2024-01-22 15:00:00
Nissan X-Trail Mountain Rescue
Nissan X-Trail Mountain Rescue
Zdroj: Nissan

Nissan X Trail Mountain Rescue vyzerá ako výborný pomocník do lyžiarskych stredísk

Neuveríte, ale značka Nissan ešte stále funguje a vyrába nové modely.

Je to aj napriek tomu, že posledný X-Trail ste u nás v testoch mohli vidieť niekedy v roku 2018 a rovnako to bolo aj s ostatnými modelmi. Od tej doby X-Trail prišiel s novou generáciou, ktorá úplne zabudla na naftové motory a má zaujímavý pohon. Pohon, ktorý sme ešte neskúšali, ale funguje na princípe elektromobilu s benzínovým motorom výhradne ako s generátorom. No a presne toto bol základ na stavbu verzie Mountain Rescue.

Čo je základom prestavby? Základom prestavby je použitie pásov miesto kolies. Táto úprava zvyšuje svetlú výšku o 23 centimetrov a pridáva požadovanú priechodnosť v snehových podmienkach, alebo aj v blate, ak sa bude na jar sneh topiť. Záchranné vozidlo je vybavené rôznymi pomôckami vrátane lopaty a nafukovacích prvkov, ktoré sú umiestnené v strešnej časti na niečom, čomu sa kedysi hovorilo záhradka. Na záhradke pribudlo aj osvetlenie a siréna. Ďalšie osvetlenie je v prednej maske a predný nárazník aj zadný nárazník dostali výrazne zlepšené a spevnené ťažné oká. Predný nárazník naviac môže niesť aj navijak. Ale ak zapadne auto s pásmi, tak už to je veľký problém.

Zdroj: Nissan

Zmeny karosérie zahŕňajú aj špeciálny polep, ale skôr sú viditeľné rozšírenia blatníkov nutné kvôli širokým pásom.

A aby sme nezabudli, tento Nissan X-Trail má pohon všetkých štyroch kolies označený ako e-4ORCE a funguje tak, že každú sekundu desaťtisíckrát monitoruje adhézne podmienky a prispôsobuje distribúciu výkonu a krútiaceho momentu podľa aktuálnej situácie. V praxi to znamená, že pohon by mal byť až 1000-krát rýchlejší ako bežná verzia štvorkoliek. Nissan ale asi rátal s monitorovaním v predchádzajúcej generácii modelu.

Samotný systém pohonu využíva 1,5-litrový motor s výkonom 118 kW (160 k) výhradne ako generátor. Ten poháňa elektromotory, vpredu sa výkon dostal na 150 kW (204 k) a vzadu je druhý s výkonom 100 kW (136 k). Celkovo automobilka tvrdí, že vozidlo má 158 kW (214 k) a na stovku sa dostane za 7 sekúnd a to aj napriek hmotnosti 2 tony. Dve tony sú prevádzková hmotnosť, ak do auta nasadne posádka, bude ešte ťažšie a rozhodne bude ťažšie aj prevedenie Mountain Rescue, ktoré môže svojou hmotnosťou kľudne atakovať aj 2,3 tony.

Takže ak sa vás niekto spýta na elektromobil, ktorý nemá veľkú baterku, ale má spaľovací motor ako generátor, tak ho môžete nasmerovať aj týmto smerom, alebo si môžete pozrieť testy Hondy CR-V, využívajúcej rovnaký princíp, ale s dostupnejšími poznatkami.


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Nissan

Komentáre k článku


Stream naživo