2013-01-03 08:00:00
Úspech na Szilveszter Rally
Celkový víťaz podujatia - Jozef Béreš mladší, spolujazdcom bol Zoltán Répás z Maďarska.
Zdroj: autosportfoto.sk/Tibor Szabosi

Úspech na Szilveszter Rally 2012

Na štart nastúpilo niekoľko slovenských aj zmiešaných posádok so slovenským jazdcom. Výsledok je celkom potešujúci, hoci dlhšie trvalo oficiálne potvrdenie výsledkov koncoročnej súťaže.

Celkové prvenstvo a pár miest v prvej desiatke je slušný výsledok. Potešilo, že maďarskú rely suverénne ovládol Jozef Béreš mladší. Vyhral všetky merané úseky. Svojim výkonom sa tak odvďačil Subaru Komárno a Máriovi Csentemu za jedinečnú možnosť, opäť si vyskúšať po dlhej dobe, aké to je - súťažiť s vozidlom Subaru Impreza WRX STi.

Zdroj: autosportfoto.sk/Tibor Szabosi

Konkurencia bola silná

Takéto jednoznačné víťazstvo vybojoval Béreš mladší spomedzi silnej účasti vyše 170 štartujúcich posádok z viacerých krajín Európy. Samozrejme nechýbala kompletná maďarská rely špička. Maďarskí jazdci vedia byť navyše na domácich tratiach veľmi rýchli a vedia poriadne potrápiť súperov. Navyše sa na pretekoch predstavilo aj niekoľko vozidiel špecifikácie WRC, na ktoré Subaru v kategórii N svojim výkonom jednoducho nemá. Ani podmienky neboli ideálne, veď na trati Hungaroringu bola v sobotu ráno poriadna poľadovica. Napriek tomu Ďodi Béreš nezaváhal a Szilveszter Rally 2012 vyhral s polminútovým náskokom. Stal sa aj víťazom triedy H, kam boli zaradené vozidlá s pohonom všetkých kolies. „Veľmi sa chcem Ďodimu poďakovať. Naše Subaru ešte nikdy nestálo na najvyššom mieste v absolútnom poradí. Je to pre mňa, ale aj mojich mechanikov úplne nový, nepoznaný pocit. Ďakujem,“ povedal po súťaži rozradostený Mário Csente, ktorý si vyskúšal, aké je robiť manažéra svojho tímu.

CMM Media Sport zradila technika

Pohľad do výsledkovej listiny po prvom dni bol pre fanúšikov košického tímu potešujúci. Na piatom mieste absolútne boli Tomáš Srnka Ondrej – Adam Gömöri. Pravda to bola iba do sobotného rána, keď už v druhej skúške vypovedali Tomášovi službu obe predné polosi. Jeho Mitsubishi Lancer Evo IX malo zrazu iba zadný pohon, s ktorým sa jednoducho  nedalo bojovať v tak silnej konkurencii. Po výmene oboch polosí Tomáš znova jazdil časy medzi najrýchlejšími, na návrat do top päťky to už nestačilo. „S dvoma ukrútenými polosami sa fakt jazdiť nedá. My sme takto museli odjazdiť dve rýchlostky, kým sme došli do servisu. Potom už nemalo význam naháňať sa a zbytočne vyrobiť nejakú hlúposť. Išli sme svoje tempo a dosahovali dobré časy, v cieli to však stačilo „iba“ na ôsme miesto,“ vysvetlil Tomáš.

Zdroj: autosportfoto.sk/Tibor Szabosi
Zdroj: autosportfoto.sk/Tibor Szabosi

„Boli to pekné preteky. Také uvoľnené, akoby šité na záver roka. To, že nás postihla technická porucha, je v rely normálne. Už pred súťažou som hovoril, že sme dlho nemali žiadny technický problém. Dúfam, že sme si to teraz „vybrali“ vopred na poriadne dlho. Vďaka patrí aj našim partnerom za podporu a všetkým by som rád poprial veľa zdravia, šťastia a spokojnosti v roku 2013,“ zhodnotil manažér tímu Martin Markovič.

KL Racing tiež výborne

Na Szilveszter Rally 2012, ktorej trať sa skladala z obslužných komunikácií, ale aj pretekárskej dráhy okruhu Hungaroring, si užili záver roka aj posádky žilinského KL Racing Teamu. „Štartovali sme tu spoločne s Marcelom prvý krát. Trať bola pekná, v podstate obdoba slovenskej Auto Show, ale podstatne rýchlejšia. Myslím, že organizátor na Hungaroringu má väčšie možnosti. Maďarský okruh a jeho okolie sú väčšie ako náš Slovakia Ring. Dosť ma prekvapil veľký počet divákov, aj štartujúcich. Nám sa podarilo hneď v úvode sobotných rýchlostných skúšok „zapichnúť“ niekoľko sekúnd na štarte, keďže nám nebolo jasné kedy vlastne máme vyštartovať do rýchlostnej skúšky. Inak všetko išlo tak ako sme mali v pláne a dobre sme si spestrili medzisviatočné obdobie,“ povedal Vlastimil Majerčák, ktorého vo vozidle Mitsubishi Lancer Evo IX navigoval Marcel Kollárik. Spoločne sa im podarilo v záverečnej súťaži sezóny 2012 vybojovať v absolútnom poradí pätnástu priečku a siedmu v triede H8.

Zdroj: autosportfoto.sk/Tibor Szabosi
Zdroj: autosportfoto.sk/Tibor Szabosi

Tomáš Kukučka s Marekom Podobníkom, jazdili na rovnakom vozidle, v cieli im patrila osemnásta priečka absolútne a ôsma v triede H8. „Súťaž sa mi veľmi páčila, pripomínala Auto Show. Rýchlostné skúšky boli dobre pripravené, organizátor využil aj členitosť terénu. Išla sa aj večerná rýchlostka, ráno bola zasa na veľa miestach poľadovica, takže sa dala ľahko vyrobiť chyba, čo bol aj dôvod odstúpenia mnohých posádok. V poslednom teste sme trochu trafili jeden z obrubníkov zadným kolesom, takže sme nakoniec boli spokojní, že sa nič horšie nestalo. Na záver sezóny to bola výborná súťaž,“ vysvetlil Tomáš Kukučka. Za celý tím dodal na záver manažér Marek Lokaj: „Chcem chlapcom poďakovať za dobrú reprezentáciu KL Racing Teamu, ale aj pekné spestrenie obdobia medzi sviatkami. Vďaka patrí aj partnerom za podporu. Prajem veľa zdravia a šťastia v roku 2013.“

Jozef Vydra
ZDROJ: autosportfoto.sk, szilvesterrallye.hu

Komentáre k článku


Stream naživo