2018-03-20 04:00:00
Apollo Intensa Emozione
Apollo Intensa Emozione
Zdroj: CossieMedia

EXKLUZÍVNE: Apollo Intensa Emozione objektívom českého fotografa

Tohtoročný autosalón v Ženeve je už minulosťou. Objavilo sa na ňom mnoho zaujímavých exponátov.

Ženevský autosalón je tradičným miestom na prezentácie rôznych športových kreácií a superáut. Vo výstavných halách Palexpo pravidelne stretávame firmu Rinspeed, ale na výstavisku pravidelne nechýbajú ani superšportové značky ako sú napríklad Koenigsegg, alebo Pagani. Medzi nimi bývali kedysi aj výrobky Gumpert. Super auto Apollo patrilo k top modelom. Lenže firma skrachovala. Napriek tomu sa v tomto roku vo Švajčiarsku ukázalo aj nové Apollo IE.

Nástupnická firma bývalého Gumpertu predstavila v Ženeve svoj nový výtvor. Nebolo to však priamo na výstavisku, ale v uliciach mesta na brehu ženevského jazera počas netradičnej prezentácie. Medzi 6. a 8. marcom chceli autori novinky pritiahnuť viac pozornosti, ako by to bolo na výstavisku, kde by Apollo IE stálo medzi ďalšími automobilmi. Firma dokonca vyzvala fanúšikov, aby na sociálnych sieťach zdieľali svoje fotografie a videá zachycujúce superauto s hashtagom #FindTheIE. Tam ho zachytil aj český spotter, pôsobiaci pod menom CossieMedia. Ponúkol nám svoje exkluzívne zábery a video.

Zdroj: CossieMedia

Apollo IE je projektom čínskej spoločnosti Ideal Team Venture. Získala skrachovanú firmu Gumpert, výrobcu superauta Apollo. Priezvisko Rolanda Gumperta, zakladateľa výrobcu a bývalého šéfa Audi Sport noví majitelia nemôžu používať. Preto sa zo značky Gumpert stalo Apollo.

Aj Apollo IE (Intensa Emozione) je podobne ako bývalý Gumpert Apollo výrazne tvarované. V prvom rade dostala prednosť aerodynamika a netradičné materiály. Základom auta je karbonový monokok, na ktorom sú pripevnené karbonové povrchové panely. Číre lakovanie odhaľuje pravidelnú štruktúru materiálu. Vpredu aj vzadu je lichobežníkové zavesenie kolies typu pushrod. Adaptívne tlumiče sú značky Bilstein, nastaviteľné vodičom v troch režimoch (Comfort, Sport, Auto). Napriek extrémne nízkej stavbe umožňuje auto zdvihnutie prednej časti o 50 mm, aby si auto počas jazdy po meste poradilo s rôznymi nástrahami ciest. Celý podvozok, vrátane monokokového, predného a zadného pomocného rámu má celkovú hmotnosť len 105 kg.

Zdroj: CossieMedia
Zdroj: CossieMedia

Luxusný kokpit je vybavený dvojicou na mieru navrhnutých škrupinových sedadiel. Má aj futuristicky zrezaný volant s množstvom tlačidiel a tri displeje pred vodičom. Dva z nich zobrazujú obraz z kamier umiestnených na spätných zrkadlách. Ďalšia obrazovka je umiestnená na strope. Pomocou nej sa dá ovládať ventilácia, dátum a čas, ale tiež náladové podsvietenie interiéru.

Zdroj: CossieMedia
Zdroj: CossieMedia

Špeciálnou oblasťou auta je aerodynamika, ktorá má svoju účinnosť bližšiu pretekárskym vozidlám kategórie LMP2 než cestným športovým autám. Jednou z hlavných charakteristických vlastností Apollo IE je jeho aerodynamická účinnosť, ktorá mu umožňuje dosiahnuť výkony svetovej úrovne a extrémne úrovne prítlaku, ďaleko presahujúce ostatné automobily vo svojej kategórii. Pri rýchlosti 300 km/h produkuje Apollo IE viac ako 1350 kg prítlaku. Pritom je správne vyvážené a 44,5% prítlaku je vpredu a 55,5% vzadu.

Zdroj: CossieMedia
Zdroj: CossieMedia

Nehľadajte žiadne turbo. Keď Gumpert Apollo mal osemvalec Audi, novinku teraz poháňa atmosférický dvanásťvalec s objemom 6,3 litra ktorý vyvinula partnerská spoločnosť Autotechnica Motori. Jeho maximom je 9000 otáčok, pritom má výkon 574 kW (780 koní) a krútiaci moment 760 Nm. Spolupracuje so šesťstupňovou, pozdĺžne uloženou sekvenčnou prevodovkou Hewland. Tieto výkonové parametre pri 1250 kg vážiacom vozidle umožňujú zrýchlenie z 0-100 km/h za 2,7 sekundy a najvyššiu rýchlosť 335 km/h. Silu motora krotia karbónovo-keramické brzdy Brembo.

Zdroj: CossieMedia
Zdroj: CossieMedia

Naladenie motora sa dá upraviť pomocou troch režimov, ktoré upravujú jeho mapovanie. Nastavenie elektronických pomocníkov je dokonca v 12 režimoch. Výrobca verí, že vďaka svojej technike auto v časoch stále viac sa rozvíjajúcich hybridných športov ponúkne moderný, ale čistý zážitok z riadenia.

Výrobca chce zachovať výraznú exkluzivitu tohto bolidu na kolesách. Preto vznikne Apollo IE iba v 10 exemplároch. Za každý z nich bude musieť majiteľ zaplatiť minimálne 2,3 milióna eur. Komu sa neujde, ale nemusí zúfať. Spoločnosť už pripravuje ďalší model – súrodenca Apollo Arrow. Na svetlo sveta sa dostane v roku 2019.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: CossieMedia

Komentáre k článku


Stream naživo