2013-12-05 16:05:00
Ford Mustang šiestej generácie
Ford Mustang šiestej generácie sa predstavil v najsilnejšej verzii GT
Zdroj: Ford motors

Odhalený európsky Ford Mustang: elegantný, moderný a výkonný

Spoločnosť Ford Motor Company dnes predstavila nový Ford Mustang, ktorý sa bude predávať aj v Európe.

Predseda predstavenstva Bill Ford predstavil nový Mustang približne 2 500 novinárom, predajcom a zamestnancom na špeciálnom podujatí „Go Further“ v španielskej Barcelone, ktorá bola jedným zo šiestich miest na štyroch kontinentoch, kde sa novinka prezentovala.

Od prvého uvedenia na trh v roku 1964 sa predalo viac ako 9 miliónov vozidiel Mustang. Mustang je najpopulárnejšie vozidlo na Facebooku, objavilo sa v tisíckach filmov, v televíznych programoch, hudobných klipoch a videohrách. Je jedným z 25 nových vozidiel, ktoré spoločnosť Ford v najbližších piatich rokoch uvedie v Európe.

Najnovšia, už šiesta generácia modelu Mustang má rovnaký rázvor a dĺžku iba o pol centimetra kratšiu. Auto je ale  širšie aj nižšie takmer o štyri centimetre, ako doterajší predchodca. Verzia fastback (označovaná aj ako kupé) nemá tak kolmé zadné čelo. Smeruje k nemu výrazne zošikmené zadné okno. Výrazne sa tak podobá na obľúbenú klasiku, ktorá bola inšpiráciou dizajnérov.

Aj svetlá sú odkazom na originál americkej ikony. Tri diódové linky vo vnútri hlavných svetlometov pripomínajú vzduchové prieduchy pôvodného Mustangu. Výrazná je dlhá vytvarovaná kapota. Tradičnú koncepciu majú zadné svetlá s trojicou samostatných zvislých častí.

Zdroj: Ford motors
Zdroj: Ford motors

 „Mustang má vďaka svojmu výkonu impozantnú reputáciu. Kultový status ako symbol slobody a optimizmu ho predchádza aj v tých častiach sveta, v ktorých sa toto vozidlo nikdy nepredávalo,“ povedal Stephen Odell, výkonný viceprezident spoločnosti Ford pre Európu, Stredný východ a Afriku. Nový Mustang po 50 rokoch výroby po prvý raz umožní šoférovať tento model aj európskym vodičom.

Nepochybne Mustang

Dizajn fastbacku aj kabrioletu Fordu Mustang si udržal kľúčové dizajnové prvky klasických Mustangov, vďaka ktorým ho poznajú fanúšikovia automobilov po celej Európe. Vodiči kabrioletu Ford Mustang ocenia štandardnú plátennú strechu s viacvrstvovou izoláciou. Hydraulický mechanizmus sklápania nahradili dvojnásobne rýchlejšie elektromotory.

Zdroj: Ford motors
Zdroj: Ford motors

V priestrannej kabíne s kokpitom inšpirovaným lietadlami sú veľké a prehľadné prístrojové prvky. Na nich sa priamo pred vodičom zobrazujú informácie o vozidle. Šírka vozidla a nové zavesenie zadných kolies zaručujú cestujúcim viac miesta vo výške ramien a bokov. Do batožinového priestoru s praktickým tvarom sa zmestia dve golfové tašky.

Známemu motoru V8 s objemom 5,0 litra, s výkonom 313 kW (426 k) a krútiacim momentom 529 Nm sekunduje 3,7-litrový atmosférický šesťvalec. Disponuje výkonom 221 kW (300 k) s vrcholom krútiaceho momentu 370 Nm. K nim sa pridá úplne nový štvorvalcový motor EcoBoost s objemom 2,3 litra so širokou a plochou krivkou krútiaceho momentu. Využíva priame vstrekovanie paliva, variabilné časovanie vačiek a preplňovanie turbodúchadlom. Plánovaný výkon presahuje 227 kW (309 k) a krútiaci moment 407 Nm. Prevodovky bude buď manuálna šesťstupňová, alebo automatická s radením rýchlostí páčkami pod volantom.

Zdroj: Ford motors
Zdroj: Ford motors

Pre skutočných automobilových nadšencov

Ozajstná revolúcia je bežnému pohľadu ukrytá. Športový Ford opustil koncepciu tuhej zadnej náprav.  Vzadu je úplne nové nezávislé zavesenie kolies. Geometriu, pružiny, tlmiče a puzdrá špeciálne upravili a naladili, aby boli mimoriadne vhodné na jazdu po európskych cestách aj vysokou rýchlosťou. Nové zadné hliníkové ramená pomáhajú znížiť neodpruženú hmotnosť a zlepšujú jazdné vlastnosti. Okrem toho prepracovali predné pruženie typu MacPherson i brzdy, vďaka čomu by sa mali jazdné vlastnosti posunúť do celkom inej roviny.. Vpredu je nový pomocný rám, ktorý zároveň slúži ako výstuha prednej konštrukcie a podieľa sa súčasne na znížení hmotnosti. Zabezpečí predvídateľnejšie ovládanie kolies. Nový dvojitý guľový kĺb predného zavesenia so vzperami MacPherson umožnil použiť veľké a výkonné brzdy montované spolu s 19-palcovými kolesami v štandardnej výbave.

Zdroj: Ford motors
Zdroj: Ford motors

Inteligentná technológia

Nový Mustang disponuje množstvom inovatívnych technológií. Poskytujú viac informácií, možností ovládania a pripojenia. Vodič môže prepínaním zmeniť na kľukatých cestách za mestom reakcie riadenia, odozvu motora, nastavenie prevodovky a elektronického stabilizačného systému. Pokročilý stabilizačný systém  je naladený pre maximálne dynamické vlastnosti nového Mustangu. Do výbavy patrí aj systém smerovania krútiaceho momentu, ktorý prenáša výkon motora na jednotlivé kolesá, aby vozidlo zachovalo zamýšľaný smer. Pre  maximálny výkon je k dispozícii verzia Mustang GT s manuálnou prevodovkou. Má  v štandardnej výbave funkciu na rozbiehanie, takže každý štart má byť perfektný.

Zdroj: Ford motors
Zdroj: Ford motors

Medzi pokročilé funkcie patrí štandardný komunikačný systém Ford SYNC s hlasovým ovládaním a dotykovým displejom. Novinkou je monitorovanie slepého uhla. Európski vodiči Mustangu si budú môcť objednať tiež navigačný systém, ktorý využíva centrálny farebný 8-palcový displej spolu s prvotriednym zvukovým systémom s 12 reproduktormi.

Máte záujem? Tak si pekne odkladajte do prasiatka. Budete musieť ešte pár mesiacov počkať. Predajcovia v USA budú mať prvé autá až v druhej polovici budúceho roka. Okrem Severnej Ameriky príde Mustang k ďalším záujemcom ešte neskôr. Do Európy zavíta až v roku 2015.


ZDROJ: Ford motors, Summit Motors Slovakia

Komentáre k článku


Stream naživo