Rekord pre značku Škoda: V Mladej Boleslavi vyrobili 11 miliónov áut
Niet v poslednom čase takmer týždňa, aby neprišla tlačová správa od značky s okrídleným šípom.
Vyzerá to tak, že v Škode neustále niečo oslavujú. Pred pár dňami 50 rokov začiatku výroby modelu 1000 MB, koncom minulého roka zisk titulu najlepšie auto roka podľa časopisu Auto motor a šport, v polovici decembra to bolo jednoročné výročie od začatia výroby v Nižnom Novgorode, v novembri sme tu mali Superb s poradovým číslom 1,5 milióna, v septembri sa nezabudli v Škode pochváliť rovnakým počtom vyrobených kusov Fabie druhej generácie...
Tentoraz Škoda upozornila na dosiahnutie zaujímavého celkového počtu všetkých vyrobených áut, V závode v Mladej Boleslavi zišlo z výrobných pásov auto s poradovým číslom 11 miliónov. To je naozaj pekné číslo. Čo sa za ním skrýva?
História fabriky v tomto meste siaha do roku 1895. Vtedy v tesnej blízkosti dnešných hál začali priekopníci Václav Laurin Václav a Klement najskôr výrobu bicyklov, ktorá sa neskôr zmenila na výrobu motocyklov. V roku 1905 sa definitívne začali vyrábať automobily.
Dnes závod Škoda v Mladej Boleslavi zamestnáva približne 10 000 ľudí. V modernom výrobnom závode schádzajú z liniek modely Fabia, Fabia Combi, nová Octavia a Octavia Combi, Rapid a Rapid Spaceback.
V rámci najväčšej modelovej ofenzívy v histórii podniku automobilka v posledných troch rokoch podstatne modernizovala a rozšírila svoje výrobné zariadenia. Kapacita výrobnej linky dosahuje v súčasnosti viac ako 1200 áut denne.
Viac ako 50 % všetkých vyrobených áut značky Škoda pochádza z Mladej Boleslavi. Z toho jeden milión v posledných dvoch rokoch. Vďaka modelovej ofenzíve ich bude čoraz viac a srdcom celej výroby je práve hlavný výrobný závod. Jadrom jeho rozsiahlej modernizácie a rozšírenia bolo zvýšenie kapacity montážnej linky z 800 na 1200 áut denne. K tomu pribudla nová zvarovňa a plno automatizované lakovanie vnútorných častí karosérie. Škoda Auto vybudoval navyše aj novú, mimoriadne ekologickú lisovaciu linku.
Investície sa vyplácajú: Nové modely vyrábané v Mladej Boleslavi sa dobre predávajú, nová ŠKODA Octavia je trafením sa do čierneho, na trhoch západnej a strednej Európy dosiahla iba v prvých dvoch mesiacoch tohto roka približne tretinový nárast. Nová Škoda Octavia je v ponuke vo verziách Octavia, Octavia Combi, Octavia Combi 4x4 a tiež ako športovo ladená Octavia RS. V roku 2014 bude nasledovať nová Škoda Octavia Scout a Octavia G-TEC s pohonom na zemný plyn. Nová Škoda Rapid je po necelých dvoch rokoch na trhu už tretím najsilnejším modelom značky Škoda. V roku 2013 zvýšila Škoda dodávky modelu Rapid v porovnaní s predchádzajúcim rokom viac ako štvornásobne, pričom Rapid Spaceback, ktorý z linky schádza od polovičky roka 2013, je prvým kompaktným hatchbackom značky.
Okrem hlavného výrobného závodu má Škoda Auto v Českej republike dva ďalšie výrobné závody: Kvasiny a Vrchlabí. V Kvasinách z linky schádzajú modely Yeti, Superb a Roomster. Závod vo Vrchlabí v súčasnosti vyrába dvojspojkové prevodovky DQ200 pre koncern Volkswagen. Pre ich výrobu investovala česká automobilka spoločne s koncernom Volkswagen zhruba 170 miliónov eur.
Vybrané míľniky vo výrobe spoločnosti ŠKODA AUTO:
- 19. marec 2014: 11 miliónov áut značky ŠKODA v závode Mladá Boleslav
- 26. august 2013: 4 milióny áut ŠKODA Octavia
- 9. júl 2013: 1 milión áut značky ŠKODA v Čine od roku 2007
- 5. február 2013: 15 miliónov áut značky ŠKODA od roku 1905
- 30. január 2012: 14 miliónov áut značky ŠKODA od roku 1905
- 12. október 2011: 10 miliónov áut značky ŠKODA v závode Mladá Boleslav
- 8. apríl 2009: 12 miliónov áut značky ŠKODA od roku 1905
- 13. júl 2006: 10 miliónov áut značky ŠKODA od roku 1905
- 1991: 5 miliónov áut značky ŠKODA od roku 1905
ZDROJ: Škoda auto
Komentáre k článku