2020-07-04 14:31:00
Hyundai Santa Fe 2020
Hyundai Santa Fe 2020
Zdroj: Hyundai

Hyundai predstavil ponuku motorizácií pre veľké SUV Santa Fe. Všetky sú nové

Kórejský výrobca automobilov Hyundai ukázal svoje nové motorizácie pre výrazne prepracovaný model Santa Fe. 

Veľké SUV prišlo v novej generácii necelé tri roky po minulej. Dôvod je jasný, Santa Fe potrebuje zmeny Podkapotou, ktoré by staršia platforma už nezniesla. 

Nové Santa Fe tak prichádza s progresiou dizajnu minulej generácie, prichádza však zároveň s revolúciou Podkapotou. Teda, aby ste sa nebáli, vy vyznávači naftových stojanov, aj pre vás Santa Fe ešte niečo má. Kľúčové slovo je Smartstream, tak sa volá nová rodina motorov. 

Zdroj: Hyundai

Konkrétne dôkladne modernizovaný 2,2 litrový naftový radový štvorvalec s maximálnym výkonom 150 kW (202 k) a maximálnym krútiacim momentom 440 Nm. Motor je spojený výhradne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Tá je však nová, pretože namiesto meniča disponuje dvomi"mokrými" spojkami. Tá poskytne hladké radenie porovnateľné so štandardnou planétovou prevodovkou, no ponúkne o 3% lepšiu efektivitu a nižšie trecie straty, navyše rýchlejšie zmeny prevodov v prípade potreby. Pritom je nová mokrá dvojspojka 8DCT v porovnaní so 7-stupňovou suchou sestrou schopná zvládnuť o 58% vyšší krútiaci moment. 

Zdroj: Hyundai

Samotný motor je v podstate od základu nový. V porovnaní s predchodcom totiž prešiel na hliníkový blok, čo pomohlo znížiť jeho hmotnosť o takmer dvadsať kilogramov (19,5 kg). Upravená bola veľká časť komponentov motora vrátane vačkového hriadeľa. To všetko pre zníženie trecích strát. Naopak o zvýšenie ide v prípade tlaku nových vstrekovačov, ich maximum sa posunulo z 2000 barov na 2200 barov. Motor bude dostupný ako s pohonom prednej, tak oboch náprav. 

Zdroj: Hyundai

Kľúčový však nie je naftový motor, ale benzínový agregát. Ten príde najprv v čisto hybridnom "nezástrčkovom" prevedení. HEV hybrid bude kombinovať prostredníctvom úplne novej 6-stupňovej automatickej prevodovky silu benzínového 1,6 litrového turbomotora T-GDi s elektromotorom. Pomocník v podobe trakčného elektromotora s výkonom 44,2 kW pomôže zvýšiť efektivitu a zároveň systémový výkon na celkových 230 koní a 350 Nm. Elektromotor bude čerpať silu z 1,49 kWh lítium-ión polymérovej batérie. Hybrid bude zabezpečovať pohon výhradne prednej nápravy vozidla. 

Zdroj: Hyundai

Neskôr sa dostaví Santa Fe aj ako plug-in hybrid. Opäť pôjde o kombináciu štvorvalca 1,6 T-GDi so šesťstupňovým automatom a elektromotorom. Akurát elektromotor bude výkonnejší a ponúkne 66,9 kW. Celkový systémový výkon dosiahne 265 koní a 350 Nm. Výkonnejší zástrčkový hybrid bude dostupný aj s pohonom všetkých kolies. Disponovať bude batériou s celkovou kapacitou 13,8 kWh. 

Novinkou pre benzínový motor je systém variabilného trvania otvorenia ventilov CVVD pre zníženie spotreby a zvýšenie výkonu a nová úprava spalín prostredníctvom spätného chodu spalín cez nízkotlaký LP EGR ventil. Spaliny však namiesto do sania smerujú pred turbokompresor, čím sa zvýši efektivita vo vysokom zaťažení. Viac si o novinkách na palube Santa Fe prečítate v tomto článku. 

Zdroj: Hyundai


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Hyundai

Komentáre k článku


Stream naživo