Mazda predstavuje svoj prvý elektromobil. MX-30 nie je batéria na kolesách
Mazda MX-30 je prvý elektrický automobil značky. Zatiaľ výhradne ako elektromobil. Malý wankel na predĺženie dojazdu ho zmení na plub-in hybrid.
Teraz si môžete predobjednať prvé sériovo vyrábané elektrické vozidlo značky Mazda, model Mazda MX-30, ktorý svoju premiéru absolvoval na tokijskom autosalóne. Toto vozidlo bolo vyvinuté pre zákazníkov, ktorí sa pri kúpe elektromobilu nechcú vzdať potešenia z jazdy.
Na Slovensku možno auto predobjednať priamo na stránkach spoločnosti Mazda cez registračný formulár alebo u autorizovaných predajcov značky. Prvé vozidlá k nám dorazia v druhej polovici roka 2020. Špeciálna limitovaná séria FIRST EDITION s bohatou výbavou bude ponúkaná len do vypredania zásob. K predaji bude v štyroch farebných variantách. Základná je krémová farba Ceramic. V ponuke ďalej budú tri trojtónové farby (s tmavou strechou a stĺpiky v ďalšom odtieni) a to krémová Ceramic, matná sivá Polymetal a červená Soul. Celá modelová rada, ktorá bude kopírovať ponuku výbav modela Mazda CX-30, bude predstavená na autosalóne v Ženeve. Cena limitovanej série FIRST EDITION s bohatou výbavou - bude začínať na 34.400,- Eur.
Mazda MX-30 sa môže pochváliť unikátnymi dverami, ekologickými materiálmi a akumulátorom menšej veľkosti, ktorý poskytuje dojazd približne 200 km. To ďaleko presahuje vzdialenosť 48 km, ktorú v priemere prejde európsky zákazník za deň. Po nedávnom predstavení motora Skyactiv-X ide o ďalší dôležitý krok pre automobilku Mazda v rámci jej komplexnej snahy o znižovanie emisií.
Vozidlo s akumulátorom, nie akumulátor na kolesách
Prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Mazda Motor Europe, Jasuhiro Aojama, pri príležitosti premiéry modelu Mazda MX-30, ktorá sa v európskych predajniach objaví v druhej polovici roku 2020 (v Spojenom kráľovstve v roku 2021), uviedol:
„Rovnako ako pri všetkých našich produktoch aj pri prvom elektrickom vozidle na batériový pohon mali naši dizajnéri a konštruktéri veľmi jasný cieľ. Vozidlo musí mať výnimočný dizajn a musí skvelo jazdiť, čo je zásadnou súčasťou DNA značky Mazda a odlišuje nás od konkurencie. A najdôležitejšie je, aby úspešne pomáhalo znižovať emisie počas celého životného cyklu produktu.
Okrem technológií elektrifikácie, ktoré zavádzame v rámci celej našej ponuky modelov, sme ako malý výrobca sústredili všetko naše úsilie do vytvorenia elektromobilu, od ktorého očakávame, že sa stane druhým vozidlom, ktorého dojazd bude spĺňať potreby zákazníkov.
Mnohé médiá, ktoré testovali naše vozidlá, o ňom povedali, že je jedným z mála testovaných elektrických vozidiel, ktoré sa môžu pochváliť pozitívnymi vlastnosťami bežného vozidla. Základom každého modelu Mazda, ktorý navrhneme, je pôžitok z jazdy. A ani naše elektrické vozidlo nebude výnimkou.“
Zameranie na vodiča
Tak ako ostatné Mazdy, aj elektrická chce zaujať jazdnými vlastnosťami. Mazda MX-30 má jazdiť ako Mazda vďaka inovačnému konštrukčnému riešeniu komponentov balíka e-Skyactiv. To zahŕňa integráciu akumulátora napevno do konštrukcie vozidla, čím sa dosiahla celkovo vyššia tuhosť karosérie a tiež výborná odozva na vstupy vodiča.
Vzhľadom na to, aký je zvuk dôležitý pre vodiča a jeho vnímanie krútiaceho momentu a rýchlosti, konštruktéri spoločnosti Mazda vytvorili v modeli Mazda MX-30 systém elektronického zvuku, ktorý je synchronizovaný s otáčkami motora. To zabezpečuje menej časté zmeny rýchlosti vozidla a teda aj veľmi stabilnú jazdu. Ďalším prínosom je rozšírenie unikátneho systému G-Vectoring Control (GVC) od spoločnosti Mazda, ktorý využíva výhody elektromotora (electric G-Vectoring Control Plus).
Mazda použila predponu MX u viacerých produktov, ktoré svojím dizajnom a konštrukčným spracovaním búrali konvencie automobilového priemyslu prevládajúce v danom čase. V prípade modelu MX-5 sme vytvorili dvojmiestny športiak, keď ostatné automobilky roadster odmietali. Podobne unikátny chce byť aj tento nový elektromobil.
Typ karosérie |
SUV |
|
Počet sedadiel |
5 |
|
Celková dĺžka × celková šírka × celková výška |
4 395 mm × 1 795 mm × 1 570 mm |
|
Rázvor |
2 655 mm |
|
Pohonná jednotka |
e-SKYACTIV |
|
Zavesenie predných kolies |
Vzpery MacPherson |
|
Zavesenie zadných kolies |
Torzná tyč |
|
Riadenie |
Hrebeňové |
|
Brzdy (predné/zadné/ovládanie) |
Odvetrávané kotúče/pevné kotúče |
|
Veľkosť pneumatík |
215/55R18 |
|
Hnací akumulátor |
Typ |
Lítiovo-iónový akumulátor |
Články |
Prizmatické |
|
Celkové napätie |
355 V |
|
Celkový elektrický výkon (kapacita akumulátora) |
35,5 kWh |
|
Elektromotor |
Typ |
Synchrónny motor na striedavý prúd |
Systém chladenia |
Chladenie vodou |
|
Nabíjanie |
Jednosmerné nabíjanie |
Vyhotovenie COMBO |
Striedavé nabíjanie |
Maximálny príkon 6,6 kW |
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Mazda
Komentáre k článku