13.07.2017

Hyundai Motor predstavil nový i30 Fastback

Dnes krátko popoludní predstavili v Dusseldorfe vo svetovej premiére dva nové a očakávané modely i30.

Po uvedení novej generácie modelov Hyundai i30 v roku 2016 a i30 Kombi začiatkom roka 2017 spoločnosť Hyundai Motor predstavuje i30 Fastback – najnovší prírastok do modelového radu i30. Začne sa u nás predávať začiatkom budúceho roka. Nový typ karosérie prichádza s elegantným charakterom.

Hyundai i30 Fastback má športové, pretiahnuté línie. Vďaka redukovanej výške kaskádovitej masky chladiča v prednej časti karosérie pôsobí širšie, so zvýraznenou kapotou motora. Spodný horizontálny otvor na vstup vzduchu do motorového priestoru pod maskou chladiča dodáva modelu i30 Fastback celkom nový vzhľad, ktorý podporujú vrazné rohy a hranatý predný spojler. Denné svetlá z LED a reflektory Full LED s tmavým rámikom dopĺňajú vizuál prednej časti karosérie.

Hyundai i30 Fastback má vďaka elegantne splývajúcej línii strechy a dlhej kapote motora typickú siluetu dynamického športového kupé. Nízku kabínu posadenú na širokom pontóne karosérie zvýrazňujú rozšírené blatníky. Strecha kabíny je nižšia o 25 milimetrov oproti i30 s päťdverovou karosériou. To zlepšuje aerodynamiku a podporuje dramatický výraz vozidla.

Zadnú časť dopĺňa výrazne modelovaný zadný spojler, integrovaný do dverí batožinového priestoru. Nadväzujú naň zadné svetlá. Zadné stĺpiky karosérie a zadné okno sa inšpirovali prémiovým segmentom a zvýrazňujú klinovitú bočnú líniu karosérie.

K dispozícii je až 12 farieb exteriéru: tri perleťové farby (Stargazing Blue, Micron Grey a Phantom Black), sedem metalických farieb (Clean Slate Blue, Intense Copper, Moon Rock, Fiery Red, Platinum Silver, Ara Blue a White Sand) a dve štandardné farby (Engine Red, Polar White). Interiér si klienti môžu vybrať z 3 farebných riešení: Oceanids black, Slate Grey alebo nová a jedinečná Merlot červená.

Športová jazdná dynamika

Jazdnú dynamiku modelového radu Hyundai i30 dôkladne testovali a ladili konštruktéri v európskom testovacom centre Hyundai Motor na legendárnej „Severnej slučke - Nordschleife“ pretekárskeho okruhu Nürburgring. Hyundai i30 Fastback sa preto líši od ostatných verzií radu i30. Oproti päťdverovej verzii má i30 Fastback o 5 mm menšiu svetlú výšku a o 15 % tvrdšie vyladený podvozok. To mu zabezpečuje dynamickejšie a agilnejšie jazdné vlastností pri zachovaní vysokého komfortu jazdy.

Hyundai i30 Fastback je s výškou 1425 mm o 30 mm nižší ako päťdverový model, pričom karoséria s predĺženou siluetou má celkovú dĺžku 4455 mm. Je to o 115 mm viac ako päťdverový model.

Špičkové bezpečnostné vybavenie

So sériovými prvkami Autonomous Emergency Braking, Driver Attention Alert, High Beam Assist a Lane Keeping Assist System poskytuje i30 Fastback najvyššiu štandardnú úroveň aktívnej bezpečnosti vo svojej triede.

Funkcia automatického brzdenia Autonomous Emergency Braking (AEB) v i30 Fastback využíva kameru a funguje v troch fázach. Najprv akusticky a vizuálne upozorní vodiča, ak hrozí riziko kolízie. V druhej fáze pribrzdí vozidlo a v tretej fáze zabrzdí maximálne pre zabránenie kolízii. Príplatková funkcia rozoznávania chodcov využíva radarový senzor a zabraňuje kolízii s chodcom alebo aspoň zmierňuje intenzitu nárazu.

Výstražný systém Driver Attention Alert (DAA) monitoruje spôsob ovládania vozidla vodičom a odhalí únavu vodiča, ktorá by mohla viesť k nehode. Adaptívny radarový tempomat Advanced Smart Cruise Control (ASCC) automaticky udržiava nastavený odstup od vozidla idúceho vpredu v rámci limitu nastavenej rýchlosti do 180 km/h. Keď vozidlo idúce vpredu zastaví, systém automaticky zabrzdí a po rozjazde vozidla vpredu ho opäť automaticky rozbehne.

Výstražný systém Blind Spot Detector (BSD) monitoruje oblasť vzadu a vedľa vozidla a keď sa v nej nachádza iné vozidlo, rozsvieti sa výstražné svetlo v príslušnom vonkajšom spätnom zrkadle. Rear-Cross Traffic Alert (RCTA) redukuje riziko kolízie s vozidlami približujúcimi sa zboku v priečnom smere pri cúvaní z neprehľadných miesto kolmo na cestu vizuálnym a akustickým upozornením vodiča na približujúce sa vozidlá.

Lane Keeping Assist System (LKAS) upozorní vodiča pri rýchlosti jazdy nad 60 km/h ak má vozidlo tendenciu neúmyselne vybočiť z jazdného pruhu. Vodiča upozorní akusticky a vizuálne predtým ako automaticky uskutoční potrebnú korekciu riadením pre vrátenie vozidla do bezpečnej pozície. Speed Limit Information Function (SLIF) identifikuje dopravné značky obmedzujúce rýchlosť. Dopravné značky sa zobrazujú v reálnom čase na displeji TFT v združenom prístroji i na monitore navigačného systému.

Asistenčný systém diaľkových svetiel High Beam Assist (HBA) pomocou kamery rozoznáva protiidúce vozidlá i vozidlá idúce vpredu v tom istom jazdnom pruhu a automaticky prepína na tlmené svetlá, aby nedochádzalo k oslňovaniu iných účastníkov cestnej premávky. Keď v monitorovanom priestore nie sú iné vozidlá, HBA automaticky prepne na diaľkové svetlá pre maximálne osvetlenie cesty.

Inteligentné prvky konektivity

Na želanie môže mať Hyundai i30 Fastback navigačný systém najmodernejšej generácie s dotykovým displejom s uhlopriečkou 20,3 cm (8 palcov). Poskytuje najmodernejšie funkcie konektivity Apple CarPlay a Android Auto. Umožňujú vodičovi pripojiť svoj smartfón a bezpečne ovládať funkcie telefónu, hudobného prehrávača alebo navigácie na prístrojovom paneli. Navigačný systém zahŕňa na 7 rokov predplatené služby LIVE Services, ktoré zahŕňajú dopravné informácie aktualizované v reálnom čase, správy o počasí, informácie o stacionárnych radaroch a rýchlostných kamerách a online vyhľadávanie bodov záujmu. Hyundai i30 Fastback môže mať aj priehradku v stredovej konzole na bezdrôtové nabíjanie smartfónu podľa štandardu Qi.

Okrem navigačného systému sú na výber dva audiosystémy: štandardné rádio s monochromatickým 12,7 cm (5 palcovým) displejom s modulom Bluetooth, alebo príplatkový s farebným kapacitným dotykovým displejom LCD tiež s uhlopriečkou 12,7 cm a integrovanou cúvacou kamerou s dynamickými vodiacimi čiarami.

Pod kapotou benzínové motory

Pohon modelu i30 Fastback zabezpečujú dva turbokompresorom prepĺňané benzínové motory so zmenšeným objemom. Po prvý raz boli uvedené v modelovom rade i30.  Na výber je prepĺňaný štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva 1.4 T-GDI s výkonom 103 kW (140 k) alebo trojvalec rovnakej konštrukcie 1.0 T-GDI s výkonom 88 kW (120 k). Predbežná kombinovaná  spotreba paliva je 5,0 – 5,5 l/100km, kombinované emisie CO2 115 – 125 g/km. Motor 1.4 T-GDI je k dispozícii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo so 7-stupňovou prevodovkou DCT s dvoma spojkami. Motor 1.0 T-GDI sa montuje výlučne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Oba motory majú štandardne systém stop-štart ISG (Integrated Stop and Go) pre zníženie spotreby paliva. Neskôr ponuku motorov pre i30 Fastback doplní novo vyvinutý úsporný štvorvalcový turbodiesel s objemom 1.6 CRDi. Bude k dispozícii v dvoch výkonoch 81 kW (110 k) a 100 kW (136 k). Pri obidvoch bude ako alternatíva k štandardnej 6-stupňovej manuálnej prevodovke aj 7-stupňová prevodovka DCT.

Okrem modelu Fastback sa predstavil prvý raz aj športovo ladený model i30 N. Je prvým vysoko výkonným modelom línie N značky Hyundai a odpoveďou Hyundai Motor na rastúce preferencie vysoko výkonných automobilov u zákazníkov. Podrobnejšie vám ho predstavíme zajtra, teraz ako ochutnávka aspoň pár fotografií...

Jozef Vydra
ZDROJ: Hyundai Motor

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.