2022-03-23 16:30:00
Maserati Grecale 2022
Maserati Grecale 2022
Zdroj: Maserati

Maserati GRECALE - menšie ako Levante, nabrúsené ako MC20, s povedomou tvárou...

Čo si pomyslíte, keď sa pozriete na tvár modelu Grecale ako úplne prvé?

Že je žlté? Paráda. Niekto by povedal, že Grecale vypĺňa medzeru medzi Fordom Puma a Maserati Levante, iný by zas tvrdil, že keď chce niekto konkurovať Porsche, musí vyzerať ako Porsche. No ja netvrdím ani jedno. Žlté SUV pricapené k povrchu zemskému s obrovskými kolesami s tvárou a technikou odvodenou od superšportu MC20.

Kým veľké SUV Levante príjemne klame telom a na uliciach pôsobí ako taký tučný brat Stelvia, v skutočnosti je to poriadny kusisko auta s dĺžkou cez 5 metrov. Grecale je menšie, má len 4846 mm a každý vie, že milimeter je menej ako meter, takže vlastne celkom malé auto. Veci znalí tvrdia, že Grecale je tu na to, aby konkurovalo modelu Macan. Dozaista to tak bude, no len pripomeniem, že Cayenne Coupe s dĺžkou 4942 mm a Cayenne s dĺžkou 4922 mm nie sú o veľa väčšími autami a Macan zas na druhú stranu s dĺžkou 4726 mm je výrazne menší.

Grecale ponúkne spočiatku dva agregáty. Benzínový štvorvalec s výkonom 224 kW (304 k) pre GT výbavu a 246 kW (335 k) pre Modena výbavu. Motor má krútiaci moment 450 Nm a mild-hybridnú techniku.  Štvorvalec dopĺňa V6-tka odvodená od tej z MC20. Dvojlitrový turbomotor má mild-hybridnú sústavu s napätím 48 Voltov. Tvorí ju hybridná batéria umiestnená v kufri, remeňový štartér generátor BSG a e-Booster. Auto ma tak v podstate jedno klasické turbodúchadlo a elektrický kompresor, ktorý na pár sekúnd po zošliapnutí plynového pedálu dodá potrebný vzduch na rýchlejšiu reakciu agregátu. 

3,0 litra objemný šesťvalec má maximálny výkon 395 kW (537 k) pri 6500 ot/min a maximálny krútiaci moment 620 Nm pri 3000-5500 ot/min. Auto s ním dosiahne maximálnu rýchlosť 285 km/h a z 0 na 100 km/h Grecale Trofeo zrýchli za 3,8 sekundy, z 0 na 200 km/h za 13,8 sekundy. Všetky tieto verzie majú 8-stupňovú automatickú prevodovku. Trofeo má samosvorný diferenciál elektronicky riadený, Modena má mechanický a GT ho môže mať za príplatok. Podvozkovo majú autá vzadu multilink, Trofeo má adaptívne tlmiče a vzduchové pruženie, Modena môže mať vzduch za príplatok a GT môže mať oboje za príplatok.

Neskôr, zhruba o rok, tieto motorizácie doplní čisto elektrická verzia nazvaná Grecale Folgore, ktorá príde s 400Voltovou architektúrou batérie s celkovou kapacitou 105 kWh a s krútiacim momentom motora 800 Nm.

Grecale disponuje hŕbou zaujímavých prvkov výbavy, modernými asistenčnými systémami a samozrejme jazdnými režimami, ledkami a veľkým 12,3 palcovým centrálnym displejom a s audiosystémom Sonus faber s výkonom 1200 W.

Pozrite si "walkaround" video so šéfdizajnérom značky umiestnené vyššie, alebo môžete zamieriť do galérie.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Maserati

Komentáre k článku


Stream naživo