2024-01-31 16:50:00
Škoda Superb kombi a
Škoda Superb kombi a liftback IV. 2024
Zdroj: Jozef Murárik

Nová Škoda Superb: lepšia výbava, viac priestoru

Superb prichádza postupne aj na náš trh, o čom hovorí aj fakt, že už sú zverejnené cenníky.

Bol som sa pozrieť na to ako vyzerá štvrtá generácia obľúbeného modelu a musím uznať, že dizajnový skok je skôr evolúciou ako šokujúcim transformačným procesom. Nový Superb štvrtej generácie ostáva pri ponuke dvoch karosérií a stáva sa tak skoro unikátom mimo prémiových vozidiel.

Dizajn nového Superbu zvýrazňuje veľkosť a auto sa naozaj nemá za čo hanbiť. Veď liftback má dĺžku 4 912 milimetrov a kombi tiež slušných 4 902 milimetrov. Takisto vidno nárast na rázvore (liftback 43 mm, kombi 40 mm) a preto je priestor v interiéri ešte štedrejší. Na zadných sedadlách sa sťažovať bude naozaj málokto, maximálne ten, čo sedí v strede. Zväčšenie vozidla je spojené aj s nárastom objemu batožinového priestoru. Pri liftbacku pribudlo 20 litrov na hodnotu 645 litrov a kombi nerástlo o 30 litrov na 690 litrov. Takéhoto hodnoty nedosahujú ani o triedu väčšie vozidla. Článok pokračuje pod videom z uvedenia na slovenský trh.

Ponuka modelu bude síce obsahovať aj prepĺňaný dvojliter TSI, ale ten nebude dostupný od začiatku. Ten sa do ponuky dostane až v apríli tohto roka vo svojej výkonnejšej alternatívne s 195 kW (265 k). Slabšia, dosahujúca 150 kW (204 k) príde až v novembri a PHEV môžeme čakať v máji. Zatiaľ bude teda dostupný 1,5-litrový motor a dva dvojlitrové naftové štvorvalce.

Škoda však siahla na tradičnú ponuku výbav a zmenila ich štruktúru. Z Active, Ambition, Style a Laurin & Klement sa stáva Essence, ktorá bude medzi bývalými Active a Ambition a Selection medzi Ambition a Style. Vrchol nám naďalej zabezpečí výbava Laurin & Klement a vedľajší vrchol bude Sportline. Na začiatok bude ale dostupná len dvojica vybav Selection a Laurin & Klement.

V ponuke automobilky bude na začiatok tróniť na spodnej priečke motor 1,5 eTSI s výkonom 110 kW (150 k) a vypínaním valcov. Bude štandardne vybavený automatickou prevodovkou. Tu prichádza jedna zaujímavosť, jej prepínanie bude na páčke pod volantom a režimy budete meniť otáčaním. Základná výbava Selection bude stáť 38 840 €, ale to už je po odrátaní úvodného Bonusu v hodnote 2 300 €. Výbava však bude obsahovať trojzónovú automatickú klimatizáciu, ale aj informačno-zábavný systém s uhlopriečkou 13 palcov s navigáciou a tiež Side Assist, prípadne akustické bočné okná. Bude to balík výbavy za 4 000 € a rozdiel ceny oproti predchádzajúcej generácii je 4 850 € ešte pred zohľadnením uvádzacieho bonusu. Takže vlastne nárast ceny je len 850 €. Druhou alternatívou pre výbavu Selection bude dvojlitrový štvorvalec spaľujúci naftu ponúkajúci výkon 110 kW (150 k). Ten bude za 42 240 € a dočasný vrchol vo forme dvojlitra na naftu s výkonom 142 kW (193 k), ale už s pohonom všetkých 4 kolies bude za 46 840 €. Stále sa bavíme o výbave Selection.

Zdroj: Jozef Murárik

Ak by ste hľadali niečo viac, tak vás určite zaujme výbava Laurin & Klement. Základný 1,5-litrový motor eTSI stojí 46 190 € a pre štvorkolku s naftou musíte z účtu vyčleniť 54 190 €. Stále platí, že sú to sumy už po odrátaní aktuálneho uvádzacieho bonusu. A sú to vlastne ceny za kombi. Liftback sa na náš trh dostane neskôr, podobne ako niektoré motory a niektoré výbavy.

Čím ma teda nový Superb zaujal pri osobnej prehliadke? Jedna vec je, že design vyzerá fakt ako evolúcia a je veľmi decentný. Interiér však pôsobí extrémne kvalitne a napríklad ovládanie klimatizácie pomocou prstencov a dotykových stredov je priam fantastický nápad. Mňa celkom prekvapilo presunutie radiacej páky, ale v strede a v stredovej konzole ostalo extrémne veľa odkladacích priestorov na čokoľvek, či už mobilný telefón, alebo nápoj, alebo aj bagetu z pumpy. Škoda stále mysli aj na to, že 76% jej zákazníkov tvoria flotiloví zákazníci a tomu prispôsobuje aj dizajn.

A čo je dôvod na ponechanie karosérie liftback popri kombi? Jednoducho to, že o liftbacky je stále záujem. Veď napríklad na Slovensku si ho stále zvolilo 49% kupujúcich v minulej generácii.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Murárik

Komentáre k článku


Stream naživo