20.12.2017

FOTO: Vychutnajte si najnovšie superkombi Audi RS4 Avant na nových obrázkoch

Audi uviedlo nový model RS4 Avant na autosalóne vo Frankfurte. Teraz prichádza kompletná fotodokumentácia.

Celkovo už štvrtá generácia modelu RS4 Avant prichádza na základoch novej generácie modelu Audi A4. Ponúkne viac výkonu a krútiaceho momentu z menšieho motora a samozrejme najnovšie technológie.

Dizajnéri nového modelu snažili čo najviac inšpirovať pretekárskym špeciálom z deväťdesiatych rokov menom Audi Quattro IMSA GTO. Svedčí o tom najmä predný nárazník s vystúpenými hranami. Pomáha zvýšiť optickú dynamiku vozidla a dodáva mu unikátny šmrnc.

Že ide o najnovšie Audi spoznáte vďaka Matrix LED svetlám s typickým podpisom a tiež vďaka novej veľkej maske chladiča zahryznutej až do spodnej lišty nárazníka. Auto má v porovnaní s klasickým A4 Avant o 30 milimetrov väčšie blatníky skrývajúce veľké kolesá. Vzadu rozpoznáte RS difúzor, oválne koncovky výfukov. Auto je o ďalších 7 milimetrov bližšie k zemi než A4 Avant so športovým podvozkom.

Podkapotou nájdete úplne nový benzínový turbo motor V6 s objemom 2,9 litra. Motor 2,9 TFSI disponuje maximálnym výkonom 331 kW (450 k) a maximálnym krútiacim momentom 600 Nm dostupný od 1900 do 5000 ot/min. To je až o 170 Nm viac než mal predchádzajúci model. Za doplnkovú silu vďačí motor okrem iného dvojici turbodúchadiel umiestnených v hornej časti motora v priestore medzi valcami (vo V-čku). Vďaka prepracovanému motoru V6 dokáže RS4 Avant zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, ale Audi ponúkne zvýšenie maxima na 280 km/h v doplnkovom balíku RS Dynamics.

Motor je spojený s osemstupňovou prevodovkou Tiptronic so športovým radením. Prenos krútiaceho momentu na kolesá zabezpečuje stály pohon všetkých kolies Quattro so samostatne uzamykateľným stredovým diferenciálom. Zákazník má už tradične možnosť vylepšiť prejazdy zákrut vďaka doplnkovému športovému diferenciálu vzadu. Pohotovostná hmotnosť auta je 1790 kg, teda o 80 kíl menej než mal predchodca.

O zabrzdenie tejto masy nemeckého inžinierstva sa starajú perforované oceľové kotúče s rozmerom 375 milimetrové vpredu, respektíve 300 milimetrové vzadu v úzkej spolupráci so 6-piestikovými brzdičmi lakovanými v čiernej. Za príplatok sú vpredu k dispozícii až 400 milimetrové keramické brzdy so 6-piestikovými strmeňmi v červenej. V základnej výbave disponuje RS 4 Avant 19 palcovými diskami z ľahkých zliatin s pneumatikami s rozmerom 265/35. Za príplatok je sú v ponuke 20-palcové disky s pneu s rozmerom 275/30

Model bude v Európe dostupný od začiatku roku 2018. Nemecká cena štartuje na úrovni 79 800 eur.

jh

Komentáre k článku


© Copyright 2018 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.