Audi zmodernizovalo svoj špičkový model A8, facelift bol dôsledný
Audi výrazne prepracovalo svoju vlajkovú loď – limuzínu A8. Ani nie tak vzhľadom, ale zmien je neúrekom.
V prvom rade: nezmenili sa rozmery, takže s dĺžkou 5,14 metra, rázvorom 2,99 metra, šírkou 1,95 metra a výškou 1,46 metra patrí Audi A8 k najšportovejším limuzínam v segmente. Predĺžená verzia A8 L má rázvor aj dĺžku väčšie o 13 centimetrov. Batožinový priestor je lepšie prístupný vďaka zmenenému tvaru výrezu veka. Interiér je viac utlmený aj vďaka systému aktívneho rušenia hluku. No prvoradý význam má ľahká konštrukcia, komfort a široká ponuka High-end technológií: výkonnejšie a účinnejšie motory, nové asistenčné systémy a inovatívne reflektory Matrix LED dodávajú autu viac suverenity.
V luxusnom segmente je Audi lídrom v oblasti inovácií s novým modelom A8. Výraznou prednosťou veľkej limuzíny je ľahká konštrukcia: S normálnym rázvorom má Audi A8 3,0 TFSI quattro prázdnu hmotnosť iba 1830 kilogramov, najmenej spomedzi konkurencie s pohonom všetkých kolies. Koncepcia Audi Space Frame (ASF), pri ktorej je karoséria takmer kompletne z hliníka, zabezpečila hmotnosť iba 231 kilogramov.
Výraznejší dynamický dizajn
Kapota motora, maska chladiča a predný nárazník sú zmenené, spodná hrana reflektorov je rovná. V Nemecku majú verzie s motormi V8 sériovo predné reflektory zo svietiacich diód LED. Na želanie sa montujú reflektory s technológiou Matrix LED, kde diaľkové svetlá tvorí 25 svietiacich diód v každom reflektore, ktoré dokážu eliminovať oslnenie protiidúcich vodičov prispôsobením tvaru svetelného lúča. Pritom systém využíva dáta z navigačného systému a reaguje na momentálne jazdné situácie prispôsobením rozdelenia svetelných lúčov na základe údajov o trase jazdy.
Vzadu sú užšie skupinové svetlá z LED, zadný nárazník s novým tvarom okrem verzie S8 má dve lichobežníkové koncovky výfuku. Chrómované lišty a čierne rámy okien s vysokým leskom dopĺňajú dizajn. Na výber je 12 farieb laku karosérie, z toho 5 nových, výber diskov kolies z hliníkovej zliatiny je až po 21 palcov.
Viac výkonu, vyššia účinnosť
Pod kapotou A8 budú dva benzínové a dva naftové motory. Prepĺňaný benzínový šesťvalec 3,0 TFSI s výkonom 228 kW (310 k), benzínový motor V8 biturbo 4,0 TFSI s výkonom 320 kW (435 k) a dva naftové - šesťvalec 3,0 TDI clean diesel s výkonom 190 kW (258 k) a osemvalec 4,2 TDI clean diesel s výkonom 283 kW (385 k) a mohutným krútiacim momentom 850 Nm. Všetky agregáty spĺňajú budúcu emisnú normu Euro 6, konštrukčné opatrenia na zníženie trecích strát znižujú spotrebu paliva až do 10 percent oproti predchodcom.
Predĺžená verzia A8 L W12 Quattro má krátky a ľahký motor W12 s objemom objem 6,3 litra a výkonom 368 kW. Výrobca uvádza spotrebu 11,7 l/100 km. Motor využíva systém Cylinder on Demand (COD), pri nízkej záťaži vie „vypnúť" 6 valcov. To dokáže aj 8 valcový benzínový štvorliter.
Model S8 s motorom V8 4,0 TFSI s výkonom 382 kW (520 k) a pohonom všetkých kolies quattro dokáže zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 4,2 sekundy.
Verzia A8 Hybrid sa benzínovým štvorvalcom 2,0 TFSI a elektromotorom so spoločným výkonom 180 kW ( 245 k) a krútiacim momentom 480 Nm. Automatická prevodovka Tiptronic má 8 stupňov. Li-ion batérie na pohon elektromotora sú pod podlahou batožinového priestoru a umožňujú novej A8 jazdu na elektromotor do rýchlosti 100 km/h na vzdialenosť približne 3 km. Priemerne spotrebuje Audi A8 hybrid iba 6,3 litra benzínu na 100 kilometrov.
Štandardnou prevodovkou je 8-stupňová automatická Tiptronic vždy spriahnutá so stálym pohonom všetkých kolies quattro. Na želanie môže byť športový diferenciál zadnej nápravy, pri modeloch S8 a A8 4,2 TDI clean diesel quattro je súčasťou sériového vybavenia.
K športovému charakteru prispieva podvozok. Systém Audi drive select, ktorý ovplyvňuje činnosť rozličných technických komponentov, je súčasťou sériového vybavenia všetkých verzií. Riadi aj pneumatické pruženie s adaptívnymi tlmičmi pruženia. Audi A8 s motormi V8 a A8 L W12 quattro môžu byť na želanie vybavené brzdami s keramickými kotúčmi vystuženými uhlíkovými vláknami.
Interiér Audi A8 – komfort a elegancia
Interiér vlajkovej lode Audi fascinuje veľkorysou ponukou priestoru. Nechýba koža, masážne a ventilované sedadlá a pri A8L ležadlová úprava s elektrickou opierkou na nohy. Štvorzónová klimatizácia a elektrické dovieranie dverí spolu s chladiacim boxom sú bonusy navyše.
Asistenčné systémy pomáhajú urobiť jazdu bezpečnejšou. Nechýba Lane Assist, automatické parkovanie, či Head-up displej, ktorý premieta dôležité informácie na čelné sklo v zornom poli vodiča. Asistent pre jazdu v noci dokáže okrem chodcov rozoznať už aj väčšie zvieratá. V interiéri nechýba WLAN prístup do internetu, či služby Google Earth a Street View. V multimediálnej oblasti poskytuje dokonalé ozvučenie kabíny Bang & Olufsen Advanced Sound System.
Nové Audi A8 sa v Nemecku začne predávať v novembri tohto roku. Napriek rozšírenému sériovému vybaveniu a výkonnejším motorom, sa ceny zmenili iba nepatrne.
Kedže Audi oslavuje aj 20 rokov od začiatku používania výroby karosérií z hliníka, pripomeňme si to aj videom modelu A8.
ZDROJ: Audi
Komentáre k článku