2014-08-07 14:23:04
Nová Škoda Fabia zachytená
Nová Škoda Fabia zachytená počas testovania na okruhu
Zdroj: CarPix, autoexpress.co.uk, autoevolution.com, autobild

Nová Škoda Fabia odhalila všetky motory. Bude vážiť menej ako 1 tonu!

Dva benzínové a jeden naftový motor v rôznych verziách budú poháňať novú Fabiu. Koniec 1,6 TDI. Nafta bude mať iba 3 valce.

Nový model Škoda Fabia budú poháňať iba úsporné motory novej generácie. Vrátane variantu GreenLine zahŕňa ponuka pre krajiny EÚ štyri benzínové a tri dieselové verzie motorov. Všetky 3 agregáty (celkovo 7 verzií) plnia novú emisnú normu EU 6 a sú sériovo vybavené systémom Štart-Stop a rekuperáciou brzdnej energie. Prevodovky môžu mať manuálne radenie, samočinný variant predstavuje dvojspojkové ústrojenstvo DSG.

Paleta nových benzínových motorov, vychádzajúca z techniky MQB, zahŕňa jednotky s tromi a štyrmi valcami. Trojvalce 1,0 MPI majú nepriame vstrekovanie paliva, štvorvalce 1,2 TSI sú vybavené priamym vstrekovaním paliva a turbodúchadlom. Výkonové spektrum siaha od 44 kW (60 k) do 81 kW (110 k).

Záujemcovia o dieselový motor si môžu zvoliť jeden z troch výkonových variantov nového trojvalca 1,4 TDI s blokom motora z hliníkovej zliatiny. Vo všetkých prípadoch ide o agregát s objemom 1,4 litra s priamym vstrekovaním paliva Common Rail a prepĺňaním turbodúchadlom. Rovnako ako u predchádzajúcej generácie, ktorá ponúkala štvorvalce s objemom 1,6 litra, sú k dispozícii výkony od 55 kW do 77 kW. Novinka však tieto parametre dosahuje pri nižšom zdvihovom objeme a menšom počte valcov.

Najekologickejším v rade Fabia bude variant GreenLine s motorizáciou 1,4 TDI/55 kW (75 k), ktorý bude na trh uvedený koncom roka 2015. Vďaka kombinácii systému Štart-Stop, rekuperácii brzdnej energie, pneumatík so zníženým valivým odporom a cielených úprav aerodynamiky bude nová Škoda Fabia GreenLine dosahovať spotrebu len 3,1 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 vo výške len 82 g/km.

Zdroj: SKoda

Nová Škoda Fabia GreenLine sa tak od roku 2015 stane najekologickejším vozidlom značky Škoda s pohonom na konvenčné palivá, lepšie hodnoty dosahuje už iba ŠKODA Citigo G-TEC na stlačený zemný plyn.

V závislosti na konkrétnej výbave a motorizácii bude nová Fabia až o 65 kg ľahšia ako predchádzajúca generácia (pri zohľadnení vyššieho štandardu sériovej výbavy v novej generácii). Základná verzia s trojvalcovým motorom 1,0 MPI má pohotovostnú hmotnosť (bez vodiča) iba 980 kg.
 

jh
ZDROJ: SKoda

Komentáre k článku


Stream naživo