2024-05-05 13:59:00
Lamborghini Urus SE
Lamborghini Urus SE
Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Urus SE je prvým SUV PHEV zo Sant' Agaty

Keď chcete vyzerať, že máte veľa peňazí a potrebovali ste na to SUV, ale nechceli ste sa vzdať športovej značky, tak ste si mohli kúpiť Porsche Cayenne.

Lenže to už je v starších generáciách celkom rozšírené a omnoho menej rozšírené je Lamborghini Urus. Práve to prichádza, v rámci koncernu, s novým pohonom. Pod označením Urus SE sa bude skrývať plug-in hybrid s veľkou batériou, ale nie príliš veľkým dojazdom.

Než sa dostanem ku samotnému pohonnému ústrojenstvu, treba povedať, že Urus aj dostal jemnú modernizáciu prednej aj zadnej časti. Môžete to vidieť nielen na svetlách, ale aj na nárazníkoch a práve Urus SE bude mať naviac aj krytku nabíjacieho konektoru na ľavej strane. Na pravej strane bude krytka klasickej nádrže.

Vo vzorkovníku modelu Urus SE bude dostupných až 100 farieb, pričom ich bude možné kombinovať až so 47 štandardnými témami prevedenia interiéru. Ďalším zaujímavým prvkom môže byť použitie individualizačného programu Ad Personam, ktorý dokáže splniť aj najtajnejšie túžby zákazníkov. Áno, viete si objednať aj Barbie auto, ale aj Oppenheimer auto.

Zdroj: Lamborghini

No a teraz sa vrhneme na to podstatné, na plug-in hybrid. Čo-to by mohla napovedať už plug-in hybridná verzia modelu Porsche Cayenne. Urus sa vybral, s verziou SE, tou istou cestou a predvádza štvorlitrový osemvalcový motor, ktorý je schopný vyprodukovať 456 kW (620 k) a 800 Nm. Osemvalcu sekunduje elektrický motor s dosahujúci výkon 141 kW (192 k) a krútiaci moment 483 Nm. Celkovo sa Urus SE dostáva na celkom šialených 589 kW (800 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 950 Nm. Práve SE je najvýkonnejší Urus, ktorý kedy v ponuke bol. Ale nie je najrýchlejší.

Batéria s kapacitou 25,7 kWh totiž niečo váži a pridáva hmotnosť vozidlu. Je umiestnená vzadu pod podlahou kufra. Na plné nabitie viete s Urusom SE prejsť až 60 km, čo ho diametrálne odlišuje od plug-in hybridov používaných Mercedesom-AMG. Tie sú zamerané na okamžitý výkon a dojazd majú úplne mimo priorít.

A prečo som hovoril, že Urus SE nie je najrýchlejší, keď je najvýkonnejší? Jednoducho preto, že zrýchlenie na stovku je za 3,4 sekundy. Základná verzia Urus S má 3,5 sekundy, ale verzia Urus Performante, ktorá má iba spaľovací motor a mierne odľahčenie, dokáže zrýchliť na stovku za 3,3 sekundy. Výraznejší rozdiel je od základnej verzie je v momente porovnávania zrýchlenia na dvojstovku. Kým základná verzia potrebuje 12,5 sekundy, nové prevedenie zvláda rovnakú métu za 11,2 sekundy. Oproti štandardu je rozdielom aj maximálna rýchlosť. Z 307 km/h sa dostáva na 312 km/h.

Výhodou bude mať plug-in hybrid Lamborghini Urus SE najmä v oblastiach, kde je už pomaly zákaz príchodu s autom bez elektrického pohonu. V takom prípade sa dojazd 60 km, v centre miest, môže zdať ako vynikajúca hodnota. Myslím si, že minimálne Londýn bude plug-in hybridných Urusov SE úplne plný. Úplne plný myslím obrazne, nebude ich tam až toľko, ale bude ich vidno celkom často.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Murárik
ZDROJ: Lamborghini

Komentáre k článku


Stream naživo