2017-12-18 18:45:00
Volkswagen Arteon R (line)
Volkswagen Arteon R (line)
Zdroj: VW

Volkswagen vyvíja VW Arteon R s motorom VR6. Vráti sa k nám unikát?

Dnes už môžeme hovoriť o legendárnom motore VR6. Agregát v rôznych formách ešte existuje. V Európe ale nie.

Už dlhšie sa diskutuje o vrcholnej športovej verzii modelu Arteon s označením R. Verzii, ktorá by schmatla hodenú rukavicu od Kie a popasovala sa s kórejským grand coupé. Vlajková loď Volkswagenu si objemnejší motor určite zaslúži. Podľa hovorcu Volkswagenu Martina Hubeho existuje prototyp Arteonu s motorom VR6 s objemom 3,0 litra. Hubeho pri príležitosti uvedenia modelu Polo GTi na britský trh vyspovedal Carthrottle.

V prípade Arteonu ide o motor, ktorý má v tejto fáze vývoja 410 koní. Ide teda o moderný prepĺňaný motor VR6, podobný tomu v čínskom modeli VW Teramont (SUV). Predpokladom je krútiaci moment na úrovni 600 Nm a viac.

Som hlboko presvedčený, že je to veľmi príjemná kombinácia,“ povedal Hube a dodal: „Motor sme spojili s najnovšou verziou Haldexu (systém 4x4), pri ktorom môžete dostať auto do ľahkého pretáčavého šmyku. Je to agilné, silné auto.“

Hube sa tiež vyjadril k schopnostiam modelu na nemeckej diaľnici s neobmedzenou rýchlosťou: „Môžete to natrieť všetkým Panamerám“.

Takáto verzia modelu, ktorá by sa postavila na vrchol modelovej ponuky Arteonu by sa mohla stať „ľudovým Audi RS7“ a zároveň modelom so značným haló efektom, ktorý Volkswagen jednoznačne potrebuje. Zatiaľ teda existuje jeden prototyp, ktorého schvaľovanie do sériovej výroby ešte len prebieha. Zdá sa tak, že Hubeho vyjadrenie je jednou z ciest ako zistiť, či by o takúto verziu bol záujem.

Arteon aktuálne disponuje najsilnejším motorom s výkonom 280 koní. Ide o štvorvalec s označením 2,0 TSI, ktorý je spojený výhradne s automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Rovnako by na tom bol aj silnejší „R“ Arteon. Briti by sa podľa Carthrottle svojho Arteonu R nemuseli vzhľadom na súčasnú situáciu vôbec dočkať, kontinentálna Európa ale strácať nádej nemusí. 

VR6 - was ist das? 

Motor VR6 je mimoriadne zaujímavou kapitolou vo vývoji pohonných jednotiek koncernu Volkswagen. Motor, ktorý v sebe kombinoval výhody motorov V6 a R6 umožňoval Volkswagenu ponúkať zákazníkom silnejšie a objemnejšie agregáty s vyšším výkonom a krútiacim momentom bez výrazných zásahov do konštrukcie vozidiel a s nižšími vstupnými nákladmi. V prípade automobilov s motorom uloženým naprieč nemuseli motorári komplikovane meniť konštrukciu motorového priestoru. Na motor VR6 možno nazerať najmä ako na motor s valcami do V s veľmi malým uhlom naklonenia valcov. Kým väčšina motorov V6 využíva uhol naklonenia valcov okolo 60° prípadne až 90° (Alfa Romeo Giulia), pri VR6 šlo o V s uhlom 10 až 15°. Motor je známy svojim špecifickým zvukovým prejavom, no tiež nižšími nákladmi a priestorovými požiadavkami (užší). Motoru stačí jedna hlava valcov, na rozdiel od štandardných V-čok, čo zjednodušuje konštrukciu a znižuje cenu. Posledný motor, ktorý bol v mainstreamových modeloch v Európe dostupný, bol motor 3,6 FSI. Nájsť ho bolo možné Podkapotou modelov Passat, či Superb. Predtým sme mohli zažiť objem 2,8 až 3,2 litra. Aktuálne je tento motor možné nájsť Podkapotou veľkého SUV Atlas v USA, respektíve SUV Teramont v Číne. Ide o ten istý model auta s odlišným pomenovaním, a tiež odlišnou vrcholnou verziou. Kým v USA si užívajú atmosférický 3,6 litrový VR6. V Číne montujú Teramonty s motorom VR6 s objemom 2,5 litra. Ten je prepĺňaný a disponuje maximálnym výkonom 300 koní a krútiacim momentom 500 Nm. Ak by aj Volkswagen neuviedol trojliter, v hre by mohol naďalej zostať 2,5 litrový šesťvalec z Teramontu ale s odlišným naladením vhodnejším pre športovanie s nižším Arteonom. 

jh
ZDROJ: carthrottle

Komentáre k článku


Stream naživo