2013-09-08 04:00:00
Audi A8 podstúpilo výraznú
Audi A8 podstúpilo výraznú modernizáciu, neobišla ani vzhľadové zmeny.
Zdroj: Audi

Audi zmodernizovalo svoj špičkový model A8, facelift bol dôsledný

Audi výrazne prepracovalo svoju vlajkovú loď – limuzínu A8. Ani nie tak vzhľadom, ale zmien je neúrekom.

V prvom rade: nezmenili sa rozmery, takže s dĺžkou 5,14 metra, rázvorom 2,99 metra, šírkou 1,95 metra a výškou 1,46 metra patrí Audi A8 k najšportovejším limuzínam v segmente. Predĺžená verzia A8 L má rázvor aj dĺžku väčšie o 13 centimetrov. Batožinový priestor je lepšie prístupný vďaka zmenenému tvaru výrezu veka. Interiér je viac utlmený aj vďaka systému aktívneho rušenia hluku. No prvoradý význam má ľahká konštrukcia, komfort a široká ponuka High-end technológií: výkonnejšie a účinnejšie motory, nové asistenčné systémy a inovatívne reflektory Matrix LED dodávajú autu viac suverenity.

V luxusnom segmente je Audi lídrom v oblasti inovácií s novým modelom A8. Výraznou prednosťou veľkej limuzíny je ľahká konštrukcia: S normálnym rázvorom má Audi A8 3,0 TFSI quattro prázdnu hmotnosť iba 1830 kilogramov, najmenej spomedzi konkurencie s pohonom všetkých kolies. Koncepcia Audi Space Frame (ASF), pri ktorej je karoséria takmer kompletne z hliníka, zabezpečila hmotnosť iba 231 kilogramov.

Výraznejší dynamický dizajn

Kapota motora, maska chladiča a predný nárazník sú zmenené, spodná hrana reflektorov je rovná. V Nemecku majú verzie s motormi V8 sériovo predné reflektory zo svietiacich diód LED. Na želanie sa montujú reflektory s technológiou Matrix LED, kde diaľkové svetlá tvorí 25 svietiacich diód v každom reflektore, ktoré dokážu eliminovať oslnenie protiidúcich vodičov prispôsobením tvaru svetelného lúča. Pritom systém využíva dáta z navigačného systému a reaguje na momentálne jazdné situácie prispôsobením rozdelenia svetelných lúčov na základe údajov o trase jazdy.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

Vzadu sú užšie skupinové svetlá z LED, zadný nárazník s novým tvarom okrem verzie S8 má dve lichobežníkové koncovky výfuku. Chrómované lišty a čierne rámy okien s vysokým leskom dopĺňajú dizajn. Na výber je 12 farieb laku karosérie, z toho 5 nových, výber diskov kolies z hliníkovej zliatiny je až po 21 palcov.

Viac výkonu, vyššia účinnosť

Pod kapotou A8 budú dva benzínové a dva naftové motory. Prepĺňaný benzínový šesťvalec 3,0 TFSI s výkonom 228 kW (310 k), benzínový motor V8 biturbo 4,0 TFSI s výkonom 320 kW (435 k) a dva naftové - šesťvalec 3,0 TDI clean diesel s výkonom 190 kW (258 k) a osemvalec 4,2 TDI clean diesel s výkonom 283 kW (385 k) a mohutným krútiacim momentom 850 Nm. Všetky agregáty spĺňajú budúcu emisnú normu Euro 6, konštrukčné opatrenia na zníženie trecích strát znižujú spotrebu paliva až do 10 percent oproti predchodcom.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

Predĺžená verzia A8 L W12 Quattro má krátky a ľahký motor W12 s objemom objem 6,3 litra a výkonom 368 kW. Výrobca uvádza spotrebu 11,7 l/100 km. Motor využíva systém Cylinder on Demand (COD), pri nízkej záťaži vie „vypnúť" 6 valcov. To dokáže aj 8 valcový benzínový štvorliter.

Model S8 s motorom V8 4,0 TFSI s výkonom 382 kW (520 k) a pohonom všetkých kolies quattro dokáže zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 4,2 sekundy.

Verzia A8 Hybrid sa benzínovým štvorvalcom 2,0 TFSI a elektromotorom so spoločným výkonom 180 kW ( 245 k) a krútiacim momentom 480 Nm. Automatická prevodovka Tiptronic má 8 stupňov. Li-ion batérie na pohon elektromotora sú pod podlahou batožinového priestoru a umožňujú novej A8 jazdu na elektromotor do rýchlosti 100 km/h na vzdialenosť približne 3 km. Priemerne spotrebuje Audi A8 hybrid iba 6,3 litra benzínu na  100 kilometrov.

Štandardnou prevodovkou je 8-stupňová automatická Tiptronic vždy spriahnutá so stálym pohonom všetkých kolies quattro. Na želanie môže byť športový diferenciál zadnej nápravy, pri modeloch S8  a A8 4,2 TDI clean diesel quattro je súčasťou sériového vybavenia.

K športovému charakteru prispieva podvozok. Systém Audi drive select, ktorý ovplyvňuje činnosť rozličných technických komponentov, je súčasťou sériového vybavenia všetkých verzií. Riadi aj pneumatické pruženie s adaptívnymi tlmičmi pruženia. Audi A8 s motormi V8 a A8 L W12 quattro môžu byť na želanie vybavené brzdami s keramickými kotúčmi vystuženými uhlíkovými vláknami.

Interiér Audi A8 – komfort a elegancia

Interiér vlajkovej lode Audi fascinuje veľkorysou ponukou priestoru. Nechýba koža, masážne a ventilované sedadlá a pri A8L ležadlová úprava s elektrickou opierkou na nohy. Štvorzónová klimatizácia a elektrické dovieranie dverí spolu s chladiacim boxom sú bonusy navyše.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

Asistenčné systémy pomáhajú urobiť jazdu bezpečnejšou. Nechýba Lane Assist, automatické parkovanie, či Head-up displej, ktorý premieta dôležité informácie na čelné sklo v zornom poli vodiča. Asistent pre jazdu v noci dokáže okrem chodcov rozoznať už aj väčšie zvieratá.  V interiéri nechýba WLAN prístup do internetu, či služby Google Earth a Street View. V multimediálnej oblasti poskytuje dokonalé ozvučenie kabíny Bang & Olufsen Advanced Sound System.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

Nové Audi A8 sa v Nemecku začne predávať v novembri tohto roku. Napriek rozšírenému sériovému vybaveniu a výkonnejším motorom, sa ceny zmenili iba nepatrne.

Kedže Audi oslavuje aj 20 rokov od začiatku používania výroby karosérií z hliníka, pripomeňme si to aj videom modelu A8.

Jozef Vydra
ZDROJ: Audi

Komentáre k článku


Stream naživo