2023-08-11 16:17:00
Cadillac Escalade IQ
Cadillac Escalade IQ
Zdroj: Cadillac

Cadillac Escalade IQ: Táto električka má šialene veľkú batériu

Cadillac je stále súčasťou koncernu General Motors a aj ten, podobne ako mnohí ďalší, myslí na elektrickú budúcnosť.

Má preto samostatnú platformu Ultium, ktorá je modulárna a ponúka priestor od základných modelov Chevrolet Equinox EV až po súčasný vrchol Celestiq od Cadillacu. Cadillac má však eso v rukáve a aktuálne predviedol ako bude vyzerať úplne nový elektrický model Escalade IQ.

Samotný model Escalade je pre Cadillac naozaj ťažiskový a bez preháňania je jeho najdôležitejším modelom odkedy ho automobilka predstavila. V súčasnosti je na trhu jeho štvrtá generácia, ale s ňou bude mať elektrická verzia IQ málo spoločné. Bude postavená ako kompletne nové a samostatné auto s rozmermi ešte väčšími ako má základy Escalade, len o kúsok menšími ako má jeho predĺžená verzia ESV. Toto auto sa môže z očí do očí pozerať Mercedesu EQS SUV a bude reálne porovnateľným vozidlom.

Vonkajšie línie síce nadväzujú na to, čo ponúka Escalade so spaľovacími motormi, ale práve verzia IQ dostala línie, ktoré ju opticky odľahčujú. O ľahkosti nemôže byť reč v interiéri. Cez celú prístrojovú dosku sa ťahá sústava displejov s uhlopriečkou 55 palcov a s novým informačno-zábavným systémom. Ďalší displej je na úpätí stredového panela, pričom ako doplnkový ovládač prichádza otočné koliesko. Interiér dýcha luxusom a predvádza maximálny komfort v obrovských kreslách.

To zaujímavé však prichádza pri pohľade na sústavu pohonu. Auto je štandardne vybavené dvomi elektrickými motormi, ktoré majú celkový výkon 500 kW (680 k) a krútiaci moment 835 Nm. Dôležitým faktom je, že stále v ponuke existuje aj režim Velocity Max, ktorý posunie výkon až na 552 kW (750 k) a krútiaci moment poskočí na 1 070 Nm. V prípade využitia režimu je toto auto na stovke za menej ako 5 sekúnd. Nikto ale nehovorí o tom aká bude jeho hmotnosť, len akú hmotnosť bude môcť ťahať. Takýto Escalade IQ potiahne až 4,2 tony hmotnosti prívesu.

Ďalšia vec o ktorej sa nehovorí je kapacita batérie. Sú náznaky, že na nabitie by mal Escalade Q prejsť až 650 km. Tomu bude musieť byť prispôsobená aj batéria, lebo toto auto musí mať spotrebu minimálne 30 kWh na 100 km. Hovorí sa, že batéria má mať 24 modulov. Je to dvakrát viac ako má Cadillac Lyriq EV, čo by mohlo naznačovať aj dvojnásobnú kapacitu. V praxi by sa mohol teda Cadillac Escalade IQ dostať cez 200 kWh kapacity batérie. Je však jasné, že bude využívať 800-voltovú architektúru a tým pádom bude možné nabíjať výkonom až 350 kW. V takomto extrémnom prípade pribudne dojazd na 160 km za 10 minút. Automobilka tiež hovorí, že pri domácom nabíjaní môže auto využiť až 7,7 kW. Nabitie by malo trvať 30 hodín. Striedavý prúd však zvláda až do výkonu 19,2 kW.

Automobilka pre svoj extrémny elektrický model Escalade IQ používa vzduchové pruženie s magnetickým ovládaním tlmiacich častí, nech to už je čokoľvek. Toto znamená možnosť zmeny svetlej výšky v rozmedzí 5 cm a aktívne prispôsobenie podmienkam v danom momente. Štandardom pre Escalade IQ bude aj natáčanie zadnej nápravy, ktoré nielen zmenšuje polomer otočenia, ale zároveň dokáže celé auto posúvať šikmo, ak v malej rýchlosti natočí obe nápravy rovnakým smerom. Cadillac volá túto funkciu Arrival Mode.

Bližšie informácie automobilka zverejní už onedlho, ale už podľa týchto základných bude Escalade IQ monštrum, ktoré sa s hrdosťou môže postaviť proti tým najviac šialeným elektrickým SUV aktuálne v ponuke. Je však jasné, že mieri hlavne na Mercedes EQS SUV, ktoré bude hlavným rivalom z pohľadu luxusu.


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku


Stream naživo