Národná diaľničná spoločnosť nedodržiava sľuby – posunula termín
10. augusta – Diaľničný privádzač na D2 pri Čunove má byť dokončený až v roku 2027.
Križovatka Bratislava - Čunovo na diaľnici D2 by mala byť dokončená až v decembri 2027. S termínom jej zhotovenia v rokoch 2025–2027 sa ráta v zámere projektu, ktorý je v pripomienkovom konaní. „V súčasnosti prebieha proces EIA. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) bude postupovať v zmysle záverečného stanoviska EIA, ktoré odporučí variant pre ďalšiu prípravu“, uviedla hovorkyňa NDS Michaela Michalová s tým, že ďalšia príprava bude pokračovať procesom územného rozhodnutia, majetkovo-právneho vysporiadania a stavebného povolenia.
Starostovia dotknutých prihraničných mestských častí Bratislavy sú z posunutia termínu sklamaní. „Národná diaľničná spoločnosť nám sľúbila, že zjazd pri Čunove vybuduje do roku 2020“, uviedol starosta Jaroviec Pavel Škodler. Na Miestny úrad v Čunove doručili vypracovaný zámer križovatky 14. júla. Verejnosť mala 21 dní na podanie pripomienok k jeho návrhu. Podľa starostky Gabriely Ferenčákovvej je posunutie termínu výstavby diaľničného privádzača veľmi nepríjemná správa najmä pre obyvateľov Čunova a Rusoviec. „Je mi z toho veľmi smutno, lebo si viem predstaviť, čo to bude pre nás všetkých, čo tu bývame, znamenať, ak dovtedy bude pokračovať výstavba domov a bytov, a ak Danubia Park bude postavený bez akejkoľvek novej cestnej komunikácie“, uviedla Ferenčáková.
Vybudovaním diaľničného privádzača na diaľnici D2 pri Čunove sa má zvýšiť plynulosť, rýchlosť a bezpečnosť cestnej premávky. Križovatka, ktorej začiatok sa bude napájať na existujúcu cestu v smere na Vodné dielo Gabčíkovo, odkloní tranzitnú dopravu na diaľničnú sieť a nebude zaťažovať miestne komunikácie bratislavských mestských častí Rusovce, Jarovce a Petržalka. Zároveň sa zlepší dopravná dostupnosť oblasti Čunova, okolia vodného diela a obcí Dobrohošť, Vojka nad Dunajom a Bodíkov na diaľnicu D2 pred štátnou hranicou tak, aby vozidlá obchádzali intravilán Rusoviec.
Križovatka bude najväčším prínosom pre plánovanú výstavbu areálu Danubia Park v lokalite zdrže Hrušov, kde má vyrásť nové medzinárodné stredisko športu a cestovného ruchu. Začiatok výstavby diaľničného privádzača je v zámere projektu určený na december roku 2025, do prevádzky by mal byť uvedený o dva roky neskôr.
Nie je to po prvý raz, čo NDS posúva termíny a mení projekty. Tak to bolo aj v prípade rýchlostnej cesty R2, kde sa cesta z Kriváňa po Lovinobaňu má vybudovať v polovičnom profile do roku 2020. Ďalší nadväzujúci úsek z Lovinobane po Ožďany tiež v polovičnom profile je navrhnutý v časovom období do roku 2030 a úsek z Oždian po Zacharovce do roku 2040. Pôvodné plány pritom hovorili o niečom celkom inom. Netreba pripomínať ani zmenu rozhodnutia na zmenu úseku diaľnice D1Bratislava – Trnava pri Triblavine z 3+2 pruhovej diaľnice a dvojpruhovej obslužnej paralelnej cesty (kolektora) na 5 pruhovú diaľnicu. Zatiaľ posledná (iba telefonická) informácia z NDS o situácii so zmenou pripojenia Prístavného mosta v Bratislave na Einsteinovu a Dolnozemskú je zhruba zo začiatku tohto roka – vraj je to vo fáze majetkovo-právneho vysporiadania pozemkov. Pritom už malo byť nové pripojenie aj vybudované. Už sa vymenila aj hovorkyňa, žiadali sme ju o vyjadrenie – žiadna odpoveď. Možno NDS čaká, že záujem verejnosti aj novinárov zapadne prachom. Čo na tom, že Bratislavu sužujú denno-denné zápchy, ktoré by sa dali (čiastočne) eliminovať? Čaká sa vari, že tiež toľko odkladaný obchvat Bratislavy vyrieši aj toto? Absurdná predstava.
Hliadky dopravnej polície na 10.08.2016
Zmena je vyhradená podľa vývoja aktuálnej dopravno-bezpečnostnej situácie.
ZDROJ: TASR, minv.sk, red.
Komentáre k článku