Prvá edícia Volva XC90 sa vypredala v priebehu 47 hodín
Volvo vypredalo prvých 1927 kusov nového modelu XC90 v priebehu 47 hodín od spustenia on-line predaja. Väčšina sa však vypredala už v priebehu hodiny.
Úspech novej švédskej vlajkovej lode na seba nenechal dlho čakať. Dva dni po spustení predaja sa všetky XC90 vypredali. Išlo o rezerváciu on-line modelov z 1927 First Edition. Tieto modely sú všetky čierne, obuté majú 21 palcové kolesá. Vo vnútri sú kožené sedadlá amber nappa, palubná doska tiež obsahuje kožu a samozrejmosťou je tiež skutočné drevo na viacerých miestach v kabíne. Podkapotou má táto verzia alebo naftový, alebo benzínový štvorvalec, podľa výberu majiteľa. Samozrejmosťou je pohon 4x4.
Volvo tak potvrdzuje vlastné tvrdenia, že nový model odštartuje novú éru spoločnosti. XC90-tke najmä v Európe, nehovoriac o domácom Švedsku pomáha, že sa bude vyrábať výhradne vo Švédsku. A to aj napriek vysokým mzdám.
Volvo tak nebude nasledovať príklad konkurentov, ktorí v snahe zvýšiť profit presúvajú výrobu veľkých SUV za lacnejšou pracovnou silou.
XC90-tka bude pre automobilku zlomová nielen očakávanými predajmi ale aj technológiu. Práve na nej chce automobilka postaviť svoju budúcnosť. Paradoxom je, že Volvo je ako jediná svetová automobilka výhradne v rukách čínskych vlastníkov a aj napriek tomu bude svoje autá vyrábať hlavne v domácom závode, kde priemerná cena práce dosahuje úroveň 47 eur na hodinu. Kamkoľvek by Volvo zamierilo, práca by tam bola lacnejšia. Švédsko spolu s Nemeckom sú na čele rebríčku ceny práce.
Volvo musí pre nový model a ďalšie, ktoré budú nasledovať prijať približne 500 pracovníkov do výroby a zhruba 300 vývojárov. Počas nasledujúcich mesiacov sa tak zvýši kapacita závodu o 50 % na 300 000 áut ročne.
Dôvodom prečo bude vyrábať Volvo svoje kľúčové modely iba doma v Gothenburgu je jednak prestíž, ktorá z toho plynie, a tiež presvedčenie, že vývojári a inžinieri nemôžu urobiť svoju prácu dobre, pokiaľ nepracujú priamo pri výrobe.
„Ak budú inžinieri iba sedieť v laborátoriách a stratia kontakt s dennodenným používaním áut, autá nebudú dosť dobré,“ povedal šéf Volva Hakan Samuelsson v interview pre Automotive News Europe. „Inžinieri musia auto vyskúšať osobne – musia zažiť ako funguje vyhrievanie auta, ako rýchlo sa zahrejú sedadlá...“
Celkovo sa chce Volvo dopracovať na úroveň 800 000 predaných vozidiel na svete a to už domáci závod pochopiteľne nezvládne. Volvo však svoje autá lokálne vyrába aj v Číne.
Nové Volvo si môžete pozrieť v priloženej galérii. Viac info o ňom získate tu.
ZDROJ: Volvo, automotive news
Komentáre k článku