2023-07-17 11:31:00
T-Cross facelift 2023
T-Cross facelift 2023
Zdroj: VW

Volkswagen T-Cross si odteraz na cestu posvieti múdrymi svetlami

Volkswagen svetu predviedol novú verziu svojho malého crossoveru T-Cross.

 Je to auto, ktoré je celosvetovo úspešné, lebo z verzie pred modernizáciu sa podarilo predať až 1,2 milióna kusov. To vonkoncom nie je štandardný počet na fakt, že auto je na trhu iba 4 roky. Hovorí to ale aj o aktuálnej popularite modelov s vyššou karosériou. Veď je to takmer viac ako sa predalo modelu Polo s rovnakým zaradením do veľkostnej kategórie.

Volkswagen T-Cross stojí na platforme MQB A0, čo predurčuje aj použitie motorov. Tie sa ale modernizáciou nemenia. Sú to teda osvedčené litrové trojvalce. Slabší z nich má výkon 70 kW (95 k) a cez 5-stupňovú manuálnu prevodovku poháňa predné kolesá. Predné kolesá sú jediné poháňané v rámci celej ponuky modelu T-Cross. Výkonnejšia alternatíva trojvalca s 85 kW (115 k) už predvádza šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Ako alternatíva k nej prichádza sedemstupňový dvojspojkový automat. Ten je zase jedinou možnosťou pri jedinom štvorvalci s objemom 1,5 litra. Najväčší motor produkuje až 110 kW (150 k) a jazda s ním je už omnoho dynamickejšia. Až by sa dalo jemne polemizovať o ostrejšom naladení modelu. Naftové motory v ponuke nehľadajte, toto je kompletná ponuka, ktorá je aktuálne k dispozícii. Tu sa nič nezmenilo.

Výrazná zmena však prichádza vo vizáži. V ponuke bude aj verzia R-line, ktorá bude mať upravené nárazníky podobne ako aj štandardné verzie. Predný nárazník dostane do základnej výbavy striebornú spodnú lištu pre všetky alternatívy v ponuke. Toto vozidlo chce zaujať ale aj niečím iným. Už od základnej výbavy bude mať LEDkové predné svetlá a od výbav Style a R-line budú štandarde dokonca aj maticové LED svetlomety, ktoré spoznáte ľahko podľa prepojenia svetelným pásom v spodnej časti masky chladiča. Pri facelifte sa zmenili aj zliatinové disky. Úplný štandard budú 16-palcové pre výbavu Life, ale lepšie vybavené kusy dostanú priemer zliatinových diskov až 17 palcov. Zvonka sa ešte zmenila zadná časť. Prepojenie svetiel červeným pásom nie je nijako prekvapivé, skôr je prekvapivé to, čo sa skrýva v rohoch. LEDkové segmenty majú usporiadanie do tvaru písmena X. A aby toho nebolo málo, nové nárazníky vyústili do zväčšenia celkovej dĺžky o 27 milimetrov. Celkovo teda auto meria 4 135 mm, čo ho stále radi do segmentu B. Rázzvor je pritom celkom štedrých 2 539 mm. Štedrých v rámci danej kategórie a danej veľkosti vozidiel. Je to dokonca viac ako mala kedysi prvá Škoda Octavia.

Vnútorná veľkosť auta je teda neodškriepiteľná. Dokonca zadné sedadlá dokážete posúvať v rozmedzí 14 cm. Pri posunúť úplne vzadu je objem batožinového priestoru 385 litrov a pri posunutí vpred až 445 litrov. Sedadlá je možné aj sklápať v pomere 60:40, čím vznikne celkovo objem 1 263 litrov. Toto je znova ale vec, ktorá už bola pred modernizáciu. Modernizácia sa skôr prejavila v prednej časti interiéru. Volkswagen predvádza nový displej pred vodičom. V slabšie vybavených verziách bude mať uhlopriečku 8 palcov a v lepšie vybavených verziách až 10 palcov. Takisto bude rozdiel aj v prípade stredového displeja. Voľné stojaci displej bude mať štandardne 8 palcov a v lepších stupňoch výbavy až 9,2 palca. Všetky tieto možnosti sú len na konkrétnom rozpočte a preferenciách. Bez ohľadu na verziu však T-Cross ponúkne spevnenú zadnú časť, ktorá umožní záťaž až 75 kilogramov na ťažné zariadenie. Elektrické bicykle sa určite radujú z nových výletov.

Veľký skok oproti pôvodnej alternatíve však predstavuje stvárnenie prístrojovej dosky. Tá má, po novom, mäkký povrch, ktorý je možné už dotykom zaradiť do kvalitatívne vyšších sfér. Takisto pomáha aj imitácia prešívania. Interiér modelu T-Cross teda prešiel zmenami k výrazne lepšiemu ako bolo doteraz. Tým pádom má veľkú šancu zaujať zákazníkov aj naďalej, aj keď v ponuke figuruje brazílsky brat Taigo s karosériou pripomínajúcou SUV kupé. T-Cross má ešte jednu novinku. Je ňou nový panel klimatizácie s dotykovým ovládaním a podsvietením. Nie, klimatizácia stále nie je zakomponovaná v displeji, nie je to predsa elektrické vozidlo a mieri skôr na konzervatívnejších zákazníkov.


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: VW

Komentáre k článku


Stream naživo