20.10.2020

VLOG: Cupra Leon - kráľ Leonov chce vyhovieť všetkým

Kráľ Leonov chce vyhovieť nielen záujemcom o športovú jazdu, ale tiež estétom, či ekológom.

Cupra Leon bol druhým testovaným vozidlom počas prezentácie v Mníchove minulý týždeň. Auto je úplne nové a ukázalo sa aj vo verzii Sportstourer. Keďže mali všetky verzie rovnakú motorizáciu, Sportstourer som nechal na inokedy. Zaujímal ma krátky hot-hatch zvaný kráľ Leonov. 

Štyri roky predaja minulej generácie a Leon Cupra zaznamenal 44000 predaných vozidiel. Dnes sa volá inak. Už je to Cupra Leon a tu je vlog z prvej jazdy, ktorý je pokračovaním tohto vlogu z jazdy s Formentorom. Oba ale pozerať nemusíte. Nech sa páči: 

Tento vlog taktiež nájdete na youtube.com. 

Cupra Leon prichádza na trh v dvoch karosárskych verziách a s dvomi typmi pohonu. Základom je plug-in hybrid, ktorý poskytne 180 kW systémového výkonu, 400 Nm krútiaceho momentu a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy. Neskôr do ponuky pribudnú aj verzie s dvojlitrovým štvorvalcovým turbomotorom 2,0 TSI. Základný variant bude mať 180 kW, elektronický samosvor a nad ním sa bude vynímať verzia s výkonom 221 kW, teda 300 k. Úplným vrcholom bude verzia s výkonom 228 kW (310 k), ktorá bude vyhradená jedine pre Sportstourer a jedine pre 4Drive. 

Narozdiel od Formentora bude mať Cupra Leon iba športové verzie, takže diskusia o jednoduchej náprave vzadu ide celkom do ústrania. Aj plug-in má multilink, akurát nemá elektronický samosvor, respektíve multilamelovú spojku v zadnom diferenciály, tak ako verzia 4Drive. 

Cupra Leon príde na trh s obdivuhodne bohatou výbavou a naozaj vyšperkovaným vzhľadom i interiérom. Kvalitné materiály bolo vidieť a cítiť už na prezentácii. Najlepšia je kombinácia modrej kože s medenými detailami, ktoré má Cupra v náture. Veľký displej, vysoká konektivita, asistenčné systémy a v prípade mierumilovnej jazdy s plug-inom aj dojazd cez 50 km len na elektrickú energiu. 

Výroba Leonu začne v závode Martorell v novembri tohto roka, benzíny prídu v priebehu roka budúceho. 


AUTOR: © Zoznam/Ján Hargaš

Komentáre k článku