2021-06-01 13:15:00
Chcete SUV, ale naftu
V snehovej kalamite vyletel z nadjazdu

Chcete SUV, ale naftu už nikdy? Tu je TOP 11 SUV/crossoverov bez nafty

Dnes vám dám prvé tipy redakcie Podkapotou na modely SUV/crossover, ktoré dokážu jazdiť úsporne aj bez nafty. Prvýkrát pôjde o najmenšie autá.

 

Nepôjde len o jednotlivé modely značiek dostupných na Slovensku. V nasledujúcom rebríčku vám zároveň ozrejmím špecifikácie a výbavy, ktoré sú z pohľadu Podkapotou.sk tým najlepším možným riešením z hľadiska pomeru ceny a protihodnoty. 

Prvá časť súhrnných spotrebiteľských odporúčaní sa venuje autám, kde je absencia naftového motora najmenej bolestivá. Pôjde o kategóriu "malých SUV" respektíve malých crossoverov. Tu už dnes nájdeme viacero modelov, ktoré naftový motor ani neponúkajú. Opustiť naftu je v tomto prípade najľahšie. 

Naftový motor a SUV patria k sebe odvtedy, čo segment športovo-úžitkových vozidiel vôbec vznikol. Je veľká frajerina jazdiť s autom spaľujúcim benzín, no tá frajerina obvykle veľa stojí a zvýšené náklady na palivo často nevyvážia ani požiadavky na vyššiu údržbu naftového motora. 

Nafta sa v ostatnom čase vďaka rôznym škandálom stala menej populárnou, i keď jej miesto najmä pri vyšších a ťažších vozidlách stále je. Kupovať dnes naftový automobil už však mnohí motoristi považujú za riziko. Nielen z hľadiska vyšších obstarávacích nákladov a nákladov na údržbu, ale aj z hľadiska obáv o vykázanie naftových a nehybridných vozidiel z centier miest. "Korona-time" tlak na bezemisné centrá miest mierne uvoľnil, no keď korona ustúpi a respirátory odplaví do mora, ekológovia sa budú opäť musieť niečim zaoberať a je nepochybné, že naftový motor opäť padne v nemilosť. Ak teda hľadáte auto s vyšším posedom, priestrannou kabínou, no zároveň so šikovnými vonkajšími rozmermi, možno by ste sa mali pozrieť na nasledujúci výpočet. 

Platí v ňom, že tak ako pri SUV všeobecne, aj tu hľadám automobil s čo najväčším úžitkom pre zákazníka s čo najnižšou cenou. 

V rebríčku ide o alternatívu k naftovej motorizácii, ktorej prevádzka bude porovnateľne finančne (ne)náročná ako pri úspornom naftovom motore. Takže áno, do výpočtu patria ako benzínové, tak mild-hybridné, hybridné, plug-in hybridné i elektrické vozidlá. Najdôležitejšie parametre výberu sú nasledovné a v nasledovnom poradí: cena a protihodnota /od kúpnej po celkové náklady na používanie/, priestor (v kabíne i v kufri), výbava v kontraste s cenou a až posledným parametrom sú jazdné vlastnosti. 

Rebríček je platný pre aktuálne dostupné modely. Neskôr v priebehu roka môže podliehať aktualizácii. Do segmentu sa chystá hneď niekoľko noviniek, ktoré ku dňu vydania ešte neboli dostupné.

Zároveň platí, že všetky autá vo výpočte prešli mojimi rukami. Nejde teda len o hrabanie sa v konfigurátoroch a cenníkoch, ale o reálne dojmy, ktoré sú často diametrálne odlišné od marketingových fráz a očakávaní zákazníkov. 

11. Kia Niro HEV Silver (23 590 eur)

Zdroj: Ján Hargaš

Kia Niro je zapeklitá otázka. To preto, lebo vonkajšími rozmermi vytŕča zo svojho segmentu a šliape na otlaky autám z vyššej ligy. To je recept celkom inej značky, no Niro si ho osvojilo a pridalo k nemu úplne alternatívne pohony. Najprv prišiel full hybrid, respektíve samonabíjací hybrid, potom plug-in/zástrčkový a nakoniec elektromobil, ktorý bol v teste iba nedávno. Nepochybne je elektrická verzia veľmi zaujímavá a ak by to bol výpočet do dvadsať, objavila by sa tu. Ale dnes ide iba o magickú top jedenástku a do nej sa vpratal iba Prvý. Teda model, ktorý prišiel na trh ako prvý. Jeho veľkou devízou je fakt, že ako samonabíjací hybrid nijako neobmedzuje priestor pre pasažierov a ani kufor nie je preň menší. Šikovný hybrid navyše skutočne funguje a tlačí spotrebu do úrovní, kde sa doteraz s obdobným krútiacim momentom a dynamikou mohla objaviť jedine naftová verzia. Tú však Niro nemá. Hybrid sme mali aj v dlhodobom teste a pracoval spoľahlivo. Dynamika je priemerná, dobrá najmä v nižších rýchlostiach. Spotreba je výborná aj v kombinovanom cykle. Tu je test. 

Cena znie na hybrid naozaj dobre. Má to však háčik. Háčik je vo výbavových stupňoch, ktoré sú od seba cenovo výrazne vzdialené. Ak chcete nielen hybrid, ale aj slušne vybavené auto s najnovšími asistenčnými systémami a prvkami, musíte si priplatiť. I keď chápem odpor Slováka voči asistentom, ktorý mu frflú do šoférovania, sú také systémy, ktoré dnes v aute treba mať. A výbava Silver ich neponúkne. Niro je výborný úsporný hybrid, ktorý sa nebojí ani dlhších trás, výbava Silver je bohatá, no trpí na absenciu núdzového brzdenia, či ďalších pomocníkov na predchádzanie nehodám. Ak ich nepotrebujete, jazdenie za 4,7 až 5,1 litra s prekvapivo priestranným autom znie ozaj lákavo. 

10. Peugeot e2008 ActivePack (31 790 eur)

Zdroj: Ján Hargaš

A je to tu. Prišiel na psa mráz a vo výpočte sa objavil elektromobil. Je to jediný elektromobil vo výpočte a do rebríčka alternatív k nafte elektrifikované autá patria. Už vidím ako si plieskate po čele, ako nadávate, že je to auto len do jedného okresu a ako sa chválite, že z Košíc až do Zadaru s normálnym autom prejdete s jedným tankovaním. Nič z toho nebudem spochybňovať a nebudem vás ani presviedčať o opaku. Toto auto som testoval a naozaj dôkladne. V zime, v kopcoch i na diaľnici. Dojazd je pre 95% užívateľov osobných automobilov úplne postačujúci, no zároveň to auto nie je ani priestorovo neprispôsobivé a ani nejazdí zle. Bezpečne je to najlepší elektromobil v tejto triede. Priestranný, pohodlný a dizajnovo zaujímavý. Zároveň je to najlepší elektromobil v triede, ktorá je pre elektromobily najlepšou. Práve tu majú elektromobily najväčšiu šancu dobre slúžiť a nestáť príliš veľa. Nie je ani príliš drahý a cenový rozdiel pri zohľadnení dotácie a v porovnaní so spaľovacou verziou nie je takmer cítiť. Pravda, dotácie sú už preč a kým sa náš štát odhodlá opäť podporovať bezemisné jazdenie, budem komplet šedivý. Ale ktovie... 

Toto nie je auto na cestovanie k moru. V skutočnosti je to auto na každodenné jazdenie. No a k moru sa chodí vlakom, či autom z požičovne. Poplatky za požičanie veľkého MPV s naftovým motorom na cestu k moru sa najprv zdajú veľké, no v skutočnosti sú veľké poplatky za to, že s tým veľkým MPV, či SUV jazdíte denoddenne po meste, ničíte motor, obíjate plechy, škriabete disky a potíte sa pri parkovaní. Pocit z jazdy v elektromobile je úplne iný a nebojím sa napísať, že lepší. Hlavne ak je tak citlivo postavený ako e2008. Je tam ticho a auto reaguje hneď. V meste je skvelé, no i dochádzať zvládne. Treba mať k nemu domácu zástrčku či wallbox, bez toho to nemá zmysel, respektíve má iba do momentu, kým sa bude dať nájsť nabíjanie zadarmo. No potom... Tu som o ňom písal a hovoril viac. 

Už len dodám, že práve ActivePack má všetky žiaduce prvky bez drahých zbytočností a drží cenu na prijateľnej úrovni - na elektromobil. 

9. Honda Jazz Crosstar i-MMD Executive (23 990 eur)

Zdroj: Ján Hargaš

Honda Jazz je jediným dôkazom výnimočnosti japonských full hybridov bez potreby nabíjania v tomto segmente. Minimálne do momentu, kým sa na trh nedostane Toyota Yaris Cross. Jazz Crosstar je auto odvodené od novej generácie modelu Jazz. Kúpiť ho môžete jedine v najvyššej výbave Executive. Tá zdvíha cenu na úroveň 23 990 eur bez metalízy, ale toto malé-veľké auto má čo ponúknuť. Jednak dokáže jazdiť skutočne efektívne a aj dynamickejšie jazdiaci vodič dokáže s autom poľahky držať spotrebu okolo 5 litrov benzínu na 100 km bez nutnosti nabíjania. Auto má relatívne malé vonkajšie rozmery, no skutočne efektívne využíva zastavaný priestor tak, ako je pri Jazze zvykom. Nový Jazz pridáva pocit kvality, ktorý doteraz zažívali len milovníci džezu. Auto príliš nemusí ostré manévre a eko pneumatiky rýchlo mávajú bielou zástavou pri ostrejšom prejazde zákrut, ale to je pre vodiča bažiaceho po úspornom aute nič. Horšie je to s odôvodnením vysokej ceny. Práve tá neumožňuje Crosstaru vyliezť po rebríčku vyššie aj keď je to dobre postavený malý crossover, ktorý presne kopíruje požiadavky tohto výpočtu. Tu je test. 

8. Mazda CX-3 G-121 Attraction (21 890 eur)

Zdroj: Ján Hargaš

Mazda CX-3 je už staršie auto, prišlo v roku 2015, avšak automobilka ho stále udržiava na rytme doby. Nikdy nebolo koncipované ako majster priestoru, o čom svedčí kontrast medzi vonkajšími rozmermi a ponukou vnútorného priestoru. Avšak auto nie je slabšie než iné v tomto segmente a pre dvojicu s batožinou ponúka veľmi veľa. No a keď jednotlivec, či dvojica chce, aj deti pohodlne vzadu odvezie. Je to malý crossover, ktorého silné stránky sú zrejmé: objemný atmosférický motor s vysokým krútiacim momentom, bohatá výbava a kvalitné vypracovanie. K tomu treba prirátať zaujímavý dizajn a zábavné jazdné vlastnosti. Auto je očarujúce najmä vo vyšších výbavách, no už Attraction ponúka všetko, čo je pri modeli zaujímavé. V tejto výbave navyše môžete kúpiť aj verziu s automatickou prevodovkou. Ide o menič, a síce má iba 6-stupňov, úplne stačí a pracuje dobre. Príplatok 2000 eur si treba zvážiť. Keď prišla na trh, ponúkala aj pohon všetkých kolies, no to si pri súčasných emisných normách už nemôže dovoliť podobne ako výkonnejšie verzie svojho motora. Reálne AWD nepotrebuje podobne ako väčšina áut v tejto kategórii. Podstatné je, že má silný dvojlitrový štvorvalec, ktorý je v malom aute naozaj úsporný a pritom dokáže aj potešiť pri zrýchlení. Viac v teste. 

7. Hyundai Kona 1,6 T-GDi DCT Family (21 640 eur)

Zdroj: Ján Hargaš

Nad Konou som dlho uvažoval. Je to malý crossover, priam malé SUV, no ponuka vnútorného priestoru nie je taká očarujúca ako pri iných malých autách podobne ako pri predchádzajúcom aute. Drží sa priemeru segmentu a Hyundai to vie. Preto do Európy smeruje nový čisto-európsky model Bayon. Kým ale praktický crossover postavený na základoch modelu i20 príde, zákazníci majú možnosť zvoliť si Konu. Jej najväčšia sila nie je v priestore na zadných sedadlách, ale v obdivuhodne širokej ponuke motorizácií a v pekných výbavách za pekné ceny. Do výpočtu som vybral verziu faceliftovej Kony so silnejším motorom v ponuke. Ten sa dá kombinovať iba s automatickou prevodovkou, čo zvyšuje komfort jazdy pre širšie publikum. Najmä je to silný štvorvalec a v tejto špecifikácii vodič nemusí priplácať za pohon všetkých kolies. 4x4 je pri malých crossoveroch raritou, najmä však zvyšuje spotrebu auta. Verziu s týmto motorom a pohonom všetkých kolies som jazdil. Síce bola zábavná, bola aj pažravá. Verím, že pohon iba jednej nápravy pomôže, no na druhú stranu, ak chcete malé auto so všetkým, Kona s týmto motorom a pohonom všetkých kolies je len o nejakých 2000 eur drahšia. To už nás dostáva na cenu rovnú modelu s hybridným ústrojenstvom a práve ten môže byť pre vodičov túžiacich po úspornej jazde naozaj lákavý. No skrátka: pri Kone je z čoho vyberať. Viac tu. 

6. SEAT Arona Style Family 1,0 TSI DSG (17 380 eur)

Zdroj: Ján Hargaš

Trojvalec a suché spojky? Áno. Pokiaľ vám nejde o trhanie rekordov a spojok, táto konfigurácia je overená časom a môže naozaj dobre slúžiť. Ak dvojspojkám neveríte, stále je tu dobrá manuálna prevodovka so 6-timi stupňami, ktorá navyše cenu auta potlačí ešte nižšie. Arona je už po facelifte, no v ponuke sú stále predfaceliftové verzie s výrazným Family bonusom. Práve ten stláča cenu auta do lákavých vôd. Predfaceliftová Arona má pritom všetko, čo záujemca o kúpu benzínového auta môže chcieť. Hybrida tu nekúpite, no malý trojvalec vie v meste a priľahlom okolí ponúknuť prekvapivo dobré spotreby. Montuje sa aj do väčších áut a doteraz som nepočul takmer žiadne výhrady k jeho stavbe a spoľahlivosti. Volkswagen si dal na tejto verzii motora záležať a náhradu za spočiatku problematický motor 1,2 TSI postavil dobre. Arona je taká nafúknutá Ibiza. Sedí sa v nej vyššie, má ozaj veľký kufor. Má príjemný podvozok, má novinky ako digitálny prístrojový štít, nový infotainment, či kvalitné audio a jej najväčšia sila je vo veľmi silných Full LED svetlách. Ak sa vám pošťastí, možno uchmatnete aj verziu s motorom 1,5 TSI EVO DSG za 21 800 eur vo výbave RED Line. Ide však len o skladovky. Mimochodom, Arone z cenníka ušla aj alternatíva v podobe TGI verzie. Je ale možné, že po facelifte sa vráti. Test špeciálnej edície Silver Cross nájdete tu. Ak vám srdce bije za viac valcov, tu je odpoveď

5. Škoda Kamiq 1,5 TSI MT Ambition (20 490 eur)

Zdroj: Ján Hargaš

Kamiq je silné želiezko v ohni. Mnohí budú argumentovať, že s dobrou výbavou a motorom už doťahuje rozdiel na model Karoq, ale o to práve ide. Treba si správne vybrať. Takto zvolený motor i výbava sú presne tým soft-spotom pre daný model. Cena je 20 490 eur a aj s peknou výbavou sa mi podarilo zostať na úrovni 23-tisíc. Je to malé auto a daň za drahšie technológie začne byť vysoká v momente, keď auto tlačíte k adaptívnym svetlám, presklenej streche, či adaptívnemu tempomatu a ďalším. Z týchto si treba vybrať jeden a utekať s besným rehotom od dílera. Každopádne ak aj uletíte a necháte sa zlákať konfigurátorom, cenu dokážete udržať pod 25-tisíc. Isteže, kedysi toľko stál Karoq, ale dnes to tak už nie je a v ňom ani ten motor 1,5 TSI s výkonom 150 koní nie je taký veselý a stále úsporný ako v Kamiqu. Kamiq je nižší, ľahší a má aj nižšie ťažisko. Jazdí vyslovene komfortne, no zároveň je v nom tichšie a ostrejšie manévrovanie mu pasuje. Z niektorých uhlov je síce menej vizuálne prispôsobivý, ale dobrá farba a pekné disky z neho spravia pekné auto. Má tiež poriadny kufor a dokáže bez problémov odviezť štvoricu vysokých dospelých. No a s manuálom je naozaj dravá šťuka v rybníku. Tu nájdete test zobrazenej verzie Scoutline. 

4. Ford Puma 1,0 EcoBoost mHEV 155 MT ST Line  (23 490 eur)

Zdroj: Ján Hargaš

Puma je jedným z najvydarenejších crossoverov vôbec. Testoval som verziu s vyššou výbavou ST Line X, no pravdupovediac, už v ST Line máte všetko to, čo robí Pumu pumou. Šikovný crossover je najlepšou voľbou v mojom rebríčku pre tých, ktorí túžia po výborných jazdných vlastnostiach. Toto je bezpečne najlepšie jazdiace auto vo výpočte. Enormne zábavný motor s peknou spotrebou a fantastickou manuálnou prevodovkou. Navyše trojvalčeku EcoBoost pomáha mild-hybrid a jeho pomoc je citeľná najmä pri stlačení plynu na podlahu, respektíve pri systéme štart-stop. 

Vo výbave ST Line má ešte celkom prijateľnú cenu. Práve cena je azda jedinou slabou stránkou auta. Fordy vo všeobecnosti nie sú najlacnejšie, no platí, že dať za Pumu v tejto špecifikácii do 25-tisíc je stále dobrá investícia. Auto má aj svoju praktickú stránku vrátane vaničky s ventilom namiesto rezervy, no omnoho viac je zamerané na jazdné vlastnosti. I preto nie je vyššie. Ak by záležalo výhradne na mojich dojmoch, bude v TOP 3. Nebudem sa rozpisovať viac, tu je test. 

3. Renault Captur 140 ZEN MT (17 000 eur)

Zdroj: Ján Hargaš

Nový Renault Captur je podstatne vyspelejší a vo všeobecnosti lepší ako predchodca. Z hľadiska ponúkaného priestoru a praktických riešení je jedným z najlepších a zastavanú plochu využíva naozaj dobre, avšak stále myslí aj na dizajn. Môžeme sa tváriť, že pre zákazníkov toto nie je dôležité, ale je to vlastne prvý a základný parameter. Keď nesadne dizajn, nepomôže už nič. V interiéri možno nájsť kvalitné materiály a aj dielenské spracovanie je na úrovni. Auto má posuvné zadné sedadlá a veľký batožinový priestor s kapacitou 404 až 536 litrov. To druhé číslo je vynikajúce a na vrchole triedy, no treba ho brať s rezervou - v takom prípade totiž už vzadu odveziete iba digitálnych ľudí. Zen výbava je síce základná, ale veľmi slušná a až na pár drobností netreba dokupovať vlastne nič. V cenníku je aj plug-in hybridný variant, ale ten je o 11 200 eur drahší. Je síce lepšie vybavený, má automatickú prevodovku a jazdí za menej, rozdiel v cene sa bez účasti v dotačnej schéme v podstate nevráti. Kým tu teda je možnosť kúpiť 1,3 litrový motor Tce s vydarenou manuálnou prevodovkou, nie je veľmi o čom. Aj daň za automat na úrovni 4100 eur už je pomerne dosť. Motor má papierovo 140 koní, no je rovnako dynamický ako plug-in hybrid a spotrebu má pri bežnom jazdení porovnateľnú. Je to už mikro-hybrid a dokáže si prostredníctvom štartér-generátora pomôcť a ušetriť desatinky pri jazde v meste. Tu nájdete test silnejšej turboverzie a tu zas test plug-in hybridu. 

2. Dacia Sandero Stepway 1,0 TCe LPG Comfort (13 450 eur)

Zdroj: jh

Absolútny víťaz pri hodnotení ceny. Lacnejšie auto v tejto kategórii áut jednoducho nenájdete. Nie s takou ponukou priestoru, s takými vlastnosťami a s takou úspornou prevádzkou. Toto je cenový hit a auto, ktoré ako jedno z posledných na trhu ešte zniesie pomenovanie auto pre masy. Nie, ani 13 až 15-tisíc eur za Sandero Stepway nie je málo a priemernému Slovákovi bude šetrenie hoci len na akontáciu trvať pekne dlho. Avšak narozdiel od mnohých iných, v tomto prípade tá akontácia bude vyžadovať len pár rokov šetrenia a následne ten (skutočný) priemerný Slovák prežije aj splátkový kalendár. To aj preto, lebo tankovať LPG je stále lacnejšie a čo je dôležité: je to najlacnejšia alternatíva k tradičnej pohonnej jednotke, ktorá znesie označenie ekologická. Ja viem, že fanúšikom elektromobility teraz vlasy dupkom vstávajú, ale na to obvykle dobre zaberá hrebeň a pivo.

Toto auto je jednoduché, vyrobiť ho nie je až takou záťažou na matku prírodu, do veľkej miery sa dá zrecyklovať, no najmä dokáže slúžiť naozaj dlho, pretože aj náklady na údržbu sú nízke, a tak môže po rokoch slúžiť znižovaniu emisií podstatne lepšie ako mnohé iné násobne drahšie a komplikovanejšie vozidlá, pri ktorých sa zákazníkovi jednoducho viac oplatí so servisnými úkonmi čakať a následne "zaplatiť si" STK. O prevádzke Dacie na LPG som pomerne intenzívne písal v teste modelu Duster. O Sandere Stepway s motorom 1,0 TCe a s CVT prevodovkou sa zas dozviete viac tu. Mojim tipom je práve LPG verzia. Pre pohodlných je tu verzia s automatom, no tam rátajte s vyššou spotrebou paliva, i keď CVT by vám z hľadiska údržby starosti robiť vôbec nemala. Je totiž postavená s dnes už obdivuhodnými rezervami a mala by vydržať bez údržby naozaj dlho. No a prečo výbava Comfort? Lebo práve cezňu sa dostanete k prvkom výbavy, ktoré dnes už v aute treba mať. Najväčšou slabinou Sandera je absencia drahých asistenčných systémov, ktorých výsledkom je podpriemerný počet hviezd z nárazových testov. Slabinou je tiež nemožnosť kombinovať LPG a CVT, no a slabinou je absencia pohonu všetkých kolies, i keď tá nie je až taká významná ani v tomto rebríčku. Je to dobre postavené auto s pohodlným podvozkom, nevyzerá lacno a má protiprúdový šmrnc. Najlepšie ale nie je, i keď je to veľmi tesné. 

1. Suzuki Vitara 1,4 BoosterJet 4WD Elegance (21 830 eur)

Zdroj: Ján Hargaš

Akokoľvek dobré sú zvyšné modely, Vitara je kráľom tejto kategórie vozidiel. Som rád, že v TOP3 je štýlový Captur zameraný na komfort, eleganciu, vysokú bezpečnosť a kvalitné spracovanie. Ešte radšej, že na druhom mieste je Dacia Sandero Stepway. Tá má cenu, ktorá je bezkonkurenčná a s LPG je to skutočne výnimočne lacný crossover na kúpu i prevádzku. Ale ak chcete mať všetko v malom, je tu Suzuki Vitara. Auto má svoj vek, no stále sa drží vo forme. Je ľahká, má kvantum výbavy a má mild-hybrid, ktorý výrobca rád označuje slovom Hybrid. Hybrid orezáva desatinky zo spotreby, pomáha motoru držať emsiie na uzde vo všetkých režimoch jazdy, no v prvom rade autu neuberá potenciál silného štvorvalcového turbomotora. Vo výpočte sú aj pohodlnejšie autá, bezpečnejšie autá, autá krajšie, či lacnejšie. Každé je lepšie v niečom inom, ale Vitara je dobrá vo všetkom a kompromisy nie sú až také veľké. Auto dostalo päť hviezd v crash testoch, no nečakajte, že je o tri hviezdy bezpečnejšie ako druhé auto vo výpočte. Tu sa do všetkého zarátava vek a prítomnosť asistenčných systémov na palube. A tých má Vitara o pár tisíc eur viac. Keď som písal, že Puma čisto subjektívne patrí na vrchol výpočtu najlepšie jazdiacich crossoverov, Vitara je len o máličko horšia. O to máličko tvrdosti podvozku na bežných cestách. Aj Pumu však prekonáva jazdnými vlastnosťami za každých podmienok. Má pohon všetkých kolies, ktorý nie je do počtu, ale pracuje skutočne výborne. Dá sa naň spoľahnúť a v tomto segmente zostáva neprekonaným unikátom. Auto prechádza zákrutami s ľahkosťou a veľkou dávkou zábavnosti a narozdiel od predokolkových konkurentov sa nestratí ani v bahne, či na mokrých lúkach. Vitara má všetko vrátane kabíny vhodnej pre štyroch plnohodnotných cestujúcich. Jej obmedzenia plynú z jej veľkosti a cielenej ceny. Materiály v kabíne nie sú tie najlepšie a ani najpevnejšie. Ale nevyzerajú zle, infotainment nemrzne, má žiaducu konektivitu. Načo písať viac. To auto má všetko a síce nie je v každej kategórii najlepšie, v žiadnej kategórii ani nemá najmenej a vie vlastne všetko. Ak teda ide o malé SUV/crossover, ktoré má zvládnuť všetko, toto je ono. A v ponuke je aj verzia s automatickou prevodovkou, no tú Suzuki pustilo iba do nižšej a vyššej výbavy ako je tá odporúčaná. Výsledkom je buď už naozaj vysoká cena, alebo cena akurát, no bez niektorých dôležitých prvkov. Tu je test víťaznej motorizácie s veľmi podobnou výbavou. 

 


AUTOR: © Zoznam/Ján Hargaš

Komentáre k článku


Stream naživo