19.07.2020

Nissan Ariya: Elektrický crossover – nová krv so svojskou vizážou

Nissan predstavil svoj nový elektrický crossover. Stojí na novej aliančnej EV platforme.

Nissan pred pár dňami predstavil svoj globálny elektromobil. Ariya je takmer prémiový crossover s veľkou batériou, adekvátnym výkonom a dizajnom, ktorý ho odlišuje. Ostré krivky, výrazné línie, veľké 19 až 20-palcové aerodynamické kolesá, veľké krídlo nad piatymi dverami a všade kam oko dohliadne LED diódy. Podsvietené je aj nové logo značky, ktoré prešlo redizajnom po viac ako dvoch dekádach a je to práve Ariya nesúca nové logo ako prvá.

Ariya je karosársky a rozmerovo defacto kombi nižšej strednej triedy jazdiace vo väčšej výške (na batériách). Crossover ťaží zo svojej dĺžky 4595 mm maximum. Rázvor 2775 mm umožní pätici pasažierov pohodlné sedenie s dostatkom priestoru pre nohy, zároveň dáva autu základný batožinový priestor s veľkosťou od 408 do 468 litrov.

Auto v interiéri zaujme čistými plochami, kapacitnými tlačidlami a dvomi 12,3 palca veľkými zobrazovadlami rovno pred zrakom vodiča. Nissan autu dodáva aj osobného hlasového asistenta, ktorý sa aktivuje oslovením: „hello Nissan.“

Auto disponuje tiež systémom podpory vodiča ProPilot 2.0, ktorý kombináciou dát z navigácie a z množstva senzorov umožňuje posádke pohodlnejšiu cestu napríklad tým, že automaticky prispôsobí rýchlosť jazdy pred zákrutou a podobne.

Ariya, ktorej predaj štartuje v Japonsku a do Európy sa dostane koncom budúceho roka bude u nás k dispozícii v piatich výkonnostných verziách.

Základom je odlišnosť kapacity batérií. Základ tvorí Ariya s batériami s využiteľnou kapacitou 63 kWh a s pohonom prednej nápravy. Tá má dojazd podľa WLTP na úrovni 360 km. Nad ňou stojí auto s kapacitou batérii 87 kWh a dojazdom 500 km. Obe s pohonom prednej nápravy disponujú jedným elektromotorom s maximálnym výkonom 160 respektíve 178 kW (väčšie batérie). Krútiaci moment je rovnaký. Slabšia verzia zrýchli z 0 na 100 km za 7,5, silnejšia za 7,6 sekundy. Dôvod takmer identických časov zrýchlenia je jasný: baterky a výbava. Rozdiel medzi jednotlivými Ariyami je až 0,5 tony. Najľahšia má hmotnosť 1,8 tony, najťažšia 2,3 t. Obe autá s pohonom jednej nápravy majú maximálnu rýchlosť limitovanú na 160 km/h.

Ďalej je tu verzia s kapacitou 63 kWh a s pohonom všetkých kolies e-4orce. Tá má dojazd 340 km, maximálny systémový výkon 205 kW a maximálny krútiaci moment 560 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je za 5,9 sekundy a maximálna rýchlosť je limitovaná až na 200 km/h.

Verzia s batériou 87 kWh a s pohonom e-4orce má dojazd 460 km. Jej maximálny systémový výkon je 225 kW, krútiaci moment 600 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je za 5,7 sekundy. Na záver je tu verzia s 87 kWh batériou, pohonom všetkých kolies a s výkonnejšími motormi s označením Performance. Tá má dojazd nižší, a síce 400 km. Má však maximálny výkon motorov až 290 kW a maximálny krútiaci moment 600 Nm. Obe verzie s väčšou batériou majú maximálnu rýchlosť limitovanú na 200 km/h a verzia Performance zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy.

Zaujímavosťou je, že Ariya môže ťahať brzdené prívesy s hmotnosťou až 1500 kg.

Ceny pre Európu zatiaľ zverejnené nie sú, dozvieme sa o nich v nasledujúcich mesiacoch. Viac fotografií nájdete v galérii. 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Nissan

Komentáre k článku