VW začne v emisnej kauze zvolávať v ČR do servisov prvé autá v pondelok
14. mája – Dieselgate naberá nové obrátky. V Nemecku ide pred vyšetrovaciu komisiu Opel.
Nemecký automobilový koncern Volkswagen začne na budúci týždeň v pondelok (16.5.) zvolávať v Česku do servisov prvé vozidlá v rámci takzvanej aféry Dieselgate. V prvej vlne pôjde o modely Volkswagen Amarok, Volkswagen Golf, Audi A4, A5 a Q5, a Seat Exeo s motormi 2,0 TDI, ktorým budú v servisoch aktualizovať softvér. Informoval o tom server iDNES.cz.
Majitelia áut budú v spolupráci s ministerstvom dopravy postupne oslovovaní listami s návodom, ako postupovať. Škodovky prídu na rad neskôr. Pre médiá to dnes uviedol hovorca dovozcu vozidiel koncernu VW v ČR Jan Klíma.
V Česku sa akcia bude týkať asi 58.000 vozidiel VW, Audi a Seat a približne 106.000 škodoviek. Servisný zásah bude v závislosti od modelu trvať pol hodiny až hodinu a bude bezplatný. Začiatok a priebeh servisnej akcie je v rámci koncernu Volkswagen medzi jednotlivými značkami koordinovaný. „Pre efektívny priebeh servisnej akcie sa dotknuté modely vozidiel rozdelili do niekoľkých skupín. Po schválení príslušnými homologačnými úradmi budú nasledovať ďalšie koncernové modely," dodal Klíma.
Škoda Auto, ktorá vo svojich autách motory TDI s objemom 1,2 až 2,0 litra tiež používala, pre koordináciu v rámci koncernu spustí servisnú akciu neskôr. Ako povedal hovorca Škody Vítězslav Pelc, „akonáhle budú pre značku Škoda k dispozícii schválené aktualizácie softvéru, budeme v súčinnosti s príslušnými úradmi informovať všetkých zákazníkov a začneme servisnú akciu".
Emisná kauza pokračuje, nemecká vyšetrovacia komisia predvolala firmu Opel
Prípad manipulácie s emisnými testami sa rozširuje a do pozornosti sa začína dostávať ďalšia nemecká automobilka Opel. Ako informovali agentúry AP a DPA, nemecké ministerstvo dopravy oznámilo, že zástupcov automobilky predvolali na budúci týždeň pred komisiu, ktorá problém vyšetruje. Jej členovia sa budú zaujímať najmä o vypínanie systému regulujúceho emisie.
Kauzu firmy Opel otvorila environmentálna organizácia Deutsche Umwelthilfe (DUH), ktorá testovala model Zafira a neskôr aj model Astra. Ako uviedla, testy ukázali, že pri určitej rýchlosti a teplote sa pri obidvoch modeloch systém na kontrolu emisií vypína. Automobilka ale tvrdí, že testy neboli objektívne a trvá na tom, že „jej softvér nikdy nebol navrhnutý na podvádzanie". DUH si ale za svojimi tvrdeniami stojí.
Ak by sa tvrdenia DUH potvrdili, pôjde o ďalšiu nemeckú automobilku podvádzajúcu pri emisných testoch. Od septembra minulého roka z rovnakého dôvodu zápasí s problémami najväčšia nemecká automobilka Volkswagen. Tá potom, ako ju z podvodu obvinila americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA), priznala, že až do zhruba 11 miliónov svojich áut nainštalovala softvér, ktorý umožňuje zamaskovať pri testovaní výfukových plynov skutočné hodnoty emisií oxidu dusíka.
Komisia, pred ktorú sa na budúci týždeň dostavia predstavitelia firmy Opel, bola vytvorená práve na vyšetrenie tejto kauzy. Okrem spoločnosti Opel komisia navyše preveruje aj automobilku Fiat.
Hliadky dopravnej polície na 14.05.2016
Zmena je vyhradená podľa vývoja aktuálnej dopravno-bezpečnostnej situácie.
ZDROJ: TASR, minv.sk, red.
Komentáre k článku