2024-03-28 08:57:00
Facelift Mercedesu Triedy G
Facelift Mercedesu Triedy G 2024
Zdroj: Mercedes

Mercedes Triedy G prešiel omladením. Nové motory a čarovná kapota

Mercedes Triedy G sa pri verzii G500 už rozlúčil s motorom V8. Toto označenie neodchádza.

Naopak, ožíva a snaží sa držať krok s dobou vďaka využitiu efektívnejšieho radového šesťvalca s mild-hybridnou technikou. Podobne je na tom aj naftový šesťvalec. Rovnaký objem, no odlišné označenie. Zo 400d je rovnako ako pri iných veľkých modeloch rovno 450d. Môže za to viac výkonu, krútiaceho momentu a samozrejme mild-hybridná technika Podkapotou, ktorá ešte čo-to okreše zo spotreby. V ponuke ale zostáva osemvalec. Akurát ho dostanete len v extrémnej verzii G63 AMG.

Ponuku motorov som tak vlastne už vymenoval, všetko začína na G450d. Na Slovensku má táto verzia automaticky balík Proffesional, ktorý trošku podčiarne terénny charakter auta. To spraví prvkami ako ochranná mriežka predných svetiel, či terénnejšie pneumatiky a štandardné 18-palcové disky.

Model G500 má v základe balík Premium, ktorý dodáva obloženie chladiča v striebornej chrómovej farbe, kryt náhradného kolesa s ušľachtilej ocele a bočn nášlapné dosky. G-čku môžete dopriať AMG Line s dvadsiatkami diskami a rozšíreniami podbehov kolies.

Prvýkrát majú všetky G-éčka v základe MBUX s veľkými displejmi pred vodičom. Novinkou sú aktualizované tlmiace materiály v prospech lepšej aerodynamiky a nižšej hlučnosti. Elektronická výbava sa rozšírila aj na nový terénny balík s funkciami na jednom ovládacom paneli. Tiež je tu prítomná tzv. transparentná kapota pre prípad jazdy v náročnejšom teréne. No a zvyšok je vlastne rovnaký. Ak si pravda odmyslíme väčšie množstvo Manufaktur opcií, či celkovo nové dizajny doplnkov. Veď už 45 rokov to auto vyzerá rovnako tak čo čakáte, že sa zmení? Kľúčové sú práve vnútornosti a možnosti ich ovládania. To podstatné zostáva rovnaké, vrátane svetlosti medzi kolesami 241 mm, stúpavosti až do 100%, tromi diferákmi, redukcie atď..

G450d má maximálny výkon 270 kW a maximálny krútiaci moment je 700 Nm. K tomu treba prirátať krátkodobo ešte 15 kW a 200 Nm v momentoch, keď to spaľovač potrebuje. Samozrejmosťou je rekuperácia a celková snaha pohonnej jednotky usporiť palivo. G500 má vďaka prepĺňaniu elektrickým kompresorom a veľkým turbodúchadlom výkon 330 kW a krútiaci moment 560 Nm. Rozdelovacia prevodovka tlačí 60% zo sily motora vždy vzad a 40% vpred. G-čko teda naďalej zostáva verné stálemu pohonu všetkých kolies. A verné je aj meniču v prevodovke. Žiadna multispojka, klasický menič ešte posilnený pre terénnu jazdu. Mechanické uzávierky na nápravách i stredová lamelová spojka majú 100% zverný účinok. Spojka sa teda vie správať ako diferák a mechanické diferáky na nápravách to majú v základnom opise.

Celkom iný je opis G63, ktorá viac než terén chce šokovať rýchlosťou. AMG Ride Control podvozok spolu s 9G Speedshift TCT prevodovkou zabezpečia, že sa auto v zákrutách nebude snažiť prevrátiť na budku ani vo vysokých rýchlostiach a zároveň, že bude radiť ako pretekár aj s medziplynmi a typickou streľbou výfukovou. 4litrový turbomotor V8 ponúkne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a maximálku 220 km/h.

 

 


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku


Stream naživo