2014-11-26 12:55:00
Cadillac ATS-V
Cadillac ATS-V
Zdroj: Cadillac

Cadillac ATS-V je americkou odpoveďou na M-ká od BMW a AMG-čka od Mercedesu

Cadillac je pre našinca relatívne známou značkou, no v USA nemá práve najlepšiu povesť. Všetko to chce zmeniť model ATS.

Pre mnohých Američanov je značka Cadillac úzko spätá s štátom Florida, keďže väčšina zákazníkov automobilky trpí artrózou, reumou a najradšej trávi poobedia hraním kartových hier, či odpočinkom na horúcom floridskom slnku.

To sa nemôže páčiť žiadnej automobilke a Cadillac nie je výnimkou. Preto uviedol veľmi moderne pôsobiaci model ATS. Teraz prichádza s jeho najvýkonnejšou, priam športovou verziou, ktorá má prilákať výrazne mladších zákazníkov a oživiť tak stretnutia milovníkov značky novou krvou...

ATS-V prichádza v dvoch verziách – ako kupé i sedan a nebude to žiaden športovec do počtu.

Podkapotou totiž skrýva moderné americké svaly zhmotnené do podoby benzínového prepĺňaného motora V6 s maximálnym výkonom 339 kW (455 k) a s maximálnym krútiacim momentom 603 Nm. Pohon je zabezpečený výhradne zadnými kolesami, ktoré sú s motorom spriahnuté automatickou 8 stupňovou prevodovkou ovládateľnou pádlami pod volantom, alebo šesťstupňovým manuálom.

ATS-V má na zadných kolesách elektronicky riadený samosvorný diferenciál a to už v základe, brzdy od spoločnosti Brembo a predné športové sedadlá od spoločnosti Recaro.

K tomu treba prirátať tretiu generáciu systému Magnetic Ride Control a Performance Traction Management, čo v preklade znamená elektronických asistentov snažiacich sa udržať auto na ceste aj keď skončí v rukách menej zdatného vodiča. K lepšiemu využitiu potenciálu a zároveň ku kontrole ekonomiky jazdy prispieva až päť nastaviteľných režimov, ktoré ovplyvňujú riadenie, tlmenie, reakciu prevodovky (ak ide o automat) a odozvu motora.

Zdroj: Cadillac

Pre náročnejších zákazníkov si Cadillac pripravil dva špeciálne príplatkové balíky Carbon Fiber a Track, ktoré pridávajú drsnejší vzhľad prednej masky, zadného difúzora i predného splitera. Detto zákazník dostane ostrejšie pôsobiaci a väčší zadný spoiler. Balík Track navyše pridáva Performance Data Recorder, aplikáciu, ktorá umožňuje spätne sledovať údaje o jazde na okruhu a iné.

ATS-V vo verzii kupé i sedan dokáže zrýchliť z nuly na 100 km/h za cca 4 sekundy, pričom maximálna rýchlosť siaha na hranicu 300 km/h.

Vychutnať si obe verzie môžete v priloženej galérii.  

 

Ján Hargaš
ZDROJ: Cadillac, autoblog

Komentáre k článku


Stream naživo