmi s 12V batériami, novinkou je mild-hybrid so 48 Voltovou batériou, ktorá však podľa všetkého nebude dostupná ani na našom trhu.

U nás bude k dispozícii najmä a najprv motorizácia mild-hybridná, ktorú už poznáme napríklad z Arkany. A síce verzie TCe 140 a TCe 160 s 1,3 litrovým turbo štvorvalcom. Tie akurát nebudú spojené s obľúbenými dvojspojkami, ale s prevodovkou CVT. Slabšia verzia si nechá manuálnu skriňu, silnejšia dostane X-Tronic.

K nim pripadajú úplne nové verzie hybridu E-Tech. Ide o full hybrid postavený pre väčšie a ťažšie autá vyšších tried a Austral ich bude mať vôbec ako prvý. Výkon štartuje na úrovni 160 a končí na úrovni 200 koní. Celkový systémový krútiaci moment je od 350 do 410 Nm. Nový E-Tech hybrid kombinuje nový spaľovací 1,2 litrový prepĺňaný trojvalec s výkonom 96 kW a s krútiacim momentom 205 Nm. Ten je kombinovaný s dvomi elektromotormi. Jeden zvaný HSG sa stará o štarty, nabíjanie batérie a radenie, druhý o čisto elektrický, respektíve kombinovaný pohon kolies. Ten trakčný motor má zvýšený výkon na 50 kW a krútiaci moment 205 Nm. Motory sú spojené s multimódovou bezspojkovou automatickou prevodovkou. Energiu agregáty čerpajú a jeden z nich aj dodáva do batérie so zvýšenou celkovou kapacitou – 1,7 kWh.  Tak ako doteraz, aj odteraz sú všetky štarty hybridu E-Tech elektrické, nová verzia má výrazne okresať spotrebu paliva a emisie, no zároveň má zvýšiť užívateľský komfort a dynamiku. Z 80 na 120 má verzia s výkonom 200 koní zrýchľovať za 5,9 sekundy. Slabšia za 6,8.

Nový Austral sa bude dať objednať v polovici roka a prvé kúsky prídu k zákazníkom na prelome rokov.

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Renault

Komentáre k článku


Stream naživo