2023-08-14 12:37:00
Porsche 911 S-T
Porsche 911 S-T
Zdroj: Porsche

Porsche 911 S/T má byť puristickou lahôdkou v obmedzenej sérii

Nemecká automobilka Porsche z času na čas vytvorí špeciálnu sériu, ktorá je niečím zaujímavá, prípadne je obmedzená a je o ňu obrovský záujem.

Pri príležitosti 60 rokov modelu 911 si pripravila presne niečo takéto. A je to v ostrom kontraste s tvrdením, že už nebude robiť obmedzené série, aby nevznikali druhotné trhy so zvýšenými cenami. Privítajte 911 S/T, ktorá vznikne v 1963 kusoch.

Nová verzia má byť najjazdeckejšou alternatívou v ponuke automobilky. Je to hlavne kvôli faktu, že vychádza z modelov GT3 Touring a GT3 RS. Oproti klasickému GT3 Touring s manuálnou prevodovkou je dokonca ešte ľahším vozidlom vďaka karbónom vystuženému plastu. Z neho sú nielen predná kapota, blatníky, ale aj niektoré podvozkové komponenty, ktoré zvyšujú tuhosť karosérie. Takisto je z materiálu aj zadná časť predných sedadiel, čo tiež znižuje hmotnosť.

Reálne sa auto so základnými prevádzkovými kvapalinami dostáva na 1 380 kg a so 75 kg vodičom na 1 455 kg. Práve s vodičom je meranie používané v Európe, ak keď je ľahší. Celková hodnota hmotnosti je zruba o 30 kg nižšia ako má GT3, čo je výrazný úspech. Pritom auto vyzerá takmer ako GT3 Touring, akurát má trochu iné zadné krídlo a jemne zmenené zliatinové disky. Omnoho zaujímavejšia bude forma vylepšenia tvarov a vizuálu pomocou balíku Heritage Design Package, ktorý prináša farbu Shore Blue metallic a disky v bielej farbe. Biele sú aj nálepky na bokoch, pričom jedna z nich je okrúhle miesto na štartovné číslo od 0 do 99. Vizuálne teda naozaj pripomína GT3 Touring, ale mení sa len v maličkých detailoch.

Disky sú 10 lúčové a majú priemer 20 palcov vpredu a 21 palcov vzadu. Sú vyrobené z horčíkových zliatin. Za nimi sú už štandardne použité keramické brzdy. V rámci znižovania hmotnosti Porsche zabudlo aj na natáčanie zadnej nápravy a batéria je s technológiou Li-Ion. Odľahčujúce sú tiež tenšie sklá a pár kíl ušetrila aj menej výrazná zvuková izolácia.

Pod zadnou kapotou, na tradičnom Porsche mieste, bude štvorlitrový plochý šesťvalec, ktorý pochádza z modelu GT3 RS. Bude mať výkon 387 kW (525 k) dostupný pri 8500 otáčkach a maximálny krútiaci moment bude 465 Nm. Tento agregát bude mať vrchol otáčok na hodnote 9000 a automobilka nezabudla ani na spojenie s manuálnou prevodovkou. Vraj aj odľahčená spojka a jednohmotový zotrvačník, ktorý je tiež ľahký, aby bolo možné motor ľahko vytáčať. Toto auto bude jedným z najšoférskejších vôbec, lebo bude štandardne spojené so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Vďaka týmto parametrom dokáže za 3,7 sekundy  zrýchliť na stovku a za 11,2 sekundy je na dvojstovke. Automobilka hovorí, že maximum je 300 km/h. Viac ani netreba.

Ak toto auto chcete, tak musíte mať kvótu, lebo bude obmedzený počet, ktorý bude smerovať na Slovensko. V oficiálnom konfigurátore toto auto začína na takmer 332 000 € a to, čo v slovenskom konfigurátore nie je, ale môžete si priplatiť, je špeciálny chronograf, ktorý tiež vznikne v počte 1963 kusov a bude pripomínať prvú verziu Porsche 911. Skôr teda bude nadväzovať na 911 S z roku 1969, ale to už je druhá vec. Na ňu budú odkazovať aj zelené detaily na balíku Chrono a na prístrojovom štíte. Chronograf bude predstavovať, v USA, príplatok 13 500 amerických dolárov. Pri celkovej cene modelu to už nie až tak veľa a rozhodne odporúčam dokúpiť aj tento štýlový doplnok.


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Porsche

Komentáre k článku


Stream naživo