15.06.2021

FOTO: Nový Multivan už viac nie je vylepšená dodávka. Veľké MPV je na MQB

Časy, keď mal Transporter tie isté vnútornosti ako Multivan sú už preč. Multivan sa odpojil.

Volkswagen dospel k zásadnému rozhodnutiu, ku ktorému vďaka emisným normám skôr či neskôr musel dospieť. Jedna vec sú emisie osobných áut, druhá emisie dodávok. To čo potrebuje osobná verzia dodávky, neplatí pre verziu pracovnú. A požiadavka znela jasne: modernejšie, úspornejšie, efektívnejšie a komfortnejšie. Akokoľvek sa snažíte, keď je raz niečo od začiatku dodávka, vždy ňou bude, aj keď použijete akékoľvek tlmiace peny a materiály. To ale neznižuje hodnotu súčasného Multivanu vo verzii T6.1 a najmä jeho pracovných verzií, ktoré pokračujú naďalej. 

Nový Multivan už ani nechce, aby ste ho volali T.7. To je len vnútorné označenie a nie je až také smerodajné. Podstatné je, že Multivan je veľké MPV, ktoré má bližšie ku Golfu, či k SUV Tiguan, než k 6.1-tke. 

Napriek tomu ale na dizajne vidieť silnú genetiku predchádzajúcich generácii veľkého až priam legendárneho kombi. Najmä verzie T2, ale i ďalších. Všimnúť si možno lakovanú mriežku chladiča podobne ako ju má model Caddy. Auto zo zadu výraznejšie pripomína končiace modely MPV, napríklad Touran. 

Vnútri nájdete 7 miest, kde tretie sadlo v druhom rade nahrádza veľký nastaviteľný stolík. Všetky sedadlá v druhom a treťom rade sú približne o štvrtinu ľahšie, takže je jednoduchšie s nimi manipulovať, aj ich vyberať. Sedadlá v druhom rade môžete otočiť a spraviť si tak piknik bez toho, aby ste z auta museli vystupovať. 

Vpredu zaujme prítomnosť digitálneho prístrojového štítu, doplnkového head-up displeja, či absencia možnosti radiť s mechanickou prevodovkou. Všetko je to už na malom voliči spojenom s prevodovkou iba "káblom". Veľký displej infotainmentu kraľuje palubnej doske rovnako ako IQ. Drive môže kraľovať jazde po diaľnici a to čiastočne autonómne od vodiča. Už v základe môžete mať LED svetlá, no kúpiť si môžete aj IQ Light systém s matricovým osvetlovaním cesty pred autom. 

Keď už sme pri príplatkoch, dokúpiť si môžete aj vyhrievanie/chladenie vnútorného priestoru cez aplikáciu, či hi-fi sústavu s výkonom 640 Wattov od Harmana a Kardona, respektíve od firmy zvanej Harman Kardon... 

Podkapotou nájdete dvojicu benzínových motorov a jeden naftový. Benzín zastupuje 150 koní od 1,5 TSI a 204 koní od 2,0 TSI. To v spojení s prevodovkou 7DSG a s pohonom prednej nápravy. 150 koní od naftového štvorvalca sa pridá nasledujúci rok. Veľkou vecou je verzia eHybrid s už dobre známou motorizáciou 1,4 TSI + elektromotor + 6DSG a batéria. Výsledkom je 218 koní a dojazd pár desiatok km v čisto elektrickom móde. 

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: VW

Komentáre k článku